[BC3] Daewoo monitor SLECHT

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb zo''n 2 jaar geleden een Daewoo 710b 17" monitor gekocht, die na een jaar doorbrandde. Ik het nummer op m''n garantiekaart bellen: -geen Daewoo-

Nadat ik was doorverwezen kwam ik bij het bedrijf ''Teleplan'' terecht die de omruilservice voor Daewoo regelt. (Daewoo zelf heb ik nooit aan de telefoon kunnen krijgen). Uiteindelijk werd m''n monitor vervangen door een nieuwe.

Na iets meer dan een half jaar brandde ook deze door. Na drie keer een afspraak met ''Teleplan'' gemaakt te hebben omdat zij door kleine fouten de monitor niet hadden bezorgt, werd deze monitor vorige week ook vervangen door een ''nieuwe'' (duidelijk een monitor die al eens gerepareerd was). Toen ik deze nog geen 10 minuten in gebruik had brandde ook deze door. Ik wacht nu op de volgende... :Z

Lang leve 3 jaar ON-SITE garantie >:)

Behalve dat ze *allemaal* doorbrandden valt ook de beeldkwaliteit erg tegen. (rand van het beeld loopt niet mooi recht, het beeld springt regelmatig e.d.)

DUS als ik een tip mag geven : Don''t buy Daewoo |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:13
Teleplan doet ook iiyama en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Teleplan een stel amateurs zijn (monitoren die pas na twee keer versturen gerepareerd worden, zoekraken van m''n monitor)

Verwijderd

Kheb zelf een daewoo 15" en het beeld vind ik erg mooi en de randen zijn ook wel recht, maar ik heb er ook wat problemen mee gehad.

1e monitor had een grote paarse vlek die alleen zichtbaar was met de kleur rood op het scherm. laten omruilen dus.

2e monitor gaf een keer een felle flits waarna er alleen nog maar een heeel fel puntje wit in het midden van ''t scherm te zien was. Ik dus monitor gauw uit, en na weer aan te hebben gezet was het beeld weer normaal. Maar er was wel een donkere stip in het midden van ''t scherm ingebrand.

3e monitor: werkt al 2 jaar goed al gaat het contrast soms een heel klein beetje omhoog of omlaag. misschien ligt het aan de videokaart, maar het kan dus ook de monitor zijn... en er zitten 2 foute pixels in het beeld (paars), maar die zie je echt vrijwel niet...

De service was verder wel perfect... ze kwamen telkes de volgende dag al een nieuwe monitor brengen en de oude ophalen. Ik heb dus nooit zonder monitor gezeten.

Is jammer dat ze blijkbaar toch wat problemen hebben, want het beeld is mooi en hij ziet er qua vormgeving :P uit. Verder is het OSD ook perfect ingericht. 1 van de makkelijkste en intuitiefste die ik ooit ben tegengekomen.

Verwijderd

Ik heb een DAewoo 17" gejat van me werk, en ja die deed het 3 jaar, hij stond 247 op me werk voor 2 jaar, en nu ik een jaartje hier dat ding... en hij is ook kapot, ik zoek nog steeds iemand die em wil fixen voor een krat bier in adam :) Hij is niet doorgefikt ( geen brandlucht , ik denk dat het een zekeringetje is ).

M.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Je hebt absoluut recht van spreken (3x kapot), maar mijn 710B doet het na 2eneenhalf jaar nog steeds goed. Ook bij mij is het beeld aan de randen niet 100% recht, maar qua kwaliteit/prijs (zo''n ?500) was het toen best een goeie deal.

Systeem

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:31
Ik heb ook de 710b, ik heb hem al ruim twee jaar en ik heb geen enkel probleem mee. Ook nooit gehad>:)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 10:48
Ik heb een 15''518X Daewoo, en hij bevalt prima.
Dat ''ie maar 15" is kan daewoo tenslotte niets aan doen.......

