[BC3] Resoluties en refresh rates

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb sinds afgelopen week een ATi Radeon 64Mb VIVO. Deze is aangesloten op m''n ouwe Acer 76e monitor (17").
Als ik nu bepaalde resoluties kies, verschuift m''n beeld naar rechts. Dit wordt natuurlijk veroorzaakt door foute refreshrates. Ik heb met de Radeon Tweaker geprobeerd om de juiste frequenties in te stellen. Dat werkt dan wel voor de windows desktop, maar als ik bijv. Half-life start (menuschermen zijn 640x480, geloof ik) dan springt-ie weer lekker terug naar de foute resolutie.
Weet iemand hoe ik de resoluties en frequenties altijd op de juiste manier aan elkaar kan knopen ? En dan ook zo dat ze altijd op de juiste manier aan elkaar blijven zitten.
Ik heb trouwens zowel de monitor als de Radeon goed ingesteld in Win 98 SE

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Sigh dat is geen foute refreshrate, dat is gewoon een refreshrate waarbij de geometrie niet in de monitor is opgeslagen. Dus wat je doet is gewoon even aanpassen (afhankelijk van de monitor nog even opslaan, meestal gaat dat automatisch dacht ik) en dan is''t de volgende keer in orde..

• Ordilogicus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 06:32
Daarnaast is het zo dat ie de refresh rate ook nog eens per aantal kleuren insteld ... jouw desktop is denk ik 32bit en Half-Life 16 ...

I think therefor I am ... I think

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hm, mijn monitor is al een paar jaartjes oud. Als ik een instelling wijzig, geldt dat voor alle resoluties :'( Bij mijn monitor is het volgens mij zo dat elke resolutie een bepaalde frequentie moet hebben, anders gaat het niet goed.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen