Toon posts:

[BC3] ASUS deluxe series...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan een ASUS 8200(GeForce3) Deluxe te kopen maar nu heb ik juist van een mede-tweaker gehoord dat je dan enkel van de capture functie enzo gebruik kunt maken als je de ASUS drivers gebruikt. Is er dan geen enkele manier om gewoon de Nvidia reference drivers te gebruiken met behoud van capture mogelijkheden & stereoscopic support??? Met reference drivers valt er namelijk meer te tweaken en je weet zeker dat de driver support goed en recent is... :)

Thx,
ForMatPrO

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Volgens mij gaat dat niet, ik heb die trouwens ook besteld.

Ik heb wel het idee dat er wat te mixen valt in de drivers, want volgens mij werken de meeste aparte driverbestanden in die (Asus)drivers gewoon met elkaar, die bv de Asusdrivers mixen met de d3d en openGL van de referencedrivers, maar zeker weten die ik het (nog) niet

Niet op voorraad.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Die Asus drivers verschillen qua performance meestal niets van de officiele nvidia. Dit heeft al een aantal keren op GoT gestaan.

Verder: support heb je denk ik niet nodig, denk jij van wel?

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Op zondag 22 april 2001 19:25 schreef dennisdotcom het volgende:
Uhm... wel handig....
En ik meen me ook ergens te herinneren dat als je eerst asus installed en daarna geforce drivers update, dat ie wel capture drivers ofzo van asus behoud..

(weet het niet zeker meer! dus dont blame me if not)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Op zondag 22 april 2001 19:31 schreef MaxxMark het volgende:

[..]

Uhm... wel handig....
En ik meen me ook ergens te herinneren dat als je eerst asus installed en daarna geforce drivers update, dat ie wel capture drivers ofzo van asus behoud..

(weet het niet zeker meer! dus dont blame me if not)
Het ís wel mogelijk ja. Een vriend van mij heeft het ook.

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 19:25 schreef dennisdotcom het volgende:
Die Asus drivers verschillen qua performance meestal niets van de officiele nvidia. Dit heeft al een aantal keren op GoT gestaan.

I disagree. Mijn V7700 Deluxe presteert beter met de nvidia-drivers dan die van Asus. Dit kan natuurlijk afhankelijk zijn van je systeem. Maar ja, zonder die drivers van Asus kan ik niet capturen :(:(:(:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan maar een ASUS Geforce3 pure ga kopen en een capture kaartje apart... Ik wil echt niet vastzitten met die asus drivers :(

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 13:12
maar die deluze was toch nauwlijks duurder als de pure zou dan dan toch voor de deluxe gaan + een capture kaart

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 00:17 schreef Snoekie het volgende:
maar die deluze was toch nauwlijks duurder als de pure zou dan dan toch voor de deluxe gaan + een capture kaart
Die capture kaart maakt de deluxe versie dus overbodig |:( |:(|:(

Verwijderd

Het probleem is duidelijk. Ik heb dit bij mijzelf (Asus V7700 DeLuxe) iets anders opgelost, en kan dit een ieder aanraden.
Installeer een Bootmanager. Gebruik op de Windowsinstallatie voor spelletjes de NVidia detonator drivers, en gebruik op de Windows waarmee je ook wilt capturen de originele Asus drivers. Probleem opgelost.
Zelf heb ik nog een derde Windows om te "klooien" (testen dus :)). Achteraf (als de boel verpest is) zet je dan gewoon een Ghost image terug.

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 09:30 schreef ebouma het volgende:
Het probleem is duidelijk. Ik heb dit bij mijzelf (Asus V7700 DeLuxe) iets anders opgelost, en kan dit een ieder aanraden.
Installeer een Bootmanager. Gebruik op de Windowsinstallatie voor spelletjes de NVidia detonator drivers, en gebruik op de Windows waarmee je ook wilt capturen de originele Asus drivers. Probleem opgelost.
Zelf heb ik nog een derde Windows om te "klooien" (testen dus :)). Achteraf (als de boel verpest is) zet je dan gewoon een Ghost image terug.
Dit is inderdaad de oplossing. Ik gebruik win2k als workstation en Win98se voor de games.