• BC3 Victim
Vandaag was het zover, tussen 9 en 13 uur zou m''n monitor (Daewoo 710b) vervangen worden door een 712b, een nieuwere uitvoering; dit omdat de 710b niet meer op voorraad was.

Om half 1 kwam hij eindelijk. Dus ik vol verwachting de monitor aangesloten, aangezet, en m''n pc opgestart. En ja hoor, WEER is er iets mis. Het beeld bleef heel erg donker, ondanks dat de brightness en contrast op 100% stonden. Ook flikkerde het beeld erg. Af en toe werd het beeld nog donkerder, dan weer wat lichter.

Dus ik meteen weer Teleplan gebeld, en na het ''gezellige'' wachtmuziekje kreeg ik Sandra aan de telefoon, die me vertelde dat nieuwe monitoren altijd een opwarmtijd van een half uur nodig zouden hebben (is dat zo?), dus als ik de monitor aan zou laten staan, zouden deze vreemde gedragingen van de monitor vanzelf ophouden.
En inderdaad, al heel snel hield het flikkeren op. Zo ook de monitor. Bij het aanzetten van m''n pc ging de monitor wel van standby af (het oranje lichtje werd geel), maar er kwam geen beeld.

Dus ik weer Teleplan bellen en na een nummer van Michael Jackson, en nog een nummer waarvan ik niet op de artiest kon komen kreeg ik Sandra weer aan de lijn. Hier een stukje van het telefoongesprek:

Krijgen jullie nou vaak van dit soort foutmeldingen?
- Nee, niet zo heel vaak, maar meestal als het bij iemand fout gaat, blijft het ook fout gaan.

Worden de monitoren nooit getest dan voor ze naar de klant gaan?
- Jawel, de monitoren worden altijd getest, anders komen ze hier namelijk niet een terecht. Maar het gebeurd wel eens dat het testen niet zorgvuldig genoeg gaat. We zullen vrijdagochtend (tussen 9 en 1) weer een nieuwe monitor brengen, en deze door de technische dienst zelf nog even laten testen.

Nu ben ik dus verplicht voor de 4e (!!) keer in twee weken thuis te blijven wachten op een monitor. En ik heb ook steeds minder hoop dat ik een goede monitor krijg... :(

Tot die tijd maar werken op een 14" Hyundai, die ik van m''n huisgenoot heb geleend...n

-to be continued- :Z

ps.
Het is wel heel erg toevallig (ik geloof nog steeds niet in toeval) dat dit mij zo vaak gebeurd. Zou het misschien kunnen komen door de combinatie monitor/grafische kaart? Ik heb een Matrox G400 16mb. Dit lijkt me alleen erg sterk, omdat ik deze kaart ook met andere monitoren (ik heb er twee geprobeerd, van andere merken, 14" en 15") heb geprobeerd, en die monitoren vertoonden geen problemen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Wat heb jij een pech met monitoren zeg ;(

• BC3 Victim
Ik heb ook een Daewoo 710b 17", maar nix geen problemen mee. Wel een klote support trouwens

• BC3 Victim
Is dat je eigen ervaring, of waardeoordeel op voorgaande? :?

Maar goed, ik ook deawoo 15" en alles top.
:)

Verwijderd

hehe

Black & White:
oh mooi,
flits?
witte vlek?

NEEEE!!!!!

lol, ik vind het erg kut voor je.

Verwijderd

Oh man wat komt me dit verhaal bekend voor zeg.

Ik zelf vorig jaar juli een 712D gekocht.
Had hem een dag, ging toen ff weekendje weg en ik kom zondag ''s avonds terug ik computeren, moet ff rebooten:
- hmm.... beeld zwart, wel groen lampje.....
dan merk ik ineens dat er een irritant hoge bijna onhoorbare piep uit komt... oh oh...

Net als bovenstaande nogal wat gedoe om het goeie nummer van teleplan te krijgen. Ja we sturen u een mailtje ff invullen en terug mailen. Na een paar dagen nog geen mail, weer bellen, zo weer 3e x kreeg ik dan toch mail en het ding wordt eindelijk vervangen.

