Toon posts:

[BC3] [Radeon] AGP Texture Acceleration wil niet aan :(

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een Radeon onder Win98SE. En ik krijg het niet voor elkaar om de AGP Texture Acceleration aan te krijgen in DxDiag.
Onder Win2K staat het vreemdgenoeg wel aan.

Volgens mij is dit de oorzaak van mijn slechte score in 3D Mark 2001. Ik haal daar nu, wat ik ook doe maar iets van 2000-2200 3DMarks. En dat terwijl ik daar met ditzelfde systeem eerst 3333 3DMarks heb gehaald, steevast. Zelfde settings, zelfde hardware.

Ik heb al de VIA 4-in-1 4.30 beta''s er op staan, en apart nog eens de 405b AGP drivers.
Ik heb de 4.13.7093 RadeonDrivers voor 9x er op staan. De 7099 beta''s veranderen trouwens niks aan de score. DirectX 8a installed en werkend.

Ik heb ook al zo''n beetje alles geprobeert met RadeonTweaker. Ook dat helpt niet meer dan een paar 3D Marks.

Nou staar ik me niet blind op 3D Mark, maar van 3333 naar 2200 gaan zonder dat ik weet waarom vind ik nogal gortig. In me sig staan me specs dus die 2200 is schrikbarend laag. En het is dus ooit veel hoger geweest.

In de BIOS heb ik alles goed staan. AGP 4x, 256 MB AGP Aperture (768 Mb RAM).

Dus, ik heb alle drivers er op staan, maar ik ben op een of andere manier keihard meer dan 1000 3DMarks 2001 kwijt, wat ik ook doe :'(

Bijkomend vreemd verschijnsel : ik bench gewoon met de default 3DMark settings, op 1024x768. Maar als ik het opvraag met de OSD vna m''n monitor dan staat daar altijd 11xx x nogwat. En dat is met elk spel. Maar dat verklaard nog steeds niet die dikke 1000 punten omlaag in 3D Mark 2001.

Vsync staat uit natuurlijk, texturecompressie aan.

Wat gaat er nou fout? Help ;(;(

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een installatie van nog geen 3 weken oud waar helemaal niet mee gerotzooid is.

En Het moet gewoon met de huidige drivers kunnen want zelfs met oudere heb ik dus altijd 3333 gehaald.

Verwijderd

ik ben bang voor format c:
windows is gek geworden door al die beta drivers
probeer even directx 8.1
www.ammoburners.com/3dxtreme/files/directx/dx8

Verwijderd

dan is dat wel langzaam met die pak van
bensmark 3333
kijk onder maar voor die van mij
geef windows een mooie ding en windows is er niet meer>:)

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij AGP Texure Acceleration als je DxDiag intypt bij Run onder Win98?

Ik had dus eerst ook 3333 in 2001!

''t is trouwens benchmark :)

Wat heb jij voor drivers?

Verwijderd

drivers zijn 7099
en agp texture staat wel aan bij mij
4in1 driver de nieuwste maar wel apparte
agp drivers versie 403 ik wil het wel mailen naar je hoor

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
AGP Texture Acceleration moet absoluut enabled zijn. Het betekent dat je AGP driver niet correct geinstalleerd is .. en je weet vast wat voor performance je krijgt als je je Via 4in1 drivers niet installed >:) .. jij hebt nu dezelfde performance. Check anders ff of Viaagp.sys wel in je win/sys dir staat (zo heet ie onder WIn9x toch ook eh :? .. onder Win2K iig wel) ..

[edit]-> Typefout

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de Via''s wel degelijk installed staan. Maar dus op een of andere vage manier niet niet die viaagp.sys in me sys-dir.

En gecheckt : onder Win2K dus wel.

Maar hoe krijg ik die dan installed? Ik heb de 4-in-1 en de AGP allemaal installed.

• Bomberman
Via install progjes zijn wazig .. ik heb ook ooit zoiets gehad. 10 keer achter elkaar geinstalleerd en ik kreeg die AGP Texture Acc maar niet op enabled. Probeer de file anders met de hand ff in je win/sys dir te zetten .. ik heb ff gekeken in de install file voor je en volgens mij moet het Viagart.vxd zijn in WinME/9x ..

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
viagart.vxd staat gewoon in m''n Win/sys dir.

