[BC3] Veel verschil tussen AGP 2x en 4x???

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een agp2x mobo''tje maar als ik een geforce 3 ofzo erin zou gooien zou ik dan veel "last hebben" van die AGP2x en zou ik met 4x dus best een flinke prestatie winst kunnen verwachten??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee :z

• BC3 Victim
waarom ondersteunen al die nieuwe kaarten het dan en wat is het voordeel ervan dan??:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Je merkt geen verschil; ''t is meer een marketinggrap. Overigens, wanneer de videokaart b.v. tijdens een game het punt bereikt dat er zwaar gebruik moet worden gemaakt van de AGP poort heb je al een diashow:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BC3 Victim
nou las ik dat Agp8x eraan zit te komen zal dat dan wel veel verschil opleveren??

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

je merkt wel !!! verschil
ik heb eeb agp 2 mobo en een agp 4x mobo
agp 4x mbo scoort zo,n 600 punten hoger in 3d mark ik merk ook gewoon in games dat een agp 4x gewoon beter speelt

Verwijderd

als ge het over 2 verschillende mobo''s hebt is da geen eerlijke vergelijking

ge moet is op hetzelfde mobo zien wa het verschil is

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:46
Op zaterdag 21 april 2001 13:51 schreef lockheart het volgende:
je merkt wel !!! verschil
ik heb eeb agp 2 mobo en een agp 4x mobo
agp 4x mbo scoort zo,n 600 punten hoger in 3d mark ik merk ook gewoon in games dat een agp 4x gewoon beter speelt
Heb je dan ook 2 dezelfde computers voor de rest, want als je op het ene mobo een Gf2mx hebt en de andere een ultra, ja dan is het verscgil logisch.

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

2x AGP 533 MB/s
4x AGP 1066 MB/s
Dus het antwoord is duidelijk ja! :)

Verwijderd

Volgens mij is die datadoorvoer puur theoretisch. In de praktijk merk je het niet of nauwelijks.

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

voor de duidelijkheid zelfde mobo (bijna)
zelfde pc zelfde videokaart

geloven jullie het niet test het ui

• BC3 Victim
Oke voor al jullie zeurtjes.. ik heb het uitgetest.. op hetzelfde systeem en gewoon de eene keer m op AGP 2x gezet, andere keer op AGP 4x.... Alles loopt veel vloeiender, nix hapert (bij AGP 2x wel).. getest in UT, black & white, Kingpin; Life of Crim en sysmark shit.... Btw, dat gerucht over AGP 8x klopt inderdaad... 2066mbps...... hmm, dat word leuk!

• BC3 Victim
thnx! weet ik dat ook weer, dus misschien toch maar een agp4x mobo''tje kopen of toch wachten op agp8x:):?

• BC3 Victim
Ik zou voor een APG 4x mobo gaan, tenzij straks weer een 8x videokaart wil aanschaffen! ;)

Verwijderd

Dat hele AGP is een lachertje. Nog erger dan MMX (wat na een aantal jaren toch wel redelijk gebruikt wordt). AGP was 4 jaar geleden op oplossing dachten ze voor het gebrek aan geheugen (lees 8Mb of minder) op videokaart. AGP zou er voor zorgen dat er ook systeemgeheugen gebruikt zou kunnen worden waardoor grote texturen sneller gerenderd zouden kunnen worden. Prima idee leek dat alleen AGP 1x was het niet, 2x redelijk alleen toen waren er al TNT kaarten met 16 Mb en hadden die het systeemgeheugen niet meer nodig. Toen kwam AGP 4x maar toen waren er al kaarten van 32 Mb en meer dus weer was er geen systeemgeheugen nodig voor de texturen en werd het desondanks toch gebruikt, dan was het systeemgeheugen weer te langzaam.

Kortom AGP 1,2,3,4,8..etc maakt weinig uit.

Lees reviews over de Voodoo5 5500 en lees dat de PCI versie bijna net zo snel is als de AGP!.

• BC3 Victim
Waarom probeert niemand het ff met zijn bios en 3dmark ofzo? Laat de feiten spreken!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

3D Mark is daarvoor wat minder geschikt, want die reageert heftig op dit soort geintjes. Gewoon echte benchmarks van Quake3, UT enz. gebruiken..
Pagina: 1