Inmiddels ben ik vanuit Vorden (gelderland) naar Groningen (groningen :)) verhuist en zit lekker op m''n kamer met m''n putertje.

Weer bezig rebooten... poef... zwart beeld, weer die klote piep, gut gut we weten het wel weer.
Deze keer weer bellen en na echt weer veels te veel telefoontjes eindelijk formulier gekregen en opgestuurd. (belangrijk detail: in het mailtje dat ik terugstuur vermeld ik m''n adres en telefoonnummer in groningen!)

Ff later wordt ik gebeld ja we kunnen hem dan en dan komen brengen. Oke prima dan skip ik dan wel een paar colleges mij best. Tussen 9 en 13 zou ie komen.
8 uur opstaan (vroeg joh :+) 9 uur niets... 10 uur niets... 11 uur niets... 12 uur niets... 13 uur niets... 13.05 telefoon:

M''n moeder ja ze staan hier (Vorden) met een nieuw beeldscherm...........
Toen brak m''n klomp die bezorger wist ook maar niets, was alleen maar bezorgdienst dus die nam het kreng weer mee. Ik snel ff m''n mail checken. Ja toch echt alleen het adres in groningen en het tel nummer in groningen op gegeven. Het is mij tot nu toe nog steeds een raadsel waarom ze in Vorden op de stoep staan terwijl ze mij in Groningen gebeld hebben om een afspraak te maken.

Enfin meteen pissig die lui opgebeld (13.30) en het geval uitgelegd ja sorry meneer bent u vanmiddag thuis?
- Ja...
Oke dan zorgen we dat hij vanmiddag bezorgt wordt.
- Prima...
Ik denk bij mezelf hmm Vorden Groningen toch wel 160 kilometer, die kerel rijdt natuurlijk niet ff zo 300 km extra maargoed... boeie als ie komt dan komt ie...
17.00 18.00 19.00 Ik kijk tegen beter weten in nog steeds uit het raam als ik een vrachtwagen langs hoor komen... Niets dus.
Volgende dag weer die malloten opgebeld, ja sorry ik weet het ook niet hoor. Maar we zullen er eentje langs laten brengen.

Dit keer kwam het kreng zowaar en hij doet het gelukkig nog steeds (2 maand na dato).
Maargoed ik zie alweer met angst het moment te gemoed dat ook deze de geest weer geeft.
Op zich natuurlijk wel relaxed als je elk half jaar een nieuw scherm krijgt, maar die tijd zonder moet ik wel op m''n tv zitten te compu''en en dat is dus echt niet fijn.

Zo wat lucht dit op zeg om die hele daewoo zooi ff van me af te schrijven.
Iedereen die soortgelijke verhalen heeft meegemaakt en mee zal maken: STERKTE :)

• BC3 Victim
Ja :) :) :)

Vandaag om half 11 is m''n monitor WEER vervangen. Ik heb hem aangesloten en hij doet het !!!!!

Nu nog even kijken of hij het blijft doen :?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:59
Toen ik deze nog geen 10 minuten in gebruik had brandde ook deze door
doe jij misschien zelf iets fout? lijkt t wel op als al je monitoren kapotgaan...

zelf heb ik een 518x, mooi beeld, alleen ietsiepietsie scheef beeld... al 2jaar draaiend

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 12:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Samsung gaat ook via TelePlan, KLOTE LUI!!!
IK HAAT ZE! ze maken allemaal loze beloften! Ze zijn een paar keer geweest voor m''n Samsung 750S. Een Daewoo staat altijd aan, niks mee aan de hand. Beeld is btw verschrikkelijk onscherp. Ik heb ook nog een Sony monitor, die roelt big-time! die doet het als een tiet!

/dev/null

Verwijderd

idd, volgens mij is er iets mis met jou pc, dat een monitor zo vaak kapot kan gaan dat is gewoon geen toeval meer.