Ik wil m''n performance terug :'(

Verwijderd

ik hen ze opgestuurd

• Bomberman
Probeer je AGP Aperture eens op 128MB te zetten .. 256MB geeft soms problemen (damn lekkere hoeveelheid ram zeg .. had ik eerst ook maar vondt het een beetje overdreven en heb maar weer 256MB verkocht :) ) ..

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 april 2001 01:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik hen ze opgestuurd
Ik heb een mailtje van je, maar er zit geen attachment aan.

• Bomberman
Je kunt ze hier downloaden ..

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 april 2001 01:50 schreef Bomberman het volgende:
Je kunt ze hier downloaden ..
Ok. En welke moet ik hebben? Die 4.05''s heb ik er dus al opstaan.

Edit : ik ben FF rebooten en de aperture op 128 mb zetten. Toch moet dat gewoon met 256 gaan. Ik ben benieuwd of het dat is.

Verwijderd

403 moet je hebben de rest heeft geen echte performens verschil

waar schijnlijk kan ik plotseling geen emaills meer sturen met een pakketje erbij

Verwijderd

Topicstarter
Nou .. wat er nu weer gebeurd .. :(

Ik zet de aperture terug op 128 mb, en ik start Win98, en RadeonTweaker crasht bij boot, en ik zit in 640x480x4 bit. Videokaart ineens niet meer herkend!

Ik aperture weer op 256 mb gezet, en hoppa .. videokaart weer herkend.

Verwijderd

ik zij toch
ook al geef je windows een mooie ding maar dan is windows er niet meer

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je daar mee?

Ik heb RadeonTweaker van me systeem gedonderd. Ik probeer nu FF R3D Tweak.

Maar nog steeds geen AGP Texture Acceleration ;(

• Bomberman
Als dat gebeurt is het idd wel duidelijk dat er iets een beetje f*cked is ..

PC Specs

• Bomberman
Op zondag 22 april 2001 02:05 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik zij toch
ook al geef je windows een mooie ding maar dan is windows er niet meer
Juist! ;)

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
4.03 is not found op de server :(

Verwijderd

waar schijlijk had het toch niet geholpen

fffffffffffffformat

• Bomberman
Op zondag 22 april 2001 02:10 schreef suijkerbuijk het volgende:
waar schijlijk had het toch niet geholpen
Denk het ook niet .. maar probeer anders 4.03D, die doet het wel.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
AArgh..

Ik zit nu te typen in 640x480x4 bit op 60 hz

Ik heb de aperture op 128 gezet. Toen wilde hij dus ook niet hoger dan die 640x480x4bit, maar AGP Accelaration was aan. Maar D3D was nu spoorloos.

Ik heb toen de aperture weer op 256 gezet, maar nou ineens wil hij ook daarop al niet meer mijn videokaart herkennen!

Ik heb de VIA 4.30''s er op nieuw opgezet. Hielp niet.

Iets gaat goed fout hier.

Verwijderd

dus nu kan je oook al niet meer kleuren sellekteren hhahaahahahahaha

sorry hoor maat je windows is fucktup

dit woord echtwel een format c: windows 98

• Bomberman
Zal me niets verbazen als het iets met die 4.30''s te maken heeft, ze zijn tenslotte beta. Als je dan een oudere versie er over heen zet (4.05 bv) overschijft ie viagart.vxd waarschijnlijk niet dus zit je nog steeds met die 4.30 versie te kijken (of is dat soms dezelfde). Wat je zou kunnen doen is gewoon de Via AGP driver uninstallen, kijken na een reboot of viagart.vxd ook echt gedelete is (eventueel hele schijf searchen en op alle plaatsen deleten) en daarna 4.05 isntalleren. Ik zou voor je dit alles doet wel de AGP aperture op 128MB zetten omdat zoals je al zei de AGP Texture Acc toen wel werkte .. nou good luck ik ben zo slapen :Z ..

PC Specs

• Bomberman
Op zondag 22 april 2001 02:23 schreef suijkerbuijk het volgende:
dus nu kan je oook al niet meer kleuren sellekteren hhahaahahahahaha

sorry hoor maat je windows is fucktup

dit woord echtwel een format c: windows 98
Niet iedereen formateerd gelijk z''n hele harddisk als er iets fout gaat ;) ..

