Toon posts:

[BC3] Diamond Stealth III S540 32Mb PCI.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand deze kaart?
En zo ja waarom is hij goed/slecht?

Want een vriend van mij wil deze kaart kopen alhoewel ik zeker weet dat een GF MX veel beter is... maar kom ik wil het toch effe weten }:O

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Wel:
1. Omdat je tweaker bent en van gesodemieter houdt
2. Omdat er een goede TV-out op zit
3. Omdat de beeldkwaliteit goed is
4. Omdat UT zeer soepel loopt met Metal
5. Omdat ik er een driver voor gemaakt heb

Niet:
1. Omdat het een kaart met veel problemen is
2. Omdat ie heel erg traag is in D3D
3. Omdat ie slechte drivers heeft
4. Omdat je bijna voor elk spel een andere driver nodig hebt

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Niet:
Omdat ie een 64 bit databus tussen chip en geheugen heeft. Begin maar vast te wennen aan 800 bij 600 16 bit, gna gna.

• _JGC_
Als je meer dan 128MB RAM hebt, valt dat wel mee, de geheugenbus is idd veel te smal (kan je nagaan: 16MB Savage4 kaartjes doen het zelfs met 32bit). Het is aan te raden het videogeheugen aan de kant te zetten en gewoon AGP texturing te gebruiken. 3D Mark 2000 gaat gewoon 400 puntjes achteruit, maar UT en 3D Winbench gaan de helft sneller draaien. Wat is nu een slechte bench?

Verwijderd

Topicstarter
Tja en de relatie tegenover de K6??
Want ehm zo te zien... veel minpunten!

• _JGC_
Welke K6, vermeld eens de sysconfig, kan ik je meer vertellen

* _JGC_ leeft van Super7, heeft ze allemaal al gehad :)

Verwijderd

Topicstarter
Wel het is een pc van een vriend het is een domme compaq en daar zitten K6-II Procs in als ik mij niet vergis... ik weet wel zeker dat hij een 500Mhz heeft... dus laten we stellen:
AMD K6-II 500 :)

Had amb geschreve |:(

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

ik heb er ook een maar een mx is aan te raden.

Na wat tweaken loopt ie al een heel stuk beter! >:)

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Ik heb zowel een MX als een S540. Wat is de S540 een WAARDELOZE kaart. Gelukkig kon ik er heel goedkoop aankomen...

Verwijderd

Topicstarter
Maar het probleem is die vriend... die kent geen kloooote van een PC... heb hem een halfuur lang moeten uitleggen dat hij een onboard 3D kaart had en dat je die niet kunt vervangen door er een agp kaart in te steke... |:(

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op dinsdag 24 april 2001 21:01 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Maar het probleem is die vriend... die kent geen kloooote van een PC... heb hem een halfuur lang moeten uitleggen dat hij een onboard 3D kaart had en dat je die niet kunt vervangen door er een agp kaart in te steke... |:(
Een on-board 3d-kaart betekent niet automatisch het ontbreken van een AGP-slot. Wat heeft hij voor mobo/machine?

Overigens is een PCI MX te prefereren boven een brakke S540.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier wel degelijk om een Compaq PRESARIO dus ehm tjah... :)

(een oude dus niet de nieuwe want ik denk dat er daar wel een op zit)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dus waarschijnlijk de 5100 serie.

• jjwa
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

ik heb dat kaartje ook, ik draai eigenlijk alle games in 1024x768x16 (zie geen verschil met 32 bits, ik weet het, is krom, maarja).

doet het dus nog best goed.
en voor elke game andere drivers merk ik geen reet van, ik merk alleen wel datie in D3D suckt...

cheapass kaartje, jaren geleden voor 350 piek gekocht :)

ik denk dat een MX toch wel aan te raden is

• _JGC_
350 piek toen? ik had de mijne voor 175 piek, en toen ik de viper2 voor 150 kreeg, kon ik die niet laten liggen (en ik had zin om gewoon weer helemaal opnieuw te beginnen met een andere klotekaart met veel problemen)

Verwijderd

Het is een bagger ding vind ik, omdat mijn TV kaart niet met dat ding samen kon werken en omdat ie veel te sloom is.

[sneaky]
Hij is trouwens te koop.
[/sneaky]

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08

Blauw

De Schreeuw

Je mag denk ik van een kaartje van +-150,- ook niet te veel verw88

• _JGC_
Ik had eerst een Savage4, die gaf zonder aanpassingen aan de drivers dus problemen. De Viper2, die toch 25 piek goedkoper was, gaf 2x de performance van die Savage4, en helemaal geen problemen met TV meer.

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 16:27 schreef Melkpap het volgende:
Het is een bagger ding vind ik, omdat mijn TV kaart niet met dat ding samen kon werken en omdat ie veel te sloom is.

