Ik heb een s-vhs kabel van 10m (profigold) tussen m''n geforce2mx (cardexpert) en m''n scart-plug (ook goud)... zzjezus ''k lijk wel een pooier met al dat goud... maar ik krijg echt geen beeld....hlp?
heb je tv out wel ingeschakeld ?
M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12
ja ik heb de tv out ingeschakeld (ik neem aan dat dat automatisch gebeurd zodra je twin- view inschakeld). m''n tv trekt rgb dus dat zit wel goed... maar nu zie je gewoon helemaal nix... het vreemde is ook dat hij geen tweede monitor/tv ziet... ik kan iig niets doen bij display options in het menu''tje van nvidia... ik niet zznapp..?
Heeft die dure scart aansluiting een switch, voor in/out?
Kan zijn dat die de verkeerde kant opstaat...
Zo stond die bij mij
Kan zijn dat die de verkeerde kant opstaat...
Zo stond die bij mij
je tv ken geen s-video aan 
werkt met composite wel ????
werkt met composite wel ????
if broken it is, fix it you should
tv trekt s-vhs wel (videocamera doet het wel via s-vhs met die kabel ... tis alleen zwart-wit... toch nog maar even met een ander scart-stekkertje probere...(3min. later) is ook z\w ........iemand nog iets?
welke drivers? wat voor tv chip? aub
uitleg.
Niet ieder driver setje ondersteunt tv out.
er is voor de meeste tv-uit chips en tv tooltje wat je kan gebruiken om het signaal naar tv te sturen zonder dat de drivers van je vga kaart gebruikt worden.
gr.j
uitleg.
Niet ieder driver setje ondersteunt tv out.
er is voor de meeste tv-uit chips en tv tooltje wat je kan gebruiken om het signaal naar tv te sturen zonder dat de drivers van je vga kaart gebruikt worden.
gr.j
hoi,
je moet de computer wel instellen voor TV-out.
Zelf heb ik de Daimond Viper II + TV-out,
als ik beeld op tv wil krijgen,moet ik hem
eerst inschakelen via eigenschappen voor beeldscherm/geadvanceerd/s3-scherm/tv
kijk even of jij verglijkbare instelling
hebt.
(ps de viper2 heeft dual-TV support ,dat betekent dat de tv en monitor tegelijk beeld hebben,sommige kaarten hebben dit niet)
Ik gebruik 12 Meter S-video kabel en geeft
perfect kwaliteit!(niet eens vergoud)
Doe eventuele driver-updates!
succes
robertveen@planet.nl
je moet de computer wel instellen voor TV-out.
Zelf heb ik de Daimond Viper II + TV-out,
als ik beeld op tv wil krijgen,moet ik hem
eerst inschakelen via eigenschappen voor beeldscherm/geadvanceerd/s3-scherm/tv
kijk even of jij verglijkbare instelling
hebt.
(ps de viper2 heeft dual-TV support ,dat betekent dat de tv en monitor tegelijk beeld hebben,sommige kaarten hebben dit niet)
Ik gebruik 12 Meter S-video kabel en geeft
perfect kwaliteit!(niet eens vergoud)
Doe eventuele driver-updates!
succes
robertveen@planet.nl
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
het is z/w omdat je hem op ntsc hebt staan, je moet hem op pal(b) zetten|:(.
Staat ingesteld op NTSC en je moet PAL BG hebben kijk maar bij eigenschappen beeldscherm8-)
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
hoe kan je een pal camcorder op ntsc hebben staan?...ik krijg z/w beeld als ik m''n camcorder erop aansluit.(cam->tv)
Verwijderd
Als je je tv niet goedzet krijg je met PAL ook z/w hoor. Ik heb zelf 3 videokanalen, 1 doet het niet, 1 geeft z/w en 1 geeft kleur met een s-vhs kabel.
Ik heb een of andere ati met tv-out, die tv-out is ''hardwarematig'' ik zie mijn bios en windowsopstartscherm er ook op, met Gf2MX was dat geloof ik niet.
Ik heb een of andere ati met tv-out, die tv-out is ''hardwarematig'' ik zie mijn bios en windowsopstartscherm er ook op, met Gf2MX was dat geloof ik niet.
TvTool 5.0 is perfect, op de versie die je van de website kan halen ( TvTool website ) staat een proef versie die je 10 minuten kan gebruiken. En nee, een crack werkt niet met de versie (en GVD, die andere, crackable versie kan ik niet vinden
).
Dat is een tool die echt perfect werkt. Een groot beeld, groter dan dat ik krijg met de standard drivers van Nvidia, en betere kwaliteit...
Is je probleem trouwens al opgelost?
Dat is een tool die echt perfect werkt. Een groot beeld, groter dan dat ik krijg met de standard drivers van Nvidia, en betere kwaliteit...
