Plannen is voor loosers
heb je niet ietsjes meer geld, dan koop je gewoon een MX! Stukken sneller!
Anders spaar je nog ff en koop je een Geforce3
Anders spaar je nog ff en koop je een Geforce3
Verwijderd
Hangt er van af.
Heb je een snel systeem(dus minimaal P3 of Athlon), dan een V550.
Heb je een trager systeem, dan de Banshee.
TNT(2) gebasseerde kaarten scalen veel beter mee met de snelheid van het systeem
Heb je een snel systeem(dus minimaal P3 of Athlon), dan een V550.
Heb je een trager systeem, dan de Banshee.
TNT(2) gebasseerde kaarten scalen veel beter mee met de snelheid van het systeem
Als eerste, beide kaartjes zijn al in mijn bezit (heb ik gekregen)...
De Viper is een "Diamond Viper 550 16Mb PCI"
Die Banshee is een "Creative 3D Blaster Banshee CT6750 AGP"
Ondanks dat die Banshee een AGP is en die Viper een PCI toch de Viper kiezen?
De Viper is een "Diamond Viper 550 16Mb PCI"
Die Banshee is een "Creative 3D Blaster Banshee CT6750 AGP"
Ondanks dat die Banshee een AGP is en die Viper een PCI toch de Viper kiezen?
Plannen is voor loosers
Als je een K6 hebt, de banshee. Als je een celeron +400Mhz hebt, een PII 400+ of PIII/Athlon/Duron de viper. En als je veel spelletjes speelt waar nog een glide-engine voor is, ook de banshee natuurlijk.
De 2d kwaliteit is ook beter van de banshee dacht ik, maar bij dat soort kaartjes is dat niet echt een belangrijke faktor normaal.
De Viper dus. Eventueel kan je ze allebei in het systeem plaatsen (aangezien de ene AGP is, en de andere PCI) Dan kan je eerst een weekje testen welke het beste draait, en dan nog zien. Eventueel kan je zelfs 2 monitoren een keer proberen
De 2d kwaliteit is ook beter van de banshee dacht ik, maar bij dat soort kaartjes is dat niet echt een belangrijke faktor normaal.
De Viper dus. Eventueel kan je ze allebei in het systeem plaatsen (aangezien de ene AGP is, en de andere PCI) Dan kan je eerst een weekje testen welke het beste draait, en dan nog zien. Eventueel kan je zelfs 2 monitoren een keer proberen
Als je nou eens leest Kees!
Ik heb beide kaartjes al liggen!
Ik weet alleen niet welke keuze ik moet maken...
Ik heb beide kaartjes al liggen!
Ik weet alleen niet welke keuze ik moet maken...
Plannen is voor loosers
Verwijderd
Heb je wel gelijk in maar ik heb de agp versie kon het dus niet laten
maar in 2D is ie erg goed en ik vind ook dat ie in 3d het aardig doet ... maar eh eerlijk gezegd vind ik dat niet zo belangrijk. Heb echter wel gelezen over nogal wat problemen met de driver voor de Banshee.
Verwijderd
Op maandag 23 april 2001 01:31 schreef Keescpk het volgende:
Waarom niet de AGP versie van de 550 ?
Maar ik zou ook zeggen: gewoon proberen!!
Ik moet zeggen dat ik met mijn Viper550 op mijn flips107MB een hogere refresh rate en hogere resoluties dan een studiegenoot met z''n asus V???? (GeForce2MX) op IIyama 17" dingetje.
Zeker in 2D is die viper550 nog een hele goede kaart.
Geen speciale problemen hier, met een banshee. Die zit wel op een BX-platform, hoe het met op een VIA-platform werkt, durf ik niet voorspellen. De AGP implementatie is echter niet goed te noemen. Voor een banshee kaart is AGP niet veel meer dan snelle PCI. Dat is dus veel minder dan AGP 2X of zo, maar wel sneller dan PCI.Op maandag 23 april 2001 01:38 schreef Keescpk het volgende:
Heb echter wel gelezen over nogal wat problemen met de driver voor de Banshee.
''k Zou gewoon allebei de kaartjes in die pc steken, en dan een 2e monitor bijkopen (moet niet duur zijn). Je kan later dan nog beslissen welke kaart je als primaire device gebruikt.
Verwijderd
tuurlijk, was 2,5 jaar geleden een retedure kaart, toen waren vid. kaarten van 450-500 echt duur te noemen, dan mag je er wel van uit gaan dat je daar nu nog plezier van hebt.Op maandag 23 april 2001 01:49 schreef Keescpk het volgende:
grappig wel we zijn het eens over de 2d kwaliteit
Ja (hoewel was 425,- geloof ik) toen waren de prijzen nog normaal .. sommige vinden een GeForce3 voor minder dan 1000,- al een superkoopjeOp maandag 23 april 2001 02:48 schreef MREn het volgende:
[..]
tuurlijk, was 2,5 jaar geleden een retedure kaart, toen waren vid. kaarten van 450-500 echt duur te noemen, dan mag je er wel van uit gaan dat je daar nu nog plezier van hebt.
Ik zou trouwens voor de Viper gaan, de Banshee heeft maar 1 (!) pixel pipeline en presteert dus ruk in mulitexturing games (bijna alle tegenwoordig).
Verwijderd
nee twee pixel per pijp lijn heb hier nog een liggen en in bansmark 2000 kun je het zien dus het valt wel mee
alle twee de kaarten zijn zogoed als gelijk aardig kan met de banchee
q3 draaien 800\600 resu
met alles aan zonder dat hij schokt
alle twee de kaarten zijn zogoed als gelijk aardig kan met de banchee
q3 draaien 800\600 resu
met alles aan zonder dat hij schokt
3Dfx Banshee heeft echt maar 1 pipeline, niet 2.
Ik heb het snel ff ergens opgezocht (valt niet mee voor zo''n oude chip
) :
http://www.reactorcritical.com/chips/chip-banshee.shtml
Ik heb het snel ff ergens opgezocht (valt niet mee voor zo''n oude chip
http://www.reactorcritical.com/chips/chip-banshee.shtml
Verwijderd
gewoon allebij er in douwen, dan agp kaartje als primaire, di heeft beste beeld kwaliteit. Bij D3D ken je mestal kieze welke device; dus kies wat het beste uitkomt.
2 texturen per clockcycle (damn, dat iemand hier dat nog wist, goed zeg!) geven de v550 toch wel de edge, aangezien je CPU voor beide overbemeten is.
Okidoki,
In dit geval behoud ik de Viper in mijn systeem en ga van die Banshee een leuke bouwpakketje maken... hehehe...
Gegroet en bedankt!
In dit geval behoud ik de Viper in mijn systeem en ga van die Banshee een leuke bouwpakketje maken... hehehe...
Gegroet en bedankt!
Plannen is voor loosers
Uhm, als je ze toch al beide hebt, waarom niet allebij erin dan ??
Mooi onder Windows XP of 2000 ofzo, 2 schermen
en dan snel opengl, en glide
Mooi onder Windows XP of 2000 ofzo, 2 schermen
Pagina: 1