[BC3] add-on kaart veel zin?

Pagina: 1
Acties:

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:56
Ik heb nu een k6 233 mhz met 32 mb ram en maar liefst 2 mb videogeheugen onboard. Ik speel zo af en toe quake 2, maar nu moet ik dat doen op de 1 na laagste resolutie. Als ik nou een voodoo 2 add-on kaart koop (12 mb), zal het dan een stuk mooier en sneller zijn?

En werkt een add-on kaart goed in combinatie met een onboard kaartje?

Verwijderd

ja dat werkt wel goed moet je wel voodoo2 nemen 8mb of zo is meer dan genoeg meer is altijd beter

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Zal wel wat verbetering bieden mbt 3D performance. Verwacht echter geen wonderen van deze upgrade actie.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• marteltor
ik kan een 12 mb versie krijgen voor 40 piek :)

Natuurlijk verwacht ik niet dingen als 1024 x 800, maar 800 x 600 of 640 x 400 moet er dan toch wel inzitten? Ik heb nu immers geen 3d kaart, alleen een videokaart onboard

Verwijderd

geen wonderen dat ding is haast net zo snel als een tnt2 m64 in q2 en a3 dus dat loopt wel voorbeeld

800 bij 600 alles aan in q3 gewoon gemiddeld 30fps en dat voor een kaard van 1998
en die kaart was wel 8mb

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:21
"Zal wel wat verbetering bieden mbt 3D performance. Verwacht echter geen wonderen van deze upgrade actie."

Euh wat? Deze PC en Quake 2 zijn uit de tijd dat de Voodoo 2 King of the hill was.
deze upgrade verricht zeker wel wonderen voor zo''n PC.

800x600 is zeer goed te spelen met zo''n kaart.

Koop er gelijk 2 als je ze kan vinden voor 2 geeltjes, kan je tot 1024x786.

• marteltor
je maakt me erg blij :):)
wat zo een voodoo 2 wel niet kan doen bij mij (als ie echt op 800x600 gaat lopen!)

Maakt het eigenlijk nog uit of ik een "geen merk" voodoo 2 neem of een diamond bijvoorbeeld (ik zeg maar ff wat)?

Verwijderd

Ik zou 2 Voodoo 2''s nemen en deze in SLI mode zetten. Loopt erg lekker!!
Natuurlijk wel met 12MB RAM erop. :D

• marteltor
Op maandag 23 april 2001 22:12 schreef vassago het volgende:
"Zal wel wat verbetering bieden mbt 3D performance. Verwacht echter geen wonderen van deze upgrade actie."

Euh wat? Deze PC en Quake 2 zijn uit de tijd dat de Voodoo 2 King of the hill was.
deze upgrade verricht zeker wel wonderen voor zo''n PC.

800x600 is zeer goed te spelen met zo''n kaart.

Koop er gelijk 2 als je ze kan vinden voor 2 geeltjes, kan je tot 1024x786.
ik had iets gelezen over SLI. Betekent dit dat het er twee zijn? En ondersteunt iedere kaart dat? Of moet ik die vanuit die 1e voodoo2 dan weer doorlussen naar de 2e voodoo 2.

Ah, dat gaat eigenlijk niet, want ik ben zielig, want ik heb maar 1 (!!!) pci slot!!!!! :(:(:( (compaq he)

• vassago
Merk maakt niet zoveel uit.

Als je het geld ervoor over hebt en er 2 wil zou ik er wel 2 van hetzelfde merk kopen. En allebei 12MB als het even kan.

Of je koopt er eerst een en later nog een.
(koop dan een Diamond of Creative, die zijn het best verkrijgbaar).

Kaartje moet minsten 30fps halen. Unreal is ook erg goed te doen met deze kaarten.
(en ziet er schitterend uit)

• vassago
Voor SLI heb je 2 kaarten nodig, die lus je dan door. Je kan dan 1024x786 draaien ipv 800x600 en het is 1 1/2 keer zo snel.

Je hebt natuurlijk wel 2 PCI sloten nodig.
Jammer voor je, maar 1 kaart is ook al een enorme upgrade voor je.

Dat er nog mensen blij zijn met zo''n kaart, werkelijk onvoorstelbaar.

Verwijderd

Ik zou zeker een Voodoo2 nemen! Je zult versteld staan wat er dan nog uit je comp. getoverd kan worden. Als je echter nog geld over hebt, zou ik je toch aanraden om je RAM ook up te graden. Dan gaan je spellen ZEKER nog eens bijna 2x (of hoger) zo snel. 64 MB ofzo is wel genoeg.

