[BC3] Geforce II MX, goede keus?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hey,

Ik ben van plan de videokaart in mijn Duron 750 systeem te vervangen. Er zit nu een RIVA TNT II M64 32 MB in, maar deze wil ik vervangen door een Geforce II MX 32 MB. Kunnen jullie mij vertellen of dit een goede keus is?

Tiger

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Op zich wel. ''t Is zeker sneller dan een M64. Ik zou alleen persoonlijk denk ik niet zo snel een GF2 MX kopen. ''t Is naar mijn mening een net-niet kaart (ja, die term heb ik schaamteloos van een andere GoT''er gejat), dus ik zou persoonlijk doorsparen voor een non-budget video kaart (wat ik dus ook heb gedaan, check m''n sig maar). Maar als je niet zo''n breed budget hebt, en toch graag een nieuwe videokaart wilt, dan is een MX een prima keus.

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Ligt eraan hoeveel je wilt uitgeven en waar je het voor wilt gebruiken. Als je genoeg geld hebt zou ik een GF2 GTS nemen. En als je redelijk 2d kwaliteit wilt Radeon nemen. GF2 GTS betere 3d maar slechte 2d.

• BC3 Victim
Op vrijdag 20 april 2001 20:15 schreef deviln het volgende:
Op zich wel. ''t Is zeker sneller dan een M64. Ik zou alleen persoonlijk denk ik niet zo snel een GF2 MX kopen. ''t Is naar mijn mening een net-niet kaart (ja, die term heb ik schaamteloos van een andere GoT''er gejat), dus ik zou persoonlijk doorsparen voor een non-budget video kaart (wat ik dus ook heb gedaan, check m''n sig maar). Maar als je niet zo''n breed budget hebt, en toch graag een nieuwe videokaart wilt, dan is een MX een prima keus.
Wat versta jij onder een net-niet kaart? Maar is de MX een langzamere versie van de Geforce II, net zoals de M64 van de TNT II?

Tiger

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Idd, een budget versie van de GeForce2 maar waarschijnlijk meer dan snel genoeg voor de meeste mensen. Het ligt er een beetje aan wat je van je nieuwe kaart verwacht en hoeveel je er voor uit wilt geven. Een MX bied erg veel voor wat ie kost.

PC Specs

• BC3 Victim
Tiger,
Wat deze Gents hier al zeggen klopt.

De GeForce2 MX is een strakke kaart als je niet zo''n ruim budget hebt (ca. 300-400 piek) Heb je er wel meer voor over, neem dan idd een GeForce2 GTS (geen 64MB, want dat scheelt maar een paar mm met een 32MB DDR geheugenbankie en daartegenover wel veel knaken).
De computertotaal op http://www.computertotaal.nl heeft laatst een test in zijn blad gehad.
Zij raden dan ook aan als je een GF 2MX wilt een Leadtek MX Dual Head Pro te nemen (2 monitoruitgangen & tv-out en goed hardware monitoring) dit voor een prijs van ca. 369,= :)
Voor een GTS bevelen ze een Asus V7700 aan.
Denk trouwens niet van "Leadtek is een vaag merk dus dat hoef ik niet" het gaat nl. niet zozeer om het merk (Leadtek is btw redelijk bekend) maar om de chipset, en die zijn allemaal hetzelfde. De Leadtek heeft alleen een top Dual Head functie + TV Out, hetgeen dat ik graag gewilt had 5 mnd. geleden, maar heb toen te snel besloten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Laterzzzs8-),
(Dizzy) Stef

• BC3 Victim
Na vervanging van mijn Matrox G200 door een Geforce2MX kom ik tot de volgende conclusies:

- Snelheid is Ok.
- 2D kwaliteit laat te wensen over
- Tv-out twinview is leuk, maar niet perfect (vreemd trouwens dan een (duurdere) GTS wel TV-out heeft, maar geen Twinview)
- Had ik maar doorgespaard voor een Ati Radeon All in Wonder Pro

• BC3 Victim
maar 1 ding is gewoon WAAR,. het is een VERROT snelle kaart voor zijn prijs..

een betere prijs/performance kan je gewoon niet vinden..

zolang je maar niet over de 1024x768 komt want dan vertraagt ie pas..
alles loopt bij mij heeerlijk vloeiend in 1024x768x32bit (quake3 kan zelfs vloeiend in 1152x864x32bit)

• BC3 Victim
Op vrijdag 20 april 2001 20:29 schreef dizzystuff het volgende:
Tiger,
Wat deze Gents hier al zeggen klopt.

De GeForce2 MX is een strakke kaart als je niet zo''n ruim budget hebt (ca. 300-400 piek) Heb je er wel meer voor over, neem dan idd een GeForce2 GTS (geen 64MB, want dat scheelt maar een paar mm met een 32MB DDR geheugenbankie en daartegenover wel veel knaken).
De computertotaal op http://www.computertotaal.nl heeft laatst een test in zijn blad gehad.
Zij raden dan ook aan als je een GF 2MX wilt een Leadtek MX Dual Head Pro te nemen (2 monitoruitgangen & tv-out en goed hardware monitoring) dit voor een prijs van ca. 369,= :)
Voor een GTS bevelen ze een Asus V7700 aan.
Denk trouwens niet van "Leadtek is een vaag merk dus dat hoef ik niet" het gaat nl. niet zozeer om het merk (Leadtek is btw redelijk bekend) maar om de chipset, en die zijn allemaal hetzelfde. De Leadtek heeft alleen een top Dual Head functie + TV Out, hetgeen dat ik graag gewilt had 5 mnd. geleden, maar heb toen te snel besloten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Laterzzzs8-),
(Dizzy) Stef
Ik koop gewoon de Standaard Geforce2 MX 32Mb bij Norrod denk ik.

Tiger

Verwijderd

Zorg ervoor dat je een MX koopt met goed geheugen, liefst 4.5/5.0ns. Dit scheelt ontzettend met overklokken. Mijn kaart koste 310,- en met een BlueOrb en memory heatsinks krijg ik mem (6.0ns) tot 215Mhz. UT-Demo 61.12fps (average), 3DMark2000=5314, 3DMark2001@16bit=2774 bij c@210/m@200. Een damn goede kaart dus voor die prijs. B-)
Pagina: 1