PC Specs

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Op zondag 22 april 2001 01:33 schreef Bomberman het volgende:
Via install progjes zijn wazig .. ik heb ook ooit zoiets gehad. 10 keer achter elkaar geinstalleerd en ik kreeg die AGP Texture Acc maar niet op enabled. Probeer de file anders met de hand ff in je win/sys dir te zetten .. ik heb ff gekeken in de install file voor je en volgens mij moet het Viagart.vxd zijn in WinME/9x ..
Bomberman had ik al gezegd dat ik van je hou :P
Ik ben me helemaal suf aan het zoeken geweest waarom mijn GF2 niet vooruit te branden was. Hij is nu dus 2,4 maal zo snel. Leuk die Via install proggies.

HlpDsK dank voor het openen van dit topic en succes verder...

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Topicstarter
Aaargh .. ik heb die 4.03D er op gepleurd. Reboot, weer niks!

Nu maar handmatig vanuit de isntall-dir van ATI op C:\ de 4093''s er opnieuw opgezet. (leuk, handmatig nog FF naar een .cat zoeken)

Ik heb nu Aperture van 128 MB, en D3D en AGP Texture Acceleration enabled volgens DxDiag.

Maar alle kleuren zijn nog 8-bit.

Nogmaals reboot. En waarom wil hij nou niet een AGP aperture van 256 mb met Acceleration doen??

Verwijderd

Topicstarter
Terug van reboot.

Leuk bijkomend detail (not :() :

Bij herinstall van de VIA''s vraagt ie of DMA enabled meot worden. Ja natuurlijk. Maar op of andere manier zijn mijn CD-ROM drives dan pleite in Win98SE. Als ik DMA van de CD-ROM''s uitvink zijn ze er na reboot weer.

Terwijl onder Win2K de boel gewoon draait onder DMA.

Verwijderd

zit er erg verschil dan of je nu
128 of 256 mb volgens mij maak het geen zak uit
ik heb niet zo veel geheuegn om het te testen

Verwijderd

Topicstarter
Ongelofelijk. Ik heb dus alle, maar dan ook alle zooi wel 5 x opnieuw moeten installen.

Gebruiksvriendelijk is de boel dus niet :(

Edit : ik ga nu benchen met 3D Mark 2001.

• Bomberman
Nou ik slaap dus nog niet :P ..

mrknowitall: thnx, graag gedaan B-)

HlpDsk: Gaan de kleuren niet hoger dan 8 bit? Das vreemd .. meestal kun je wel 16-bit kiezen en dan na een reboot voor 32-bit. Ik zou dan maar gewoon de driver er helemaal vanaf smijten en die officiele drivers van de ATi site plukken (7075). Als je problemen hebt moet je zo min mogelijk met beta''s aan de slag anders kom je er nooit achter waar het probleem zit.

Over die AGP Aperture, waarom weet ik niet. Ik hoor alleen wel vaker dat 256MB problemen geeft bij sommige mensen. Voor de performance maakt het niks uit of je 128MB of 256MB kiest, al helemaal niet met een 64MB kaart, DiMe/DMA zal nooit gebruikt worden. Gewoon op 128MB zetten ;) ..

[edit]-> Goddamn Chello lag er ff een paar minuten uit :( , vandaar de late reply ..

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 3130 3D Marks. Die 203 marks meoten vast wel ergens er uit te tweaken zijn nog.

Maar nu wil dit het geval zijn : Alles is 60 Hz!

In 3D Mark dus. De boel draain in Win98SE ineens daar 60 Hz. Dat ie dat in Win2K deed ben ik wel gewend, maar in Win98???

Hij doet nu wel ineens echt 1024x768.

• Bomberman
60Hz .. oww ja. DDC wordt toch niet gebruikt eh?

[edit]-> heb ik je al een keer eerder uitgeled remember (zal niet 8000 posts oid later) .. met plaatje en al 8-) ..

PC Specs

Verwijderd

waarscheinlijk moet je even de drivers voor je monitor op nieuwe installeren

ben wel blij voor je dat de pc weer werkt

en bomberman werkt de directx 8.1 nu

Verwijderd

Topicstarter
DDC heb ik niet onder Win98.

Ik heb nu dus al gemerkt dat ik voor elke resolutie en kleurdiepte en frequentie de instellingen van de monitor opnieuw moet instellen :(:(

Kutzooi.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de boel daar op 85 Hz.