[sneaky]
Hij is trouwens te koop.
[/sneaky]
wat moet ie kosten??

<edit>

het moet trouwens een videokaart worden in een celly 300, moet wel pci zijn (heeft alleen een onboard agp kaart :()
maar zou ik hiermee ut in 640*480 vloeiend kunnen spelen MIN >20 fps :?

</edit>

• _JGC_
Als het je alleen om UT gaat, kan je prima die kaart gebruiken. Dankzij metal zie je op de Savage4 helemaal geen enkel verschil in framerate op 640x480x32 en 1024x768x32. Het beste wat je met deze kaart kunt doen is in 800x600x16 met S3TC texturen te spelen, dat loopt soepel en lijkt evengoed als 1024x768x32 zonder S3TC.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn vorige pc was een Compaq pressario met 400Mhz K6 proc. , en ik heb toen ook een Diamond Stealth III s540 32 MB PCI gekocht.

Omdat het een compaq was, was het al een nachtmerrie ok die kaart in de kast te proppen omdat alles in de weg zat.
Bovendien zat mn oude video kaart (Ati rage pro als ik me niet vergis) geintergreerd in het mobo. Dit zorgde voor conflicten en alles liep om de 2 minuten (letterlijk) vast. Niets hielp: hardware uitschakelen, bios instellingen blala; zelfs naar een computerzaak gebracht, konden er ook niks aan doen. Check dus ff of je geen geintergreerde video kaart hebt want dat geeft veel problemen.

De Stealth III heb ik later over geplaatst naar mijn nieuwe (huidige) systeem (zie hieronder) en ik vond hem ronduit zuigen. Idd goeie beeldkwaliteit maar weinig FPS. Maar ja ik ben een gamer die hoge resolutie en detail wil, en wat jij ermee gaat doen weet ik dus niet.

PS. Compaq zuigt!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Coclusie (om dit topic te sluiten)
1) Koop deze kaart niet
2) Tweakers zijn slim
3) Compaq(t) zuigt

*D

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Ook nog een grote kans dat hij niet eens wil werken in dat systeem aangezien er en onboard vgakaart opzit. Vaak/soms zijn deze niet hardwarematig uit te schakelen en dat geeft erg veel problemen bij de Stealth III S540 (is ook gewoon geen oplossing voor).

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• _JGC_
Als het je lukt om die Stealth 3 als primary videokaart te krijgen, kan je gewoon in windows de onboard VGA uitzetten (heb ik destijds ook gedaan met mijn edge 3d waarvan ik de sound nog wou gebruiken)

Verder zijn dan alle problemen voor rekening van die Savage4 chipset.

Iemand al ervaring met de Fatale uitzondering zodra je de driver installeert voor dat ding?

Verwijderd

maar wat kost ie dan????

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

datie 350 piek kostte bij mij was omdat dat heel lang geleden was (ik geloof dat toen nog maar net de viper 770 uit was, moejje voorstellen...)

Verwijderd

Hij kost bijna nix..maar dan heb je ook nix...
Gewoon een tnt2ultra of een gf2mx of een voodoo3 kopen voor die gast. En wil ie echt power koop dan een voodoo5 5500. Dat is de beste pci kaart die er is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het probleem met de voodoos ... at least I heard... dat die veel van je CPU vragen... een een AMD K6-II is niet denderend... :)
En de support is weg en ik moet zeggen neem bv de Nvidia support weg en je kan niets meer doen...

• _JGC_
Onzin, een 3dfx is het beste wat je K6 kan overkomen...

Glide is gewoon DE TAAL waarmee je een K6 moet draaien. Net zoals Metal dat is voor UT (is volgens mij gewoon glide met S3TC en 32bpp)

idd moet de cpu veel zelf doen vanwege ontbrekende T&L, maar die Voodoo5 kan best zonder T&L goede prestaties neerzetten

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op het moment is het gebruik van T&L in games niet echt noemenswaardig te noemen.

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

ik heb nu nog steeds die stealth III (binnenkort koop ik waarschijnlijk een gf2 ultra)op mijn celly 633 met 128 mb ram en de meeste spellen doen het perfect in 1024x768...
Halflife, UT, B&W, alleen van die hele nieuwe games doen het niet altijd perfect.

In de pricewatch is hij voor 145 maar ik denk dat je hem ook best ergens nieuw kan vinden voor 125 piek...

ik ben er stiekem nog steeds erg tevreden mee :D

Verwijderd

Topicstarter
Perfect?
ja maar zie je het is voor die nieuwe spellen te spelen we leven in het heden.

