Toen ik de mijne kocht, had ik een K6/2-500 en een Voodoo Banshee. De Savage4 presteerde heel erg slecht. Banshee presteerde veel beter.
Uiteindelijk een tweakdriver van ggghhh gebruikt. Mooi drivertje, alles werkte goed. Toen uiteindelijk GLSetup gedraaid, die toevallig een betere core had dan die van ggghhh. Vervolgens zelf een tweakdriver gemaakt.
Toen ik een K6/3-400 @ 450 kocht, werden de prestaties bijna verdubbeld tov die K6/2. De Savage4 (en ws ook de Savage2000) is gewoon een chip die heel er gafhankelijk is van je L2 cache.
Ik heb uiteindelijk lang met dat ding gestoeid, zelfs de 8.20 drivers bleken na stoeien met kapot geheugen te werken (liepen eerst altijd vast, bleek dat mijn mobo geen hyunday geheugen slikte

)
Toen kon ik ineens voor 150 piek een Viper2 kopen, waarbij ik direct al dacht aan NOG MEER TWEAKWERK... (er waren immers al zo''n 20 drivers, voor de savage4 was het om de twee weken iets anders proberen). Ik heb nooit een reference driver gebruikt, maar gewoon die Savage4 driver van me geport naar de Savage2000, waaruit uiteindelijk een Unified driver ontstaan is. De prestaties van dit ding zijn echter 2x zo goed als die van de Savage4. BTW werkte de Savage4 al een stuk beter als je je ogen dicht deed als 3D Mark 2000 afspeelde en als je AutoAGP aanzette (spellen draaiden beter maar 3D Marks werden gehalveerd)
Wat betreft problemen met Socket7 mobos: Zelfs op intels zijn die problemen er. Voor de MVP3 hadden sommige Savage4 kaarten last van een te hoog VIO. Dit staat compleet beschreven in
een geheim documentje van gainward.
Nog steeds hebben veel mensen problemen met de Savage4, waarvoor ik destijds in mijn geval oplossingen gevonden heb, maar waar die anderen helemaal nix aan hadden. Het zit hem gewoon in de revisie van je VIA chipset en de revisie van je Savage chipset.
Zo, dat was ff een hele opsomming

Hopelijk hebben mensen wat aan deze geschiedenis, en dan is dit niet eens het complete verhaal...
Idee: ik kan misschien wel eens een verhaal op mijn site posten...