[BC3] Hercules Kyro II of toch een andere

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wou eerst een chaintec 64 MB DDR video-kaart kopen maar nu zie ik bij het nieuws van tweakers de hercules Kyro II 64 MB.......
Maar nou was me vraag...........

Wat kan ik in godsnaam het beste nemen!???

Of kan ik beter een andere hercules video-kaart kopen zo ja welke??

Ik wil er maximaal 450,- aan uit geven....

heeft iemand een goed idee........

Alvast bedankt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

koop een ati radeon 32mb ddr heb je meer aan
vooral met directx8 spellen

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

GF3 wordt op dit moment de enige DX8 capable kaart

anders kon ik die DX8 nature demo van 3dmark2001 zien op m''n ati

alle huidige andere kaarten tot DX7

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• BC3 Victim
Ik zou een Geforce kaart kopen met een NV15 of NV20 chip. Geen Kyro, deze zijn ongeveer even duur maar de capaciteit is ongeveer 15% lager....

Grtz, and good luck

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
O, ja

Ik heb laatst een Geforce 2 MX 64Meg gekocht voor 425,- gulden ook van Hercules bij WWW.COMPUZONE.NL. Is een goede kaart, enkel geeft hij een beetje gedonder bij 1920*1440 maar voor de rest draait het als een trein

Verwijderd

Die KyroII vielmij een beetje tegen, als ik moest kiezen zou ik voor een DDR versie van Ati gaan.

Verwijderd

ati ondersteunt wel directx8 maar niet in 3dmark 2001 wegens een vernieuwe versie van directx 8 waardoor de ati het niet kan
maar er komt een paths voor uit omdat terug te zetten

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zondag 22 april 2001 23:05 schreef suijkerbuijk het volgende:
ati ondersteunt wel directx8 maar niet in 3dmark 2001 wegens een vernieuwe versie van directx 8 waardoor de ati het niet kan
maar er komt een paths voor uit omdat terug te zetten
Klopt niet helemaal .. de ATi Radeon ondersteunt wel veel DirectX 8 features (bijna alle) maar omdat de Radeon ontwikkeld werd toen DirectX8 ook nog in ontwikkeling was mist de Radeon een paar functies en/of bezit de functies wel maar dan in een oudere ''revisie''. Dat is dus het geval bij de Nature demo van 3DMark, deze vereist de 1.1 pixel shader versie en de Radeon heeft de 1.0 versie. Dat wil niet zeggen dat de Radeon een DirectX 7 kaart is zoals hierboven ergens vermeld wordt! Dat er een patch komt voor 3DMark2001 heb ik nog niets van gehoord maar als jij het zegt :) .. zou leuk zijn voor een hoop mensen (ik geef er geen fok om ;) ) ..

On-topic: De Kyro II is waarschijnlijk een heel goede keus voor z''n prijs. Misschien heb je over het algemeen (gemiddeld genomen toch sneller, meer functies en betere drivers in het begin) idd iets meer aan de ATi 32MB DDR Radeon. Kyro II zal wel iets goedkoper zijn misschien en meer geheugen hebben en lijkt mij leuker om mee te tweaken en klooien :) ..

PC Specs

• BC3 Victim
ik las een review waarin kryo2 met gf2 kryo1 etc vergeleken wordt,ziet er iid wel oke uit, alleen jammer dat open-gl mis gaat.
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=147

maar als je dan ff naar de prijzen kijkt:

PowerColor GF2MX TV 32mb FL 230
PowerColor Kyro1 TV 64mb FL 260
ATi Radeon TV 32mb FL 315
Powercolor GF2MX TV 64mb FL 325
Noname GF2GTS TV 32mb FL 335
Hercules KYRO2 64mb FL 360

Er is dus wel beter te krijgen voor minder geld. Misschien dat t beter word als powercolor een kryo2/32mb kaartje bakt, maar ik vind t nu toch echt geen optie.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Hoeveel NS mem heeft die kyro eigenlijk?

me v5 5500 loopt nl. sowieso 166@186...
dus ik wou even kijken hoeveel ik de Kyro waarschijnlijk kan oc''en en wat voor snelheidswinst dat zou kunnen geven.

Ik gok op 5.5 ns geheugen...
dan zit je op 181 max geloof ik

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

tja, ik wil ook een nieuwe videokaart kopen alléén ik heb helemaal geen idee welke ik zou moeten doen :? :? :?

ik heb de Asus v7700dlx 32mb gehad en liep steeds vast, toen ben ik terug gegaan naar de Voodoo 3 3000 AGP.

op de volgende sites staan mooie benchmarks van de Kyro II 64mb?

http://www.rivastation.com/3dprophet4500-64mb_e.htm

http://www.tecchannel.de/hardware/676/6.html

alleen de vraag nu welke kaart zou ik moeten kiezen :? :? :?
Ati RadOn ??? KyroII of toch wat anders ?

Verwijderd

zijn er nog mensen hier :? :?
Pagina: 1