Welke radeon is de snelste? de Radeon 64MB DDR DVI of de Radeon 64MB DDR ViVo? Of is dit de zelfde? Zie door de boooooommmeeeennn het bos niet meer. ik nie ap
Radeon 64MB ViVo Retail is de snelste. Alle andere varianten zijn langzamer. Probeer anders volgende keer zelf ff op te zoeken, dit is niet moeilijk te vinden
..
de Radeon SE toch, maar die is nog niet uit, tis een soort Ultra van de radeon I.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
DVI is niets meer dan een digitale poort (Digital Video Interface). Daarmee kan je een LCD-scherm aan de PC hangen ipv een CRT.
De interface heeft nooit iets te maken met de snelheid. Maar soms denken mensen dat een groene BMW sneller gaat dan een roze.
Anyway, dan kan ik iig wel ff lachen.
De interface heeft nooit iets te maken met de snelheid. Maar soms denken mensen dat een groene BMW sneller gaat dan een roze.
Anyway, dan kan ik iig wel ff lachen.
ik weet ech wel wat DVI is maar ik dacht namenlijk dat de versie met DVI connector misschien ook nog iets anders was (langzamer mem ofzo). En waarom ik dit vraag is omdat ik na verschillende sites en topics mensen tegenkwam met een oem en retail kaart die verchillende soorten snelheden mem hadden (aantal ns) en verschillend geklokt en hierover kon ik niets vinden op de ATI site. En dat lager geklokt kunnen we zo verhelpen
. Maar heb de 64mb DDR ViVO oem besteld.
Ja, en de retail is dus sneller.
Search en dan vond je:
OEM 166/166 MHz
retail 183/183 MHz.
Groene BMW''s zijn dus sneller.
Search en dan vond je:
OEM 166/166 MHz
retail 183/183 MHz.
Groene BMW''s zijn dus sneller.
Je had anders ook gewoon niet kunnen reageren hoor
Maar weet nu in ieder geval zeker wat ik straks heb.
Verwijderd
lager geclocked kan je zo verhelpen.. maar de retail heeft beter geheugen dus kan je die beter clocken..
kijk hier heb ik wat aan. dus de retail heeft wel beter mem. hmmm. die kon ik nie krijgen bij onze leverancier alleen de oem. naja, eersttesten als ie nie goed is toch maar ff ruilen.
Ja de GeForce4 is vast ook sneller .. oh wacht die is ook nog niet uitOp vrijdag 20 april 2001 18:26 schreef MGSNK het volgende:
de Radeon SE toch, maar die is nog niet uit, tis een soort Ultra van de radeon I.
ALS die SE er nog komt. Da was toch nie eens meer zeker? Of heb ik dat mis?
Verwijderd
Waarom denkt iedereen nog dat de retail beter geclockt is dan de oem maar dat is al lang niet meer zo
.
Ik wil ff weten wat de beste radeon drivers van het moment zijn en tot hoever je de 64ddr retail ongv. kan clocken.
Ik wil ff weten wat de beste radeon drivers van het moment zijn en tot hoever je de 64ddr retail ongv. kan clocken.
Ik heb de nieuwste drivers 4.13.01.7075 geintaleerd en heb nu die gekke artifacts in Vulpine GL_Mark niet meer he wel de OEM versie.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Oh vertel, zijn de OEM kaarten tegenwoordig dan ook op 183MHz gekloktOp vrijdag 20 april 2001 22:08 schreef Dark_Neve het volgende:
Waarom denkt iedereen nog dat de retail beter geclockt is dan de oem maar dat is al lang niet meer zo.
Hij bedoelt dat veel OEMS ook 5.5 ns geheugen hebben tegenwoordig, dus net zo hoog komen als retails (denk ik).
En pak gewoon de laatste beta''s 7099, te vinden op Rage3d.
De SE schijnt er met een paar weken te zijn. (in nederland zal het wel eind mei worden, TwisteR we missen je
)
En pak gewoon de laatste beta''s 7099, te vinden op Rage3d.
De SE schijnt er met een paar weken te zijn. (in nederland zal het wel eind mei worden, TwisteR we missen je
Dus mem wel even snel? Dat ze niet gelijk geklokt zijn boeit dus echt niet. Kun je zo verhelpen.
Maar wat ik nog steeds niet snap, is dat de ViVo dus de retail versie is... of zit ik er dan nog steeds naast?
Verwijderd
Radeon ViVo retail (183/183) is momenteel de snelste.
als alles klopt komt binnenkort (maandje of 2) de Radeon SE (230/230) uit.
eind dit jaar moet de Radeon 2 komen.
als alles klopt komt binnenkort (maandje of 2) de Radeon SE (230/230) uit.
eind dit jaar moet de Radeon 2 komen.
Tot hoe hoog je vidkaart kan is verschillend per kaart. Gewoon proberen zou ik zeggen. Ik zou niet weten hoever de gemiddelde ge-oc''de (mooi woord
) Radeon kan.
maar dan anders geclocked?Op zaterdag 21 april 2001 13:24 schreef hjs het volgende:
De vivo is er zowel Retail als OEM
Verwijderd
Nee ze zijn het zelfde geclockt aleen krijg je bij de retail een paar kabels en cd''s (drivers enz.)B-)
Voor de zoveelste keer
ze zijn dus NIET hetzelfde geclocked .. de Retail loopt op 183MHz en de OEM op 166MHz.
