Toon posts:

[BC3] tv-out kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ben op zoek naar een goeie videokaart met tv-out om DVD''s te bekijken op een TV.
Afstand tussen TV en PC is ongeveer 10 meter.
Welke kaart geeft echt goed beeld?
Een asus 7100 of matrox g450 of...?
Alvast bedankt!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Misschien kan je beter een mpeg addon-kaartje kopen, betere kwaliteit, en zit ook tv-out op

\o/

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Als je geen nieuwe videokaart nodig hebt, dan is een mpeg kaartje inderdaad een goede keus, ontlast de CPU ook een beetje dacht ik ;)
Ik heb een Prophet 2 (Geforce 2 GTS) met TV-out, en bevalt prima.
Alleen de drivers van NVIDIA zijn denk ik iets minder, aangezien ik met TvTool veel beter beeld krijg. Het enige nadeel is dat de versie die je kan downloaden maar 10 minuten werkt (en je kan die public download versie niet cracken).
Maar die tool is dus wel heel erg goed. Kan NVIDIA nog wat van leren zou ik zeggen :)

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Op dinsdag 24 april 2001 12:26 schreef oXygeN het volgende:
Misschien kan je beter een mpeg addon-kaartje kopen, betere kwaliteit, en zit ook tv-out op
Maar dan kan je alleen dvd''s kijken en geen divxjes op de tv, meeste mensen vionden dat ook wel fijn

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
hehe, stout, divx''s.... zijn toch vaak best wel illegaal :)
Maar je hebt helemaal gelijk, het kijkt prima divX''s op mijn TV...
Zakje chips, biertje, en op de bank...
Kom ik eindelijk achter de computer vandaan :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Wildfire

Joy to the world!

Glottis, ik heb ook TvTool. Die 10-minuten limiet kun je omzeilen (zonder te cracken / hacken of wat dan ook, dus legaal).

Je moet gewoon eerst bij de Beeldschermeigenschappen omschakelen naar TV-output. Dan pas start je TvTool op om het beeld goed te zetten en daarna sluit je TvTool meteen weer af.

Na 10 minuten krijg je dan wel even een soort foutmelding, maar hij schakelt dan niet terug naar de monitor!

Bij mij werkt dit in ieder geval met TvTool 5 icm met de Detonator 7.58 drivers...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59
Als je systeem het afspelen van DVD aankan zou ik zeker voor een MatroxG450 gaan.
Voor iets meer geld dan wat je voor een Mpeg kaart kwijt zou zijn heb je dan veel meer functionaliteit, en de mogelijkheid Divx op tv te bekijken.
De tv-out van de G450 is perfect. De tien meter kabel moet geen probleem zijn, dat heb ik hier ook liggen.

Neem niet de allergoedkoopste Matrox (LE heet die geloof ik) Daar zit waarschijnlijk geen kabeltje voor tv-out bij, los kopen is erg duur.
Pagina: 1