Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Het ligt eraan of er sprake is van een gesloten overeenkomst.
Ik weet niet of die orderbevestiging dat als zodanig is en dus rechtsgeldig is, helaas geen rechten gestudeerd alleen wat bedrijfskunde
Ik weet niet of die orderbevestiging dat als zodanig is en dus rechtsgeldig is, helaas geen rechten gestudeerd alleen wat bedrijfskunde
Niet op voorraad.
Hallo,
ik heb nu ondertussen 3 weken terug een ati radeon 64MB vivo (retail)besteld.
Dit was voor de prijs van f 588
nu hebben ze hem eindelijk binnen, maar ik kreeg de volgende brief:
ik bedoel, ik heb hem voor f 588 besteld en hij zou dan toch ook voor dat bedrag geleverd moeten worden???
ik heb nl geen zin om nog f 50 extra te dokken..
Ik meende altijd dat het producttegen het bedrag wat op de orderbevestiging staat geleverd moest worden, of hij nu in prijs gezakt of gestegen is....
Is hier mischien een tweaker die hier verstand van heeft? (mischien iemand die rechten studeerd ofzo)
Ik hoor het graag
Cutebrit
ps. ik kan hem ook wel bij iemand anders gaan bestellen, maar dan moet ik weer weken wachten totdat ik hem heb...:(
ik heb nu ondertussen 3 weken terug een ati radeon 64MB vivo (retail)besteld.
Dit was voor de prijs van f 588
nu hebben ze hem eindelijk binnen, maar ik kreeg de volgende brief:
Mijn vraag is mag dit???onlangs heeft u een radeon 64mb enz enz voor f 587.74
Bij in ontvangstname van de kaarten bleek de prijs te zijn verhoogt. Wij zijn hier nooit van op de hoogte gebracht.
wij zijn daarom genoodzaakt de prijs te verhogen naar fl 654. zouden wij dit niet doen, dan zouden wij verlies maken op de producten.
om diegene die al besteld hebben tegemoet te komen bieden wijde kaart voor dit groepje aan voor f 625.
wij hebben begrip dat u mogelijk niet accoord gaat met die prijs, u kunt de order dan cancelen enz enz
ik bedoel, ik heb hem voor f 588 besteld en hij zou dan toch ook voor dat bedrag geleverd moeten worden???
ik heb nl geen zin om nog f 50 extra te dokken..
Ik meende altijd dat het producttegen het bedrag wat op de orderbevestiging staat geleverd moest worden, of hij nu in prijs gezakt of gestegen is....
Is hier mischien een tweaker die hier verstand van heeft? (mischien iemand die rechten studeerd ofzo)
Ik hoor het graag
Cutebrit
ps. ik kan hem ook wel bij iemand anders gaan bestellen, maar dan moet ik weer weken wachten totdat ik hem heb...:(
Als je een retail krijgt moet je hem zeker wel nemen voor F625,-, vraag je gewoon aan je pa of ie er iets bijdoet.
Als het een OEM is kun je hem net zo goed ergens anders halen.
Als het een OEM is kun je hem net zo goed ergens anders halen.
K*T
maar als ik bijv 128 mb ram bestel voor f 150 en ik krijg het 2 weken later pas dan betaal ik dat toch ook gewoon??
Ook als de ramprijzen ineens naar beneden zijn gegaan, naar f100 bijv. ??
edit]
is idd een retail, nouja, maar doen dan...
maar als ik bijv 128 mb ram bestel voor f 150 en ik krijg het 2 weken later pas dan betaal ik dat toch ook gewoon??
Ook als de ramprijzen ineens naar beneden zijn gegaan, naar f100 bijv. ??
edit]
is idd een retail, nouja, maar doen dan...
Bij de meeste winkels is het zo dat prijswijzigingen en schrijffouten zijn voorbehouden.
Dus als de kaart duurder wordt zul je dat gewoon moeten betalen, of ergens anders kopen.
Succes
Dus als de kaart duurder wordt zul je dat gewoon moeten betalen, of ergens anders kopen.
Succes
Verwijderd
Dit staat onderaan de prijslijst die je kan downloaden:
Helaas pindakaas dus!!Prijswijzigingen en typefouten voorbehouden
Bij het verschijnen van een nieuwe lijst vervallen alle voorgaande prijslijsten
Verzendkosten: Hfl 30,- bij rembourszendingen en Hfl 15,- bij vooruitbetaling
Afhalen alleen mogelijk op afspraak.
