Oei ik wil van m''n Nvidia quadro2 pro weer terug naar m''n vertrouwde geforce2 gts,maar ik krijg een van de twee resistortjes niet meer vast het hecht gewoon niet meer.... foek and sjiet,hell and devils!
Gewoon een beetje van dat soldeer hars kopen .. heel klein beetje op de te solderen stukjes doen en het zou weer moeten hechten.
Goed ontvetten.. Dat zou het gewoon te solderen moeten zijn hoor..
Verwijderd
Helaas loekos,Op zaterdag 21 april 2001 18:46 schreef loekos het volgende:
Oei ik wil van m''n Nvidia quadro2 pro weer terug naar m''n vertrouwde geforce2 gts,maar ik krijg een van de twee resistortjes niet meer vast het hecht gewoon niet meer.... foek and sjiet,hell and devils!
Dit gaat dan niet meer lukken, ook niet met die tip die je gekregen hebt.
Ikzelf ben technicus en kan je waarschijnlijk helpen, staat er een piepklein getalletje op dat kleine SMD-weerstandje? geef mij die en ik help je.
waarschijnlijk is er een stukje aan de kopse kant van die smd afgebroken (heb dat zelf ook gahad)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
hoe post je dit zonder werkende videokaart?
een beetje tweaker heeft altijd nog wel een of ander s3 kaartje liggen voor gevalletjes als dit. Of natuurlijk gewoon een 2e pc, of server ofzo.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Met een nagelvijl moet je gewoon het stukje wat je wilt solderen een beetje ruw maken, en dan hecht het soldeer wel weer.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Nagelvijl ?!?! waarom niet meteen een schuurband machine?Op zaterdag 21 april 2001 21:08 schreef Exirion het volgende:
Met een nagelvijl moet je gewoon het stukje wat je wilt solderen een beetje ruw maken, en dan hecht het soldeer wel weer.
Verwijderd
Zorg voor een schone ondergrond, zorg voor goed soldeer-tin (met harskern) wat zeker niet te dik is. Gebruik vooral geen dingen als soldeerwater, soldeervet, S39 of andere soldeertoevoegingen.
En als het een SMD is, kijk of de soldeervlakken niet verbrand of verdwenen zijn
En als het een SMD is, kijk of de soldeervlakken niet verbrand of verdwenen zijn
Verwijderd
Kun je niet gewoon een vergelijkbaar (=met dezelfde kleurtjes) weerstandje gebruiken? Kost je een dubbeltje..
edit:
Oh, SMD, ik heb niks gezegd
Oh, SMD, ik heb niks gezegd
Waar slaat dat nou weer opOp zondag 22 april 2001 14:22 schreef FRaGMaN het volgende:
Nagelvijl ?!?! waarom niet meteen een schuurband machine?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik probeer hem eff op te ruwen cq vijlen(niets te verliezen) maar het materiaal lijk wel op een soort keramiek raar spul... ik post wel eff of het gelukt is
Ik probeer hem eff op te ruwen cq vijlen(niets te verliezen) maar het materiaal lijk wel op een soort keramiek raar spul... ik post wel eff of het gelukt is
Verwijderd
Niet gelukt he!!??Op zondag 22 april 2001 19:04 schreef loekos het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal!
Doe nou gewoon wat ik zei!
Helaas voor die anderen die reageren maar wanneer het metalen vlakje losgebroken is kan je dit componentje weggooien.
Teveel en te lang kloten geeft als resultaat dat je printbanen ook losscheuren.
Je hebt inderdaad gelijk,ik krijg er niets meer aan vast kan ze dus weggooien(te warme soldeerbout gebruikt denk ik achteraf)die rotzooi is ook zo fragiel, bedankt voor je aangeboden hulpOp zondag 22 april 2001 19:59 schreef Zeurkop het volgende:
[..]
Niet gelukt he!!??
Doe nou gewoon wat ik zei!
Helaas voor die anderen die reageren maar wanneer het metalen vlakje losgebroken is kan je dit componentje weggooien.
Teveel en te lang kloten geeft als resultaat dat je printbanen ook losscheuren.
laat dit een waarschuwing zijn voor anderen,dit soort klusjes zijn lastig uit te voeren,en het is eigenlijk gekkenwerk om dat voor het eerst te doen met een kaart van rond de duizend gulden|:( beter eerst effe oeffenen op een sloop kaart met vergelijkbare friemeltjes
Pagina: 1