[BC3] ik heb echt geen verstand van monitoren

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15
hey,

deze 17 inch staat op sterven...
dus ik zal moeten focussen op een nieuwe.
dat wordt dan een 19 of 21 inch.

deze monitor die ik nu heb heeft een platte beeldbuis, waardoor ik niet van die lelijke zwarte randen zie aan de zijkant (ja ook als ie afgesteld is), hoe noem je dat? flatsquare ofzo?

verder wil ik weten hoe het zit met dpi.
0,25 is beter dan 0.26??? en wat voor dpi moet ik zoeken bij 19 en 21 inch?

verder moet dat kreng wel 1280*1024 op 100hz kunnen doen.

welk merk adviseren jullie maar nog belangrijker, waarom dat merk?

het moet ook wel betaalbaar blijven...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 24 april 2001 07:43 schreef Kaap het volgende:
hey,

...

deze monitor die ik nu heb heeft een platte beeldbuis, waardoor ik niet van die lelijke zwarte randen zie aan de zijkant (ja ook als ie afgesteld is), hoe noem je dat? flatsquare ofzo?

verder wil ik weten hoe het zit met dpi.
0,25 is beter dan 0.26??? en wat voor dpi moet ik zoeken bij 19 en 21 inch?

verder moet dat kreng wel 1280*1024 op 100hz kunnen doen.

welk merk adviseren jullie maar nog belangrijker, waarom dat merk?

het moet ook wel betaalbaar blijven...
Yo,

Zwarte randen krijg bij mijn weten altijd weg door op je monitor de hoogte en de breedte aan te passen.|:(

De dotpitch moet zo laag mogelijk zijn (dotpitch = de afstand tussen de pixels op je scherm) Hoe lager de dotpitch, hoe meer fysieke pixels, en dus hoe hoger de maximale resolutie is. (dpi (dots per inch) is niet dotpitch dus!!!) Een dotpitch van 0,26 is wel ok geloof ik, maar 0,25 is leuker natuurlijk. Waarschijnlijk zijn er wel anderen die dat beter weten.

Voor de resolutie 1280*1024 zou ik minimaal een 19" nemen. De refresh van 100Hz is vrij hoog, mijn Philips 19S haalt op die resolutie maar 85Hz.

Als je een betaalbare monitor wilt kan je een Iiyama (of hoe schrijf je dat) nemen. Ikzelf ben speciaal wezen shoppen om in elk geval GEEN monitor te nemen met van die horizontale zwarte strepen in het beeld.

Siditamentis astuentis pactum.

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ik zou in jou geval ook voor Iiyama (btw had je dus wel goed geschreven "Varieaja") gaan.

Zijn gewoon errug goeie monitoren met een heel mooi helder beeld voor een redelijke prijs. 8-)

Good goan

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Iiyama ;)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

ben ook tevreden met Iiyama, zoals velen..

Verwijderd

Ik zelf zit hier achter een schermpje van CTX en ik moet zeggen dat die me ook goed tot zeer goed bevalt. Nooi geen probs mee gehad en altijd een netjes en strak beeldje.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
toch geen aldijama

ga dan voor een sony triniton
veel strakker beeld
als je het niet gelooft zet er dan 2 naast elkaar kun je het verschil zien...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op dinsdag 24 april 2001 10:15 schreef Sloppy het volgende:
aldijama
??????????
Iiyama maakt meer verschillende types monitoren in meer verschillende prijsklasses als "only sony" :? Hij heeft bij Iiyama keus in alle prijsklasses omdat zij de monitorfabrikant bij uitstek zijn. De triniton is ook een leuke beeldbuis maar om van Aldiijama te spreken vind ik een beetje onterecht kleinerend.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op het ogenblik zijn er veel problemen met de IIYAMA VM PRO 451 en daarom ben ik niet meer zo positief over IIYAMA. :(

Ik heb zelf ook zon 451 en hij is vandaag opgehaald om voor de 3e keer te worden gerepareerd......... (Hopelijk nu eindelijk eens goed).

Kijk hier maar eens.
[topic=130527]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Iiyama.... maar ook EISO is erg flex ... alleen niet echt budgettair verantwoord. :9

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15
Op dinsdag 24 april 2001 08:41 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Yo,

Zwarte randen krijg bij mijn weten altijd weg door op je monitor de hoogte en de breedte aan te passen.|:(
ja klopt, dat lukt ook wel maar toch zijn er monitors waar de beeldbuis ietsje naar achter is geplaatst dan je glasplaat en dan zie je aan de zijkant (buiten beeld eigenlijk) toch nog een zwart randje.

is moeilijk uit te leggen maar het maakt dan niet uit of je je breedte en hoogte goed afsteld.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Wat is betaalbaar? Interpreteer ik je juist als je zeker geen 2 mille of meer voor een scherm wil uitgeven? Dan moet je dus voor een goede 19" gaan. Dotpitch is erg belangrijk maar vergelijk de dp van Trinitron/Diamondtron monitoren niet met de overigen (ander type scherm). Hoewel ik extreem tevreden ben met mijn Iiyama zou ik met al die 451PRO ellende nu geen 19" model van Iiyama durven kopen. Neem een Sony zou ik zeggen; erg goede schermen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Op dinsdag 24 april 2001 16:55 schreef Kaap het volgende:

[..]

ja klopt, dat lukt ook wel maar toch zijn er monitors waar de beeldbuis ietsje naar achter is geplaatst dan je glasplaat en dan zie je aan de zijkant (buiten beeld eigenlijk) toch nog een zwart randje.

is moeilijk uit te leggen maar het maakt dan niet uit of je je breedte en hoogte goed afsteld.
Da''s volgens mij alleen bij goedkope troep, die hun monitor meer willen laten lijken dan het is.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Tuurlijk Iiyama verkoopt ook mindere monitoren, zoals die 19" voor 900.- Het is logisch dat hier mindere onderdelen inzitten als een 19" van rond de 2000,-

...en wat betreft die fout in de vm pro 451; die is al wat langer bekend en het is een kwalijke zaak te noemen. Gelukkig komen ze hem thuis ophalen en een nieuwe brengen. Er zijn maar weinig fabrikanten die dit doen......

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06
het is geen flatsquare maar flattron

En verder de monitor die ik dan zou nemen zou een 19" Lg Flattron wezen deze kan wel die refresh rate aan op die reso

maar 1 die ik zeker weet die dat wel kan is de 17" van LG de 995Ft plus goeie monitor dotpitch van 0.24

deze zou ik nemen

gr kokkel

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 12:47 schreef drLiter het volgende:
Iiyama.... maar ook EISO is erg flex ... alleen niet echt budgettair verantwoord. :9
Tis eiZo dr liter.
Ik heb zelf een 17'' F56. Superscherp beeld.
Dit is pas kwaliteit!
Pagina: 1