Probleem is dat als ik de Asus-drivers instel in win2k en ik boot mijn bak, dan komt hij win2k niet meer in :(:(:(:(

Dus nu capture ik tijdelijk even onder win98 en voordat ik ga gamen switch ik ff naar de nvidia-drivers. Fokking gezeik :(

• MaxxMark
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Hmz dat doe ik eigenlijk ook altijd.. alleen niet met opzeg :D

ik heb w2k en w98 naast elkaar draaien.. maar zit voornamelijk in w2k omdat dat gewoon et relaxed is! En ik zit eigenlijk ALLEEN maar in w98 als ik iets moet capturen :D en daar staan natuurlijk de asus drivers installed :P

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
Ik heb dat ook. Ik heb een v7700 Dlx. En met de asus drivers heb ik maar 4000 3dmarks in 3dmark 2k. Maar met de 7.52 nvidia drivers zit ik bijna op de 5000 :) dat scheelt toch weer 1000 markz. Alleen heb ik met die 7.52 drivers dat na een uurtje ofzo me start knop en de kruisjes enzo verkleuren. Dus gebruik ik nu de 6.50 drivers. Die preseteren wel redlijk met 4756 3dmarks :9

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 april 2001 12:10 schreef Thierry het volgende:
Ik heb dat ook. Ik heb een v7700 Dlx. En met de asus drivers heb ik maar 4000 3dmarks in 3dmark 2k. Maar met de 7.52 nvidia drivers zit ik bijna op de 5000 :) dat scheelt toch weer 1000 markz. Alleen heb ik met die 7.52 drivers dat na een uurtje ofzo me start knop en de kruisjes enzo verkleuren. Dus gebruik ik nu de 6.50 drivers. Die preseteren wel redlijk met 4756 3dmarks :9
Ok, thx iedereen!

Ik wil echt niet gaan beginnen multibooten om gewoon te capturen, stom van asus dat er geen aparte capture drivers zijn :r
Maar ja, voor diegene die al een deluxe hebben is het multibooten natuurlijk een oplossing.

Ik ga dus gewoon de goedkoopste Geforce3 kopen en een capture kaartje apart... Zijn er bepaalde capture kaartjes die boven de rest uitschieten? (kzal eens de seach gebruiken als ik thuiskom, ben nu op school ;))

Verwijderd

Probeer eens http://technogarb.multimania.com/

onder download.

Hier heeft iemand zitten stoeien met Asus en NVidia drivers en een samengestelde driver gemaakt met de beste capaciteiten van beide drivers verenigd.

Geen garantie, maar het proberen waard.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 april 2001 22:01 schreef Evolution het volgende:

onder download.

Hier heeft iemand zitten stoeien met Asus en NVidia drivers en een samengestelde driver gemaakt met de beste capaciteiten van beide drivers verenigd.

Thx, hier zullen vast heel wat mensen mee blij zijn! >:)

Als iemand een deluxe heeft en deze wil uitproberen, keep us posted!!! :P

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik geloof dat ik het niet helemaal snap maar ehhh ik heb een asus v6800 deluxe en daar draait alles prima onder W2K,voor het capturen gebruik ik gewoon de asus capture drivers in combinatie met iedere nvidia driver die er maar is(Dus van 3 tm 12).Het enige probleem wat ik heb is dat bij iedere driver hoger dan 7.17 ik mijn monitor niet hoger kan zetten dan 75HZ(zelfs mijn desktop niet).Het capturen gaat perfect is zo''n apart asus proggie

Maar ja de 6800 zal wel een uitzondering zijn ofzo

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 16:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op maandag 23 april 2001 12:10 schreef Thierry het volgende:
Welke windows draai je? Als dat w98 is lijkt het me nogal weinig... maar ik weet natuurlijk ook niet wat voor processor je hebt
Ik haal 7700 3dmarks in 3dmark 2k onder win98 met nvidia drivers 7.52 en via 4-in-1 4.28a op een Asus V7700 deluxe en een athlon classic 800 (slot A dus)
Maar goed, dat is mijn w98 install die ik de laatste tijd niet meer zoveel gebruik omdat ik nu win2k adv. server er ook op heb staan...
Op dinsdag 24 april 2001 00:08 schreef Jur het volgende:
Ik geloof dat ik het niet helemaal snap maar ehhh ik heb een asus v6800 deluxe en daar draait alles prima onder W2K,voor het capturen gebruik ik gewoon de asus capture drivers in combinatie met iedere nvidia driver die er maar is(Dus van 3 tm 12).Het enige probleem wat ik heb is dat bij iedere driver hoger dan 7.17 ik mijn monitor niet hoger kan zetten dan 75HZ(zelfs mijn desktop niet).Het capturen gaat perfect is zo''n apart asus proggie
Maar ja de 6800 zal wel een uitzondering zijn ofzo
Dat had ik idd ook, om dat op te lossen kun je powerstrip downloaden (http://www.entechtaiwan.com/ps.htm). Daarmee kun je echt alles tweaken aan je monitor/video kaart. Ik raad wel die 2.x versie aan, die 3.x beta zuigt nogal

edit:

misschien wel handig om erbij te zetten wat voor systeem ik heb voor die 3dmarks :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 22:01 schreef Evolution het volgende:

onder download.

Hmmz, da''s idd waar ik al een tijdje op zit te wachten, 1080 det. inlc. alle plussen van asus :)
Pagina: 1