Verwijderd
Belachelijk.... een tientje kan ik begrijpen maar niet 75 piek. Dat is dus een prijs stijging van zo''n 15%.
Gewoon cancellen en ergens anders halen. Dan nog dat je 3 weken moet wachten is al erg lang.
Gewoon cancellen en ergens anders halen. Dan nog dat je 3 weken moet wachten is al erg lang.
Gewoon zeggen dat je niet van plan bent dit te betalen, omdat je op f288,- had gerekend... Beetje volhouden en zeiken, gaan ze vanzelf wel overstag
, hoop ik voor je...
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
288??? Wat loop jij nou te bazelen, die jongen zegt toch echt 588
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
De 2 en de 5 zitten ook zó dicht bijelkaar..
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Prijswijzigingen voorbehouden wil zeggen dat als je een artikel besteld, het kan zijn dat deze inmiddels in prijs is gestegen.
Maar aangezien de order al bevestigd is, moeten ze de kaart tegen de prijs op die bevestiging leveren. Anders kunnen ze altijd een kaart tegen bodemprijzen aanbieden, en bij levering zeggen dat de prijs omhoog gegaan is, en je dan dwingen om de hogere prijs te betalen. Ze hebben die prijs bevestigd, dus jij hoeft niet meer te betalen dan die prijs. Stap anders even naar een wetswinkel, die geven je gratis advies hierover.
Maar aangezien de order al bevestigd is, moeten ze de kaart tegen de prijs op die bevestiging leveren. Anders kunnen ze altijd een kaart tegen bodemprijzen aanbieden, en bij levering zeggen dat de prijs omhoog gegaan is, en je dan dwingen om de hogere prijs te betalen. Ze hebben die prijs bevestigd, dus jij hoeft niet meer te betalen dan die prijs. Stap anders even naar een wetswinkel, die geven je gratis advies hierover.
kijk dat meende ik nu ook alOp maandag 23 april 2001 11:26 schreef obsidian het volgende:
Prijswijzigingen voorbehouden wil zeggen dat als je een artikel besteld, het kan zijn dat deze inmiddels in prijs is gestegen.
ik zal hem iig ff dit linkje toesturen, kijken wat ie doet....
Verwijderd
Ik denk dat het er gewoon aan ligtt welke regels ze in hun koopovereenkomst hebben staan. Ik koop namelijk wel eens bij een winkel en daar staat duidelijk in het ''regelement'' dat als de prijs meer dan 10% hoger is geworden in vergelijking tot de afgesproken prijs de winkelier de prijs mag verhogen en de koper dan de keus heeft om het al dan niet te doen.
In dit geval is de verhoging ong. 15% dus zou het mogen, maar het ligt er gewoon aan wat ze in de overeenkomst hebben staan.
In dit geval is de verhoging ong. 15% dus zou het mogen, maar het ligt er gewoon aan wat ze in de overeenkomst hebben staan.
Als de winkel of instelling jou een bevestiging heeft gestuurd met daarin vermeld de prijs, dus
"u heeft bij ons besteld vlaat voor fblaat,-"
dan zijn zij verplicht het voor die prijs te leveren. In dit geval kunnen zij zich niet verschuilen achter het typefouten verhaal omdat ze zelf toegeven dat het om een prijssteiging gaat. Maar kijk wel ff in de overeenkomst of er iets over prijssteigingen staat, anders zijn ze het je echt verplicht te leveren.
zo toch krankzinnig zijn als corus voor 1,5 miljoen aan ijzer erts besteld en als het geleverd kan worden kost het ineens 2 miljoen, zo werkt het natuurlijk niet, dus ff alles doorspitten en lekker zeuren en een beetje dreigen, komt vaak wel goed dan, en anders bel je pieterstorms met zijn breekijzertje
"u heeft bij ons besteld vlaat voor fblaat,-"
dan zijn zij verplicht het voor die prijs te leveren. In dit geval kunnen zij zich niet verschuilen achter het typefouten verhaal omdat ze zelf toegeven dat het om een prijssteiging gaat. Maar kijk wel ff in de overeenkomst of er iets over prijssteigingen staat, anders zijn ze het je echt verplicht te leveren.
zo toch krankzinnig zijn als corus voor 1,5 miljoen aan ijzer erts besteld en als het geleverd kan worden kost het ineens 2 miljoen, zo werkt het natuurlijk niet, dus ff alles doorspitten en lekker zeuren en een beetje dreigen, komt vaak wel goed dan, en anders bel je pieterstorms met zijn breekijzertje
Breek je nek voorzichtig
Hmm, ik heb dezelfde kaart daar besteld tegen dezelfde prijs (maar nog geen bericht gehad over prijswijziging). Op deze site vond ik wat informatie over mogelijkheid van een prijswijziging:
http://www.arbeidsovereenkomst.nl/die007.html
http://www.arbeidsovereenkomst.nl/die007.html
Het lijkt dus wel te kunnen, als het maar in de algemene voorwaarden staat. Er stond echter ook het volgende:Wat kan in Algemene Voorwaarden worden geregeld?