• _JGC_
Als jij met vreemde schaduwen in B&W kunt leven zoals ik dat doe met vreemde driehoekjes op de personen in dat spel op mijn viper2, kan je nog best veel met dat ding...

BTW: IK deed gisteren voor het eerst handmatig de T&L aan voor B&W, allemaal corrupte texturen, maar guess what? Ineens regen, had ik nog nooit gezien :)

Verwijderd

maar wat kost ie nou echt??

Verwijderd

lees: voor hoeveel verkoop je hem ;)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
hoe ja aan s3 verslaafd werd! kan ik ook mijn verhaal over mijn s2k viper2 kaartje doen! is wel leuk.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 18:01 schreef _JGC_ het volgende:
Als jij met vreemde schaduwen in B&W kunt leven zoals ik dat doe met vreemde driehoekjes op de personen in dat spel op mijn viper2, kan je nog best veel met dat ding...

BTW: IK deed gisteren voor het eerst handmatig de T&L aan voor B&W, allemaal corrupte texturen, maar guess what? Ineens regen, had ik nog nooit gezien :)
LoL echt een voorbeeld van een fanatiekeling :)

Verwijderd

De Diamond Stealth 540 is in combinatie met met een super7 plank slecht! Het loopt niet soepel met games. "k zelf een AGP uitvoering in combinatie met een K6III 450 gehad. 3dfx kaarten presteren beter met een super7 plank. Maar daar zal ook wel weer iets tegen zijn!

• _JGC_
Toen ik de mijne kocht, had ik een K6/2-500 en een Voodoo Banshee. De Savage4 presteerde heel erg slecht. Banshee presteerde veel beter.

Uiteindelijk een tweakdriver van ggghhh gebruikt. Mooi drivertje, alles werkte goed. Toen uiteindelijk GLSetup gedraaid, die toevallig een betere core had dan die van ggghhh. Vervolgens zelf een tweakdriver gemaakt.

Toen ik een K6/3-400 @ 450 kocht, werden de prestaties bijna verdubbeld tov die K6/2. De Savage4 (en ws ook de Savage2000) is gewoon een chip die heel er gafhankelijk is van je L2 cache.

Ik heb uiteindelijk lang met dat ding gestoeid, zelfs de 8.20 drivers bleken na stoeien met kapot geheugen te werken (liepen eerst altijd vast, bleek dat mijn mobo geen hyunday geheugen slikte :()

Toen kon ik ineens voor 150 piek een Viper2 kopen, waarbij ik direct al dacht aan NOG MEER TWEAKWERK... (er waren immers al zo''n 20 drivers, voor de savage4 was het om de twee weken iets anders proberen). Ik heb nooit een reference driver gebruikt, maar gewoon die Savage4 driver van me geport naar de Savage2000, waaruit uiteindelijk een Unified driver ontstaan is. De prestaties van dit ding zijn echter 2x zo goed als die van de Savage4. BTW werkte de Savage4 al een stuk beter als je je ogen dicht deed als 3D Mark 2000 afspeelde en als je AutoAGP aanzette (spellen draaiden beter maar 3D Marks werden gehalveerd)

Wat betreft problemen met Socket7 mobos: Zelfs op intels zijn die problemen er. Voor de MVP3 hadden sommige Savage4 kaarten last van een te hoog VIO. Dit staat compleet beschreven in een geheim documentje van gainward.

Nog steeds hebben veel mensen problemen met de Savage4, waarvoor ik destijds in mijn geval oplossingen gevonden heb, maar waar die anderen helemaal nix aan hadden. Het zit hem gewoon in de revisie van je VIA chipset en de revisie van je Savage chipset.

Zo, dat was ff een hele opsomming :) Hopelijk hebben mensen wat aan deze geschiedenis, en dan is dit niet eens het complete verhaal...

Idee: ik kan misschien wel eens een verhaal op mijn site posten...

Verwijderd

Topicstarter
Hmja... dat wil mijn vriend dus niet! Stabiliteit is een van de belangerijkste dingen in het leven! ;)
Dus ik ga zoeken naar een MXje denk ik :)
Weet iemand waar ik deze kan vinden in België (het land der debielen? ;))

Verwijderd

is die savage nou nog te koop of hoe zit dat????

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op donderdag 26 april 2001 08:44 schreef _JGC_ het volgende:
Als het je lukt om die Stealth 3 als primary videokaart te krijgen, kan je gewoon in windows de onboard VGA uitzetten (heb ik destijds ook gedaan met mijn edge 3d waarvan ik de sound nog wou gebruiken)
Helaas werkte deze oplossing niet bij iedereen, en is het vaak nodig om de onboardkaart via de bios en/of jumper uit te schakelen en mag bv ook niet meer gezien worden in Windows (als bijvoorbeeld een uitgeschakeld apparaat)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Pagina: 1