Is je probleem trouwens al opgelost?
Ik heb zelf ook een Nvidia kaart met een svhs aansluiting ik heb hem ook via de scart aangestloten maar kreeg aan het begin ook alleen zwart/wit.
Je moet bij de tv-out instellingen en dan bij ''video out format'' kiezen voor: ''compostite video-out'' in plaats van s-video. Nu moet je kleur hebben!!!!!
Grtz Duncan
Je moet bij de tv-out instellingen en dan bij ''video out format'' kiezen voor: ''compostite video-out'' in plaats van s-video. Nu moet je kleur hebben!!!!!
Grtz Duncan
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Die tien-minuten limiet van TvTool kun je makkelijk omzeilen. Via de Detonator-drivers omschakelen naar TV-output, dan TvTool laden om de zwarte balken weg te krijgen en dan TvTool weer afsluiten.
Ik merkte alleen toen ik een film aan het afkijken was, dat na tien minuten een pop-up venstertje verschijnt dat er niet kon worden terug geschakeld... even wegklikken en problem solved...
Ik merkte alleen toen ik een film aan het afkijken was, dat na tien minuten een pop-up venstertje verschijnt dat er niet kon worden terug geschakeld... even wegklikken en problem solved...
tv-out werkt nu wel maar alleen z/w en het beeld is helemaal buiten proporties...res. instellingen helpen niets...? tv-out op composite werkte ook niet...hlp?
Ik heb je oplossing 
Ik heb precies dezelfde kaart. Cardex alleen wel 64mb kweenie welke jij hebt?
Maar goed, in de cardex zit een ''chrontel'' chip. Net zoals de meeste ASUS plankjes hebben. Ga naar www.tvtool.de en download de chrontel versie van hun programma. (TOP proggie!). Als het goed is zat er bij je MX een switch kabeltje naar een normale TV-out (geen S-video). Als je die eraan hebt gezet sluit je een je tv-out op je TV aan met een scartblokje, of hoe zo''n klote ding ook mag heten. Op een van de EXTensions. Nu haal je de stekkertjes uit je boxen en sluit die ook aan aan je Scartblokje. Nu ziet het er ongeveer zo uit:
geel is naar je tv-out
rood en wit is van je je line-out (boxen).
Nu je alles hebt aangesloten. Doe je je TV aan en zet hem op de EXT waar je je scartblokje op hebt aangesloten (EXT 1, 2 of 3). Nu start je het programma van tvtool.de zet de instellingen goed en klikt op de tv op je beelscherm en TADA je hebt beeld op je TV.
Bij mij werkt dit prima!
Ik kijk dan ook regelmatig divX''jes op mijn Matchline Breedbeeldje
.
Ik hoop dat dit ook bij jou werkt als niet post het dan ff en dan probeer ik je verder te helpen.
Maar goed, in de cardex zit een ''chrontel'' chip. Net zoals de meeste ASUS plankjes hebben. Ga naar www.tvtool.de en download de chrontel versie van hun programma. (TOP proggie!). Als het goed is zat er bij je MX een switch kabeltje naar een normale TV-out (geen S-video). Als je die eraan hebt gezet sluit je een je tv-out op je TV aan met een scartblokje, of hoe zo''n klote ding ook mag heten. Op een van de EXTensions. Nu haal je de stekkertjes uit je boxen en sluit die ook aan aan je Scartblokje. Nu ziet het er ongeveer zo uit:
geel is naar je tv-out
Nu je alles hebt aangesloten. Doe je je TV aan en zet hem op de EXT waar je je scartblokje op hebt aangesloten (EXT 1, 2 of 3). Nu start je het programma van tvtool.de zet de instellingen goed en klikt op de tv op je beelscherm en TADA je hebt beeld op je TV.
Bij mij werkt dit prima!
Ik kijk dan ook regelmatig divX''jes op mijn Matchline Breedbeeldje
Ik hoop dat dit ook bij jou werkt als niet post het dan ff en dan probeer ik je verder te helpen.
^^^ omhoog ^^^
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
ik heb nu ook een videokaart met die chrontel chip alleen een geforce 2 gts 64mb en ik heb helaas ook alleen zwart/wit beeld en er zat geen extra splitter erbij maar die heb ik er trouwens wel los bij gekregen van zo''n mx kaart maar past niet...Op zondag 22 april 2001 22:45 schreef strontvlieg het volgende:
Ik heb je oplossing
geel is naar je tv-out
Bij mij werkt dit prima!
Ik kijk dan ook regelmatig divX''jes op mijn Matchline Breedbeeldje![]()
.
erg jammer weet er iemand nog voor mij een oplossing?
thnx Thomas
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Pagina: 1