Toon posts:

[BC3] 17" of 19" monitor van iiyama???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan nu echt niet meer kiezen. ik heb mijn nieuwe computer eigenlijk al helemaal samengesteld. het enige wat ik nog niet weet is wat voor inch monitor ik er bij moet nemen. ik kan kiezen uit:

Iiyama A705MT 17 inch

of de

Iiyama S900MT1 19 inch

help me out here.
ik weet het echt niet meer.

greetz MisterY

Verwijderd

19" LG flatscreen rulezzzz 8-)

Verwijderd

Nou ja, de keuze hangt natuurlijk af van een aantal zaken:

1. Ruimte op je bureau. De 19" neemt meer ruimte in.
2. Wil je perse een vlak scherm? Zoja, dan moet je de A705MT nemen.
3. Investering, de 19" die je hier noemt is niet vlak en zal dus sneller in waarde dalen dan de 17" die je hier noemt.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 24 april 2001 12:12 schreef MisterY het volgende:
ik kan kiezen uit:

Iiyama A705MT 17 inch

of de

Iiyama S900MT1 19 inch
Wat je MOET nemen weet ik ook niet... maar houd het commentaar van quadraplex zeker in gedachten....
Hoewel ik over punt 3 niet zo al te zeker ben; maar daar maak ik me geen zorgen over; prijzen van computerapparatuur dalen toch idioot.... dat verschil tussen die 2 monitoren zal denk ik vergelijkbaar zijn.

Ik heb zelf de S900MT1. Ik zelf hecht geen waarde aan zo''n vlakke beeldbuis; sterker nog... de platte schermpjes waar ik achter heb gezeten vond ik niet prettig kijken. Misschien heb ik achter slechte schermpjes gezeten :?
Maar ik hecht meer waarde aan een GROTER scherm...
Die S900MT1 vind ik rustig genoeg met z''n 75 Hz op 1600x1200 (daar draai ik continue op)

Succes met je keuze

Owja... wat me is opgevallen hier op tweakers is de vraag "Hoe krijg ik die krasjes van m''n beeldscherm af?". Het betreft meerdere topics die allemaal gaan over de VLAKKE beeldbuizen... (search, dan krassen intikken en Videoplanken en Beeldkanonnen selecteren) en met die krassen worden niet die 2 horizontale lijnen bedoeld, maar echte krassen. Ik heb begrepen dat dat komt door een zachte coating op de buis..... die coating moet nogal krasgevoelig zijn :'(
Heeft m''n S900MT1 volgens mij geen last van :)

Even een paar van die topics:
[topic=86216]
[topic=160819]
[topic=122857]

Verwijderd

S900MT1, wereldbuis.
En ja, bigger is better.

Verwijderd

ik heb die 19 inch waar jij aan twijfelt.
Hij is inderdaad niet vlak maar ook niet echt bol, bevalt me uitstekend en veel meer plek op je desktop dan 17 inch. En dat over die waardevermindering, misschien als je hem elkaar inruilt, ik verkoop om de 2-3jaar mun systeempje aan een niet-tweaker en dan vang goed geld ook al is je buis niet plat

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

ik ben het met wfvn eens, bolle beeldbuizen vind ik lekkerder kijken en 19" overtreft naar mijn mening iedere 17".

Verwijderd

Topicstarter
ok de keuze wordt al iets makkelijker.

in iedergeval bedankt voor jullie replies.

Greetz

MisterY

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die 17" is gewoon relatief veel te duur, als je toch van plan bent om goed te investeren in een monitor haal dan een 19", Het werkt prettiger als de diagonaal van je monitor 19" of groter is.

Vraagje wat doe je allemaal (of wil je doen)
DTP, CAD, spelletjes?

De keuze hangt daar ook vanaf.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

hoeveel wegen deze 2 schermen dan wel niet? (ivm lan :))

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 11:13
Ik weet het niet met die budget 19", ben snel geneigd om te zeggen liever een goeie 17" dan een middelmatige 19" maar heb die nieuwe IIyama nooit werkend gezien, kijk wel hele dagen tegen mijn S901GT aan (ja ook bolle beeldbuis) en die bevalt mij uitstekend, denk dat het over het algemeen met IIyama wel snor zit voor het geld wat ze kosten.
Maar ga in de winkel kijken en koop wat je zelf het pretigst vind kijken.

Maakt toch nie uit wat ze wegen (mijne 25KG schoon aan de haak), dat eventjes lopen laat je toch geen monitor om staan?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik heb net een S901MT gekocht van Iiyama en hij bevalt me uitermate.
Het kan altijd beter maar voor nog geen f900,- kun je al een enorme 19'' kopen.
Dat de waarde daalt van de monitor maakt me niet zoveel uit want ik ben niet van plan hem te verkopen. Als ik ooit een nieuwe neem dan moet eerst deze kapot gaan.

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
De S900MT1 zou ik niet ''middelmatig'' noemen.
Integendeel, in de winkel vond hem een stuk scherper tov de platte 17" variant.
Ik heb zelf toen dus een S900MT1 gekocht en ik heb er nooit spijt van gehad. 1600x1200x32bpp = haarscherp. Je kunt een beetje klooien met die scherminstellingen om je beeld vierkant te krijgen (lukt voor ~96%)

Hij is idd wel behoorlijk zwaar en lomp. Ik zou de monitor die je nu hebt houden voor het geval je naar een LAN party/vriend/etc gaat.

Great minds think in parallel gutters.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
allereerst iiyama ruled

ten tweede, ik zou een goede 17" flatscreen kopen dan een 19" die wat boller is.
Zelf heb ik ook een iiyama vision master 510 staan (en ja jullie hebben gelijk dit kreng weegt maar liefst 39 KILO).

Maar als je een vette Geforce kaart in je bakkie hebt liggen dan zou ik een grote monitor kopen, das wel zo mooi

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

wat ik wel vind is dat die diamatron beeldbuizen (of hoe ze ook mogen heten) een stuk helderder zijn. wat ik zelf zou doen ik ff vragen of je die beestjes werkend mag zien. dan kan je het verschil zelf zien :)

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Als je bij de meeste andere monitoren de kleurtemperatuur wt omhoog zet zijn ze net zo helder.

Verwijderd

Geen van beiden!!!!

LG Flatron 915FT Plus!!!!!!!

Deze roeleert jongen!!!!

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Verwijderd

die van mij dat rulezzzzzz pas
een studioworks lg 995e dan eb je een goede prij kwalitijd kost nu rond de 900 piek

maximalen resulutie is 1600\1200 op 75hz

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
LG 19" zijn inderdaad beter dan dan die van I
Pagina: 1