Toon posts:

[BC3] matrox G4508ige kaart, maar dan zonder dual-head

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey!

Ik ga een nieuwe videokaart kopen (zie sig.).
Ik game haast niet, dus zo''n 3D snelheidsmonster hoeft het niet te zijn. :Z
Maar ik doe meer dingen als: webdesign, surfen, grafisch geklooi enz...
Maar toch vin ik die 4MB kaart veelste crappig.
Ik zat dus te denken aan de Matrox G450, maar dat is een dual-head, dat zou opzich wel aardig zijn, maar als ik nou (veel) goedkoper een enkele head kan krijgen met dezelfde kwaliteiten als de G450 zou dat perfect zijn.
Maar welke?? Iemand tips??

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:13
Als je toch geen dualhead hebben wilt kun je volgens mij net zo goed de Matrox millenium g200 8mb agp nemen.

kijk eens of er tweedehands niets aangeboden wordt.

(Mocht je in die specifieke kaart geinteresseerd zijn, laat dat dan even weten..... ;) )

Overigens heb je met de G450 dh ook een perfecte tv-out in huis....

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
De goedkoopste versie van de G450 is er vanaf 218,- (pricewatch). Een goedkopere Matrox kaart zul je alleen 2e hands tegenkomen. Zoek dan naar een G400 16 mb single head of zo, heb ik ook en ben er heel tevreden over (ik wil alleen juist wél dual head).

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zoek naar een G400 32MB SGRAM SingleHead (ik had de dualhead versie) die is goed in alle apps.. en als je onverhoopt toch een keer een spelletje wilt spelen, is ie nog sneller als de g450 DDR ook.. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:13
Volgens mij ga je je een heleboel moeilijkheden op de hals halen als je echt gaat zoeken naar een single-head.
Dualhead (G450) is niet extreem duur, en je hoeft de dualhead niet te gebruiken, het is alleen misschien wel makkelijk als je ooit een tv-out tot je beschikking hebt.)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een retail(Retail dus met SGram) versie van de G400SH, loopt nettjes op 160/213 (normaal 128/150 ongeveer)

Algemeen zijn SH precies het hetzelfde, en mischien kan je op de site van matrox nog een SH kopen, anders moet je echt bij dumpbeurzen, veilingen of 2e hands stores kijken.

Owja, een G400 is beetje sneller dan een G450, dus als een G400 goedkoper is, dan zou ik die nemen.
Als je een dualhead neemt is het niet zo extreem raar dat je de 2e head gewoon niet gebruikt

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1