• marteltor
ik weet het, het is ernstig en ik ben zielig.
(binnen een half jaartje staat hier minstens een 1.5 ghz geforce 3 (m`n pa pushen))

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 09:28

spok9

Groen...

Ik weet niet hoor, maar waarom zou je een langzame pc upgraden naar een iets-minder-langzame-maar-nog-steeds-heel-slome pc? |:(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• marteltor
<offtopic>het ram is iets lastiger.
compaq he, dat wil dacht ik alleen compaq geheugen. er is nu wel in vraag en aanbod 64 mb compaq te koop</offtopic>

Ik ga denk ik maar eens zo een beestje (voodoo 2) halen als ik jullie reacties zo zie!

Verwijderd

Geen wonderen ???

Ik vond destijds mijn upgrade met een Voodoo1 4mb naast mijn S3 kaartje echt wel een wonder hoor en met mij vele mensen.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Zo''n voodoo2 heeft wel degelijk zin. ''k Ken iemand met een PII233, en een ATI rage IIc kaartje. Die kon ook niet al te veel spelletjes spelen. Nu met die voodoo2 erbij, draait hij zelfs titels als Black&White en Delta Force Land Warrior. Hij heeft nog geen seconde spijt gehad van de upgrade. Een PII233 heeft natuurlijk wel betere fpu dan een K6233.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
Volgens mij word hier ZWAAR overdreven.

Ik heb zelf 3 jaar lang een p1 233 (sneller dan die k6) gehad met 32mb ram, EN een voodoo2 12mb.
Ik speel al 2,5 jaar lang veel quake2 en since kort q3 en unreal.
Q3 en UT was dus met die voodoo 2 en p233 echter niet mogelijk. ik haalde gem 30fps in quake2 timedemo1 demo1.dm2
dus gewoon weinig, zeker als er meer als 3 ventjes tegelijk komen.
q3=onspeelbaar, ik heb destijds alle opties verlaagd, hoop gekloot in de console maar dus gewoon niet meer dan 10fps in een normaal/groot level.
ut=idem dito
dit alles op 800*600. (640*480 scheelt 1 frame ofzo)
Zeg nou niet dat het systeem niet goed was geconfigureerd want dat ding is in die jaren heel vaak opnieuw geformateerd =p en wat getweaked..

ALS je toch een voodoo koopt, neem dan de 16 mb voodoo3000 pci, die presteerd veel beter.
als je echter die voodoo2 wil kopen neem dan de 8 mb, de 12 mb versie scheelt geen halve frame.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:29

Beaves

Usque ad Finem

(binnen een half jaartje staat hier minstens een 1.5 ghz geforce 3 (m`n pa pushen))
Je kan ook zelf gaan werken :)

(Behalve als je <15 bent natuurlijk :)).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op maandag 23 april 2001 22:20 schreef marteltor het volgende:
ik weet het, het is ernstig en ik ben zielig.
Een Geforce 3 op 1,5Ghz ?? Zeg effe waar je die haalt dan koop ik er ook wel een...:P
Sorry, kon het niet laten...;)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als het 40 piek kost, koop het dan gewoon :). Het zal er echt niet langzamer op worden...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
T kost wel iets meer, maar als je er nou eens een 2d/3d-kaart inprikt, en die ouwe weghaalt?
bijv powercolor tnt2 32mb -> 130 piek (da''s nieuw, dus 2de hand is ie vast wel voor 75 of zo te vinnu)

is beter als voodoo2, heb je meteen ook betere 2d pref. en je gebruikt een pci slotje minder

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• marteltor
Op dinsdag 24 april 2001 10:44 schreef Rap het volgende:
T kost wel iets meer, maar als je er nou eens een 2d/3d-kaart inprikt, en die ouwe weghaalt?
bijv powercolor tnt2 32mb -> 130 piek (da''s nieuw, dus 2de hand is ie vast wel voor 75 of zo te vinnu)

is beter als voodoo2, heb je meteen ook betere 2d pref. en je gebruikt een pci slotje minder
Voor het geld hoef ik dat niet te laten,
maar...ik heb geen AGP. Wel zit er een soort geheugenbank in voor het videogeheugen. Ik denk niet dat die de onboard video uitschakelt als ik die kaart uit dat videogeheugenbankie haal. Volgens mij is een add-on kaart de enige reeele oplossing...
Pagina: 1