Ik heb dus een oude 486 heatsink in 2en gezaagd om daar m''n 4 ram chippies op m''n tnt2 mee te gaan koelen. Nou heeft die heatsink wel een randje aan de zeikanten waardoor ie m''n kaart raakt. Precies waar die kleine "dingetjes" zitten. Om het duidelijker te maken: een vergelijkbare kaart met omcirkelde "dingetjes":
.
Kan het kwaad dat deze heatsink daar tegenaankomt? (tis gewoon alluminium). Moet ik die rand er dus afzagen? (die rand was er zoeen dat de heatsink op de 486 geschoven kon worden).
.Kan het kwaad dat deze heatsink daar tegenaankomt? (tis gewoon alluminium). Moet ik die rand er dus afzagen? (die rand was er zoeen dat de heatsink op de 486 geschoven kon worden).
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
hm.. tja.. als ik dat met een vijl ofzo ga doen beschadig ik gelijk de onderkant van de sink nogal. Das niet echt bevordelijk voor het oppervlak. Nog andere ideen? Iets ertussen zat ik aan te denken (tape ofzo).
tja, ff beetje tape. Dan gelijd ''t iig niet.
Maar toch zou k ff kijken of die rand d''r niet af kan... En ''m daarna opnieuw pollijsten.
Maar toch zou k ff kijken of die rand d''r niet af kan... En ''m daarna opnieuw pollijsten.
eerst maar ff kijken OF m''n RAM wat sneller wil met die dingen erop. Kijk ik later wel of ik het nog ga verbeteren.
Thanks anyway.
Thanks anyway.
hm.. het zit er nou op (zelfs nog m''n oude athloncooler erop gezet), zonder randjes, en het gaat niet echt harder ofzo. 1mhz bij het geheugen. Core moet ik nog testen. Ach.. het ziet er in ieder geval cool uit.
"gewoon alluminium"
-------------------
gewoon kortsluiting...
even schuin afvlakken, en met nagellak of isolatietape afschermen.
-------------------
gewoon kortsluiting...
even schuin afvlakken, en met nagellak of isolatietape afschermen.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
jep, zoals ik al zei, randjes heb ik eraf geveild/geschuurd. Loopt nu weer een paar mhzen harder. Het blijkt dat m''n kast dicht moet zijn om betere airflow te hebben. (die 3 voedingscoolers en externe voeding hebben dus wel degelijk nut).
En ik maar zeuren over de herrie van mijn andere PC :
1 front en 1 voedingsventilator op 6 volt zonder CPU/GPU-FAN
...meer met minder...
1 front en 1 voedingsventilator op 6 volt zonder CPU/GPU-FAN
...meer met minder...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
meer met minder? Zonder die fans zou m''n athlon500@700 niet zo lekker draaien. En m''n vid kaart gaat nu ook al weer een aardig endje hoger. Nog steeds aan het testen met 3dmark.
Pagina: 1