Beetje vreemd dat je dat zelf niet opmerkt maja. Ksnap eerlijk gezegd ook niet dat die leverancier zo makkelijk doet, die ziet dat meneer jansen al 5x nieuwe monitor heeft opgeblazen.

tzal wel aan mij liggen ofzo

Verwijderd

hmm ik heb een daewoo 518B en ik heb hem al ruim 2 jaar en werkt perfect ben er heel tevreden mee , beeld is lekker scherm op 120 hz :) dus hier geen klachten

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Daewoo gebruikt tegenwoordig in een aantal monitor de DiamondTron NF beelduis
(jaja dezelfde als Iiyama doet)

Je kunt dus niet maar zo alle Daewoo''s over een kam scheren

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Toen mijn Deawoo nog nieuw was vielen bijna je ogen eruit als je helderheid en contrast 100 zette zo vel. Maar vanmorgen d8 ik, ff beeld wat feller zetten, maar hij staat al op 100% ! Is de beeldbuis minder aan het worden :? Hoelang gaat ie nog mee, en moet ik al beginnen met sparen?

/dev/null

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op zaterdag 26 mei 2001 17:44 schreef Dizzytal het volgende:
Daewoo gebruikt tegenwoordig in een aantal monitor de DiamondTron NF beelduis
(jaja dezelfde als Iiyama doet)

Je kunt dus niet maar zo alle Daewoo''s over een kam scheren
DiamondTron is gewoon jat en slecht van ehm... dat japanse bedrijf... fuck hoe heet dat (ff naam vergeten)...

Trinitron is het roelerende formaat: KOOP DAAROM ALLEN SONY!!

zo... :)

Putting the bit in Biton since 1997

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb zelf een 710C en die bevalt me echt goed, heel scherp beeld en lekker hoge resoluties en 0.24 DP :9

Ik draai nu 1024x768@100hz en het beeld is onwijs scherp en ik heb nog nooit een probleem gehad met deze monitor :)
Owja mijn video kaart is een Matrox G450 DH 32 MB DDR :9~

Echt een aanrader deze combinatie.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Ik vind het ook een mooie monitor zowel qua beeld als qua vormgeving (mooiste monitor ooit gezien). Verder ook een hele goede & makkelijk te bedienen OSD. Alleen hebben ze idd helaas nog wel es problemen...

• BC3 Victim
ik heb een 712B (17")en vind hem niet slecht

• p_m
  • Niet online

p_m

sony is lekker beter! :P

Putting the bit in Biton since 1997

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

ook vervangen door een ''nieuwe'' (duidelijk een monitor die al eens gerepareerd was).
Er staat ook nergens dat je onder garantie na twee jaar recht hebt op een splinternieuwe. |:(

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Nee maar InterPlan zegt dat je een nieuwe krijgt, als je er later verder op in gaat als je eenmaal een ander scherm hebt gekregen zeggen ze dat je een ''soort gelijk'' hebt gekregen. En ze ontkennen dan vervolgens te hebben gezegt dat je een splinternieuwe zou krijgen. ik kan wel :r op die lui @ interplan, jemig wat een stelletje oplichters!

/dev/null

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

hmmm wazig
hier in huis hebben we 2x707b (17 inch) van 3 jaar oud ofzo. en die doen het (nog) perfect. tis niet helemaal perfect scherp beeld maar nog wel prima werkbaar. en wat wil je van een monitor die 629 kosten terwijl de gemiddelde budget monitor nog 900 gulden koste

garantie weet ik niks van , nog nooit nodig gehad :)

verder draait hier nog een OUD 15 inchje. beetje donker maar verder ook nog prima

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• CyBoB
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

Ik heb nu al mijn 3de 710B Monitor in een jaar hier staan er weer zijn die randen van de monitor helemaal gekronkelt.
ik dacht eerst dat het misshien aan mijn video kaart lag, maar nu heb ik net een nieuwe Matrox G450 gekocht en hij doet het weer :(

voor mij geen daew }:O monitor meer
Pagina: 1