Ik vroeg me af of er al een oplossing was voor dat 75Hz probleem met nieuwere detonaters en iiyama monitoren in win2k en XP. Ik wil ze namelijk gebruiken maar dan kan ik de monitor niet hoger instellen dan 75Hz en dat vind ik echt te weinig.
Nou ik heb dus net detonator 11.01 in win2k geinstalleerd, maar ik kom echt niet hoger dan 75Hz op m''n Vision Master pro 410 die ik ook opnieuw heb geinstalleerd
ik heb win98se en ook een iiyama monitor. En een 75Hz prop met nieuwste detonators.
Maar ik kna hem wel hoger stellen in winddoos. Alleen iedere keer bij het opstarten gaat ie automatisch terug op 75hz.
:(:(
Maar ik kna hem wel hoger stellen in winddoos. Alleen iedere keer bij het opstarten gaat ie automatisch terug op 75hz.
:(:(
-geen-
Ik heb met de Nvidia Refreshrate Fix een 2 tal instel mogelijkheden in windows:
75Hz en 85Hz..
Spellen kan ik instellen zo hoog als ik wil, en daar draait het dan ook op... Maar windows zelf etc. loopt max. op 85Hz terwijl dat zeker weten hoger kan..
75Hz en 85Hz..
Spellen kan ik instellen zo hoog als ik wil, en daar draait het dan ook op... Maar windows zelf etc. loopt max. op 85Hz terwijl dat zeker weten hoger kan..
Zo te zien dus niet.
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Verwijderd
Heb zelf een oem monitor met hetzelfde probleem. Heb een Samsung driver voor de monitor geinstalleerd (15m geloof ik) en nu is het probleem over. Ik weet niet of je ook zo iets zou kunnen proberen...
Hier schreef ik (1-4) de oplossing al voor de iiyama bezitters:
Het gebruik van zo''n BNC kabel werkte bij mij 100% van de 2 gevallen die ik hier thuis had.
Op http://www.geforcefaq.com valt te lezen:voor mensen met een iiyama en het 75 hz max probleem in w2k:
ik had dat ook, maar nu niet meer! de oplossing was om m''n vmpro510 via een bnc-kabel aansluiten, en de boel opnieuw starten. De monitor werd daarna door w2k ge-reinstalled als default monitor, en alle normale refreshrates werkte weer!!! hehe 1600x1200@85hz
Het lijkt er met het oog op de discussie bij de w2k 12.00''s op dat het een probleem is met bepaalde typen monitors om de EDID/DCC info uit te lezen. Je kan dat checken met powerstrip. Als dat het geval is schijnt het soms te helpen de monitor als "default monitor" te instaleren. Dat gebeurt vanzelf als je een BNC-kabel gebruikt, bij gebruik van zo''n kabel is de EDID/DCC info n.l. ook onleesbaar.Note that in Windows 2000 for some drivers some people cannot set the refresh rate above 75hz even if they use the NVIDIA Refresh Rate Fix program. It appears that the drivers do not detect the monitor DDC information correctly - Philips monitors are fine but other makes like IIyama are not. You can fix this by installing your monitor as a ''Default Monitor'' in Windows instead of using the specific drivers.
Het gebruik van zo''n BNC kabel werkte bij mij 100% van de 2 gevallen die ik hier thuis had.
Na zo''n BNC kabel te hebben gepakt kon ik wel boven de 75 komen (85) alleen was 100 Hz echt teveel voor de monitor...dus weer trug naar 6.50 (werkt wel met 100Hz)
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Pagina: 1