Wat ik dus erg vreemd vind nu is dat hij op 85 Hz blijft in zowel D3D als OpenGL, terwijl Vsync in beide modi uit staat.

• Bomberman
Refreshrates instellen doe je toch gewoon met RadTweak .. dan is het zo gebeurt.

suijkerbuijk:

Neej werkt niet onder WinXP ;(. Zie m''n post hier.

PC Specs

Verwijderd

dat is nu jammer voor je bomberman
maar niks aan te doen en werkt de nieuwe windows nu goed of niet wat is het eigenlijk

en mijn engels is niet erg goed

hlpdsk nu kan je weer spelletjes doen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de belangrijkste al aangepast.

Tot mijn opluchting beperkt de 85 Hz die ik voor de monitor heb ingesteld niet de framerate.

UT geeft me 120 FPS in 1024x768x32 bit en alles max. en high.

Q3A geeft me 77 FPS op dezelfde settings maximaal en high.

Ik zit denk ik op 90% van wat ik ooit had. Q3A kan sneller weet ik gewoon met deze ettings. 3D Mark 2001 ook. UT ook.

Er valt dus nog wat te tweaken. Ik heb Rade3D Tweak 2.2 er op staan en de core en mem lopen nu op 184 Mhz. Ik weet dat deze kaart bij 190 gaat bokken zonder extra koeling in de kast. ''t is een 166 mhz OEM.

Het valt me op dat ik wel altijd de meest complexe problemen heb. Nooit iets simpels. Van de andere kant : simpele zaken los ik zelf wel op natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een mooi topic voor in de search :7

Verwijderd

hlpdsk mijn ati loopt op 195\195 en is ook een oem maar wel met 5.5sec geheuhen blokken er op

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben genaaid want de mijne heeft 6 ns :(

Verwijderd

dat is pas echt schit man

maar daar is een oem voor

wanner je echt genaait voeld als je gehuigen besteld a klassen en krijg b klassen zonder dat je het weet
ik haad pc-prive projecten
kosten me wel 300piek voor 128mb

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je je RAM bestellen bij www.crucial.com

Ik heb er al 2 GB vandaan en het spul is gewoon 110% super.

Verwijderd

Topicstarter
Dammit!

Er klopt geen neuk van de frequenties!

De meeste games op 1024x768 doen de ingestelde 85 Hz (terwijl ze makkelijk meer moeten kunnen!), maar bv HalfLife doet toc hweer 60 Hz! Maar bv. een andere game 160 Hz!

Verwijderd

Je kan zeggen wat je wilt maar de Radeon is de perfecte tweakerskaart. Games heb je geen tijd meer voor dus het scheelt ook nog een hoop geld.

• Bomberman
Nou valt toch wel mee .. ik installeer gewoon de drivers en ik ga games spelen. Er zijn altijd mensen die problemen krijgen >:) ..

PC Specs

Verwijderd

Bij mij loopt ie ook prima.:) Ik baal alleen dat ik niet een resolutie van 1280x960 kan draaien. M''n MXje kon dat prima maar nu ik moet ik weer met 1152x864 tevreden zijn.

• Bomberman
1280*960 kan wel hoor in ME :) .. zie hier. Tis wel een beetje ingewikkeld als je niet gewend bent in het windows register te kloten maar het werkt perfect .. suc6.

PC Specs

Verwijderd

Ik kwam er net achter dat het ook anders kan: Ik ik heb ipv Radeontweaker nu Radtweak en daarmee kun je die registersetting door Radtweak zelf laten doen. Perfecte resolutie voor mij, toch bedankt voor je tip.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

dat is pas echt schit man
maar daar is een oem voor

wanner je echt genaait voeld als je gehuigen besteld a klassen en krijg b klassen zonder dat je het weet
ik haad pc-prive projecten
kosten me wel 300piek voor 128mb
Tel de spelfouten :) (sorry, kon het niet laten...)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Bomberman
FAQ:
Dyslexie is een probleem waar veel mensen mee te kampen hebben. Daarom kan het af en toe voorkomen dat iemand een verhaal post waar nogal wat spel/stijlfouten in voorkomen, en het is niet leuk om iemand daar steeds op te wijzen.
(8>
Op zondag 22 april 2001 02:07 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Juist! ;)
Ik weet niet of dat hier van toepassing is maar zo ja sorry suijkerbuijk ik had het niet in de gaten ..

PC Specs

Pagina: 1