Door het hanteren van Algemene Voorwaarden kunt u als ondernemer uw juridische positie verstevigen. In deze voorwaarden kunt u bijvoorbeeld regelen:
.....
- dat u de prijs mag verhogen indien prijsverhogende factoren zich voordoen na het sluiten van de overeenkomst;
.....
Let op: Voor alle regelingen in de Algemene Voorwaarden geldt dat ze niet onredelijk bezwarend mogen zijn voor de contractspartij.
Die voorwaarden heb ik niet van te voren gekregen en staan ook niet vermeld op de orderbevestiging (en staan ook niet op de website). Volgens mij moet de kaart dus gewoon tegen die prijs (fl 588) worden verkocht.Heeft u eenmaal Algemene Voorwaarden op laten stellen, dan is het uiteraard zaak dat deze van toepassing zijn op uw transacties. Een simpele verwijzing op uw briefpapier naar bijvoorbeeld een depot bij de Kamer van Koophandel is hiervoor niet voldoende. U dient de tekst van de Algemene Voorwaarden vóór of uiterlijk tijdens het sluiten van de overeenkomst aan u contractspartij af te geven!
Ik heb deze kaart ook besteld en wacht er ook al 3 weken op, en heb die brief ook gehad.
Ik zou mijn nieuwe kaart dan deze woensdag krijgen tegen een hogere prijs.
Dit hoef ik dus eigenlijk niet te pikken?
Ik zou mijn nieuwe kaart dan deze woensdag krijgen tegen een hogere prijs.
Dit hoef ik dus eigenlijk niet te pikken?
ik heb er iig flink de balen van..
enne, hij heeft ze ook terug laten sturen |:(
omdat ze duurder waren geworden..)
Ik heb hem net gemailt, en hij zij dat hij nu bezig was met onderhandelen met de leverancier...
enne, hij heeft ze ook terug laten sturen |:(
Ik heb hem net gemailt, en hij zij dat hij nu bezig was met onderhandelen met de leverancier...
Als jij het niet eens bent met die prijs dan geef je toch aan dat je de kaart te duur vindt en niet zoveel kunt/wilt betalen. Een beetje leverancier zal dan wel doorhebben dat als hij vasthoudt aan die prijs hij jouw nooit één schroefje meer zal verkopen !!!
In hoeverre een leverancier hard kan maken dat de prijswijziging daadwerkelijk doorberekent wordt weet ik niet. Koop je namelijk een kaart voor een hogere prijs en daalt de prijs nog voor de aflevering behoorlijk, dan moet hij jouw die kaart tegen de dan geldende prijs leveren. Hoe eerlijk is hij dan ?
In hoeverre een leverancier hard kan maken dat de prijswijziging daadwerkelijk doorberekent wordt weet ik niet. Koop je namelijk een kaart voor een hogere prijs en daalt de prijs nog voor de aflevering behoorlijk, dan moet hij jouw die kaart tegen de dan geldende prijs leveren. Hoe eerlijk is hij dan ?
Toepassing art 7:35 BW.
Koper is bevoegd de koopovk te ontbinden, als na sluiting van de koop de prijs verhoogd wordt op grond van een daartoe strekkend beding.
Een dergelijk beding staat welhaast standaard in algemene voorwaarden. Algemene voorwaarden zijn echter in veel gevallen niet toepasselijk wegens slechte implementering daarvan.
Echter: Gelijk hebben is een, gelijk krijgen is twee. Cut your losses en koop ''m ergens anders, of koop dat ding voor die iets hogere prijs.
Koper is bevoegd de koopovk te ontbinden, als na sluiting van de koop de prijs verhoogd wordt op grond van een daartoe strekkend beding.
Een dergelijk beding staat welhaast standaard in algemene voorwaarden. Algemene voorwaarden zijn echter in veel gevallen niet toepasselijk wegens slechte implementering daarvan.
Echter: Gelijk hebben is een, gelijk krijgen is twee. Cut your losses en koop ''m ergens anders, of koop dat ding voor die iets hogere prijs.
Pagina: 1