[BC3] TV Opnemen

Pagina: 1
Acties:

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Ik wil graag dingen van TV opnemen met de PC. Ik heb zaterdag een Pinnacle PCTV Pro op proef gekregen van de computerboer. Het valt me nogal op dat ik tv kan kijken op 704x576, maar dat capturen slechts op 352x288 gaat. (Een kwart van het originele beeld dus!!)
Ik heb wel eens wat musicvideo''s gedownload, en die zijn ook altijd in die lage resolutie.

Zijn er kaartjes waarmee je gewoon op de hoogste resolutie kunt capturen? Ik heb de Radeon All-In-Wonder eens bekeken, en daar zag ik: "Capture MPEG-2 video at full 720x480 30 fps resolution"
Bedoelen ze dat dat ik de stream van mijn DVD kan grabben, of dat TV-beeld op die resolutie naar een MPEG-2 stream wordt gecaptured?

En wat zal ik eens doen? (Die Pinnacle kan dus gewoon teruggebracht worden als ik niet tevreden ben.) Een Radeon-AIW nemen? Zijn er andere (goedkopere) opties? Help?:)

Siditamentis astuentis pactum.

• Xandrios
  • Laatst online: 22:02
wat ik ga doen:

ik koop een radeon 64MB VIVO
dit is een snelle 3dkaart en met video in/uit

op de video in sluit ik mijn videorecorder aan, dan kan ik daarvan opnemen.
(dus ook video''s van bijv. de videotheek opnemen :9~

verder heeft deze hardwarematige DVD encoding, zodat je zelfs DVD zou kunnen kijken op een 486 !

Het inigste verschil tussen deze en de AIW is dat de AIW trager is, maar hij heeft wel een tuner..

ik gebruik gewoon de tuner uit mijn videorecorder...

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 23 april 2001 12:21 schreef Cutebritney het volgende:
...
verder heeft deze hardwarematige DVD encoding, zodat je zelfs DVD zou kunnen kijken op een 486 !
...
Bedoel je nou hardwarematige DVD-encoding of decoding? Maar de grote vraag is eigenlijk of ik met de Radeon TV-beelden in een acceptabele (640x480, of meer) resolutie kan capturen.

Ik zie inderdaad dat de VIVO een stukje sneller is, goedkoper bovendien:9~. Maar ik denk dat ik toch liever de AIW heb, want ik heb geen video/tv.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
de PCTV van pinnacle kan WEL degelijk op 768x576 capturen (FULL res. dus)

om dit te doen, moet je tijdens capturen niet de overlay mode aanzetten, maar de preview mode inschakelen..

ik zit al jaren in de musicvideos.. en SVCD 480x576 is perfect te doen.. zelfs full res is cool!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 23 april 2001 09:40 schreef Varienaja het volgende:
Een Radeon-AIW nemen? Zijn er andere (goedkopere) opties? Help?:)
Ik weet niet wat die Radeon-AIW kost, maar ik heb sinds vorige week een Matrox G450 eTV en deze kaart perfect! Al diverse films (rond de 1.5uur) opgenomen via die kaart, vaak maar met een stuk of 10 gedropte frames, (systeem TB 1.3GHz, 256MB :( Maxtor 7200rpm, udma100 HD) in volledig PAL formaat met stereo geluid :9
Verder kan ie ook best mee komen op games gebied (nog geen lange benchmark uitgevoerd, maar UT op 1024*768 gaat lekker)

Ik kan je deze kaart zeker aanraden. Zit verder alles bij om direct aan de slag te gaan. Kabels voor video-in (tulp & s-vhs) en kabels voor video-out (tulp & s-vhs) Verder werkt de software (PC-VCR) erug makkelijk, lekker overzichtelijk

kopen :)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 23 april 2001 13:23 schreef Dizzytal het volgende:
Ik weet niet wat die Radeon-AIW kost, maar ik heb sinds vorige week een Matrox G450 eTV en deze kaart perfect! Al diverse films (rond de 1.5uur) opgenomen via die kaart, vaak maar met een stuk of 10 gedropte frames, (systeem TB 1.3GHz, 256MB :( Maxtor 7200rpm, udma100 HD) in volledig PAL formaat met stereo geluid
...
Op pricewatch staat de Matrox voor F640, de Ati voor F779. Scheelt nogal wat dus.
Maar die films die je hebt opgenomen zijn dus netjes in 704x576??

Over die gedropte frames: die Matrox-kaart doet toch de MPEG-2 encoding? Dus het maakt niet zo gigantisch veel uit wat je hardware is? Ikzelf heb (zie onder) een Celly566 en UDMA33 schijven. Ik hoop wel dat dat werkt!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
lol, mpeg2 encoding?? realtime? 704x576?? dat red je nog niet eens op een tb750 man!!

dus op jou celly al helemaal niet!

haal een pinnacle, capture lekker naar MJPEG, 768x576 (dat is pas een resolutie :9)
en encode het daarna met Tsunami naar mpeg2..

is het voordeligst

btw, die AIW kaarten van ATI , al sinds die dingen er waren, hebben zo een special Theathre chip die je geluid totaal verneuken, en ook is de mpeg2 feature geheel software matig..

oh en die gast hierboven bedoelde denk ik DVD-decoding (afspelen), want hardware dvd encoders kun je zo een-twee-drie niet betalen..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goeie card om lekker op de HD op te nemen en dan de film weg te schrijven naar m''n tape.... stukken goedkoper dan een DVD schrijver.... :9~

Probleem alleen is dat de tuners van de kaarten die nu verkrijgbar zijn gewoon nog niet kunnen tippen aan die van bv de videorec. en helaas is het nog niet mogelijk om mijn videotuner te gebruiken en dan digitaal op te nemen. Prob. is dat het signaal eerst wordt omgezet naar analoog en dan moet het weeromgezet worden naar digi. Hierdoor dus een kwaliteits verlies en e.e.a. lukt gewoon nog niet snel genoeg om dit ''live'' te doen.....

Naar wat ik lees in de diverse bladen duurt het nog ongeveer een jaartje voordat er de eerste volledige digitale mogelijkheden zijn :9~ :9~ :9~

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Op maandag 23 april 2001 13:15 schreef BBViDz het volgende:
de PCTV van pinnacle kan WEL degelijk op 768x576 capturen (FULL res. dus)
Ik heb gisteravond even zitten proberen, en het werkt inderdaad. Mijn pc''tje kan net (80%CPU) op de hoogste resolutie zonder compressie de boel opnemen.:)
Alleen is de sync tussen beeld & geluid niet helemaal ok, maar dat is vast niet moeilijk te fixen.

Pagina: 1