Je krijgt bij beide ook dezelfde kabels en driver CD, je mist alleen wat software bij de OEM. Er klopt dus niets van wat je zegt
..
Je krijgt bij beide ook dezelfde kabels en driver CD, je mist alleen wat software bij de OEM. Er klopt dus niets van wat je zegt
mijn vivo radeon 64ddr heeft alleen maar een koelertje op de core en nog een kleine ook
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Je denkt danweer dat je het weet maar na de eerste levering kocht iedereen alleenmaar de retail en de oem bleef liggen, dus heeft ATI voor de 2e levering de oem en de retail gelijk geclockt zodat de oem ook verkocht werd.
Verwijderd
dan heb ik zeker een uode dan want die van mij loopt standaart op 166\166:(
nu niet meer 195\195>:)
nu niet meer 195\195>:)
Verwijderd
ligt eraan ik denk dat 200/200 wel mogelijk moet zijn.Op zaterdag 21 april 2001 16:06 schreef Dark_Neve het volgende:
Tot hoe hoog kan ik mijn radeon (retail) ongv. clocken hij staat nu op 183/183.
Gewoon rustig ophogen met 5 MHz per keer en dan maar Q3A gaan spelen. En dan maar kijken of je artifacts te zien krijgt.
Iedereen kocht de RetailOp zaterdag 21 april 2001 20:00 schreef Dark_Neve het volgende:
Je denkt danweer dat je het weet maar na de eerste levering kocht iedereen alleenmaar de retail en de oem bleef liggen, dus heeft ATI voor de 2e levering de oem en de retail gelijk geclockt zodat de oem ook verkocht werd.
![]()
Nee, ik geloof er niks van, Alle Radeon lopen op 166/166, behalve de Retails die doen 184/184 en de LE''s die doen 143/143 (kan er 1 of 2 naast zitten)
3dmark 2001 is ook erg kieskeurig wat overklokken betreft.Op zaterdag 21 april 2001 21:40 schreef The Dude het volgende:
[..]
ligt eraan ik denk dat 200/200 wel mogelijk moet zijn.
Gewoon rustig ophogen met 5 MHz per keer en dan maar Q3A gaan spelen. En dan maar kijken of je artifacts te zien krijgt.
3D Mark geeft alleen troubles met overklokken van systemen, niet van videokaarten zelf. Een heftig overgeklokte vidkaart zou geen reden moeten zijn voor 3D mark om niet op te starten. Overigens loopt de Radeon SDR standaard op 160 Mhz. Heel begrijpelijk, want als ik hoger ga dan 166 Mhz gaat ie al raar doen. Budget geheugen, maar wel waar voor mijn centjes.
Verwijderd
3D mark is een bagger programma totaal nutteloos. Ik gebruik Q3A en UT wel voor zulk soort dingen. Heb je tenminste RL scores inplaats van een situatie die je 1 of 2 tegen zal komen als het tegenzit.Op zaterdag 21 april 2001 22:37 schreef hjs het volgende:
[..]
3dmark 2001 is ook erg kieskeurig wat overklokken betreft.
Nou ik ben niet onder de indruk van die foto''s .. die kennen we allemaal al. Dit heb ik van Rage3D:
Lees eerst een beetje rond voordat je iets beweert ..
BronHere are the facts:
1) The card being discussed in web articles is not a card that will go into production, Specifications of the card might well be changed until final word come from ATI.
2) ATI has the option to increase the clock rate of Radeon production cards. If they do so, according to our source, it is going to be a relatively ''silent'' transition by applying a sticker to the retail boxes with the higher clock speed specified there.
3) Most importantly, the final decision about going ahead with higher clocked Radeon cards has not been made yet.
Lees eerst een beetje rond voordat je iets beweert ..
We hebben maanden geleden ook een foto gezien van een Radeon Maxx, waar is die dan te koop
(net als die auto''s op de rai, mooie studie modellen maar dat wil nog niet zeggen dat ze zo op de markt komen)
Ten eerste wil ik iekje even bedanken voor de foto''s vooral omdat ik ben een simpele 56k user ben
anyhow! wat ik ga doen, morgen krijg ik mijn radeon 64MB vivo oem binnen, en ik zal es kijken waar die op geclocked is en natuurlijk hoever die kan
Verwijderd
Nou, die Radeon MAXX daar was maar 1 foto van. En dat en een Radeon SE komt lijkt mij wat praktischer dan een Radeon MAXX. Je zou toch ook eerder gelovewn dat er een snellere versie van de GeForce3 komt ipv een dubbele GeForce3???
Had gewoon een link geplaatst. heb maar isdn verbinding hoor. Wat voor camera is hier in godsnaam voor gebruikt. NEt zo strakke pics.
Tja 1 foto of 10 foto''s net hoe ijverig de persoon is op dat momentOp zondag 22 april 2001 23:06 schreef iefje het volgende:
Nou, die Radeon MAXX daar was maar 1 foto van. En dat en een Radeon SE komt lijkt mij wat praktischer dan een Radeon MAXX. Je zou toch ook eerder gelovewn dat er een snellere versie van de GeForce3 komt ipv een dubbele GeForce3???
Maar we wachten maar gewoon rustig af, het zou wel lekker zijn een snellere Radeon, of ie nu SE genoemd wordt of er zit gewoon een stickerje op de doos met de nieuwe snelheden boeit natuurlijk niet.
Pagina: 1