Toon posts:

[BC3] Probs met Gforce 2 MX :(

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nadat k vandaag m''n Videal G-force 2 MX in m''n pc heb gedaan. En alles opnieuw geinstalleerd had. K reeg k problemen. M''n muis (no name, PS2) gaat stotteren als k iets doe in het eigenschappen scherm van het beeldscherm :(

Af en toe loopt m''n systeem gewoon vast. Nooit bij een specefieke aktie of zo.. Het gebeurt zomaar. :( D''r komt dan altijd aan de boven kant van het scherm een balk van groene steepjes.

Ook in 3d spellen loopt ie vast. Bijv. Quake2 start nog niet eens op. D''r komt een venster met als titel Quake2, en verder gebeurt d''r nix. En zit m''n PC weer compleet vast. Gevolg: RESET. :(

Ff de specs:
Videal GeForce2 MX met 32mb (SDram)
TV-OUT: PAL
Drivers: Detenator 12.0 voor Me.
Ook heb k de Via drivers 4.29

Wie weet wat het probleem is? Of kan helpen?

Thnx iig.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
klopt, als je vastloopt zie je een balk kleine groene streepjes ja, en als je de advanced eigenschappen van display in gaat ook, dit zelfde had ik ook totdat ik een goede busmaster patch had geinstalleerd.....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nieuwste VIa-chipset geinstalleerd ??

• BC3 Victim
Groene streep bovenaan in het beeld, lijken mij timing-errors. Komt meestal voor als je de kaart overgeclockt hebt, of als je systeem over zijn nek heengaat.

Probeer eens de AGP modus een tandje lager te schakelen

4x -> 2x

Ook kan je met de GeforceTweakingUtilitie (GTU) het een en ander instellen. Zie de meuktracker en Guru3d.com

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 april 2001 20:38 schreef BBViDz het volgende:
...dit zelfde had ik ook totdat ik een goede busmaster patch had geinstalleerd.....
Waar haal k die patch?
Op vrijdag 20 april 2001 20:40 schreef stanley het volgende:
Nieuwste VIa-chipset geinstalleerd ??
Ja, 4.29 is de nieuwse. D''r is ook een 4.30, maar die is nog Beta. Dat dacht k tenminste. :?
Op vrijdag 20 april 2001 20:43 schreef unicorn7 het volgende:
Groene streep bovenaan in het beeld, lijken mij timing-errors. Komt meestal voor als je de kaart overgeclockt hebt, of als je systeem over zijn nek heengaat.

Probeer eens de AGP modus een tandje lager te schakelen

4x -> 2x

Ook kan je met de GeforceTweakingUtilitie (GTU) het een en ander instellen. Zie de meuktracker en Guru3d.com
Nee, kaart is niet overclockt. Zover ben k nog niet eens gekomen. :(
Agp staat al op 2x. Ook fast write = disabled.
Systeem zelf loopt nu ook gewoon op 700 ipv 990. Maar dat lost ook nix op. :(

Verwijderd

Probeer het gewoon eens met de laatste officiele NVidia drivers (Detonator 3 v6.50), waarschijnlijk werkt het dan al iets beter.
Die v12.00 is echt waardeloos!:(

Verwijderd

versie 10.8 zijn wel relax.......... en mis.s de kaart gewoon beetje BRAK... slechte ondersteuning........ WELK merk is die kaart???

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 april 2001 22:48 schreef -KOD- het volgende:
versie 10.8 zijn wel relax.......... en mis.s de kaart gewoon beetje BRAK... slechte ondersteuning........ WELK merk is die kaart???
K ga zo ff 10.8 zoeken.. en als dat nog niet lukt zoek k die 3 nog wat wel.

Merk kaart is Videal.. maar dat staat in m''n vorige post ook al.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Geen idee, maar misschien staat hier http://www.geforcefaq.com/ iets...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmm. in die GeForce FAQ, kan k nix vinden.. :(

M''n kaart heeft overigens een bios die van nVidia zelf is. Dus nix van Videal of zo..

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Die Videal wordt met MSI Starforce MX drivers geleverd.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• BC3 Victim
bij mij is alles nu perfect, maaaar, NAPSTER levert nog altijd die groene streep-hanger op.,, zal wel een fout zijn ofzo in napster..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 april 2001 17:12 schreef Heintje het volgende:
Die Videal wordt met MSI Starforce MX drivers geleverd.
K heb nu de standaard drivers. :(
Geen balken meer, maar nu doet Unreal het ook niet meer. :(:'(:(
Op vrijdag 20 april 2001 20:38 schreef BBViDz het volgende:
klopt, als je vastloopt zie je een balk kleine groene streepjes ja, en als je de advanced eigenschappen van display in gaat ook, dit zelfde had ik ook totdat ik een goede busmaster patch had geinstalleerd.....
Waar haal k die patch?
Op zaterdag 21 april 2001 18:12 schreef BBViDz het volgende:
bij mij is alles nu perfect, maaaar, NAPSTER levert nog altijd die groene streep-hanger op.,, zal wel een fout zijn ofzo in napster..
Hoe heb ie dat voor elkaar gekregen?? Napster doet het bij mij wel.
Op vrijdag 20 april 2001 22:39 schreef KIP het volgende:
Probeer het gewoon eens met de laatste officiele NVidia drivers (Detonator 3 v6.50), waarschijnlijk werkt het dan al iets beter.
Die v12.00 is echt waardeloos!:(
Idd, 12.0 is brak. :(

Verwijderd

Topicstarter
Nu met orginele drivers geen probs meer. :)
Alleen Quake, Unreal nix aan 3d games doet het. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ook in 3d Mark 2000 Ver. 1.1 krijg k een zwart scherm. :( Daarna zit de complete pc helemaal vast. :(

Verwijderd

Topicstarter
En nu word k echt sjacho. :(

Zelfs bij flash animaties krijg k nu een beeld met groene balk. HELP. :'( :(:(

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 21:55 schreef Tweaky het volgende:
Nu met orginele drivers geen probs meer. :)
Alleen Quake, Unreal nix aan 3d games doet het. :'(
jah mensen, ik vind wel dat hier snel een oplossing gevonden moet gaan worden (zo toch :?) want als zelfs unreal het niet doet ;)
Pagina: 1