Toon posts:

[BC3] wat is AGP fast write?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij mischien vertellen wat AGP fast write is...en waar het voor dient?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
goeie vraag, hier sluit ik mij bij aan.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik d8 dat (als je video kaart dat ondersteunt) gaat je APG poort wat sneller.

zo dat je kaart maar data tergelijke tijd kan verwerken

:) d8 ik ..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
kan dat bij elke kaart/agp slot?

Verwijderd

Als je kaart dit ondersteund gaat het idd sneller maar al dit goeds staat nog niet op punt :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is inderdaad voor snellere toegang tot de videokaart via de AGP poort en de chipset. Niet alle mobo chipsets ondersteunen het (niet alle 815s bijv), en ook niet alle videokaarten ondersteunen het. De Geforce familie van Nvidia wel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
een ati radeon en msi k7tpro2??
ondersteunen zij het??

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Laat maar... ik had ''t fout.

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het gaat niet op elk mobo/videokaart. Ik had eerst een DFI (knommel)mobo en in powerstrip stond dattie Fast Writes aankon, maar als ik het dan inschakelde bleef de PC hangen en moest ik resetten :(.
Maar met m''n MSI K7T Turbo mobo gaat Fast Writes wel fatsoenlijk, ook al merk ik weinig verschil als ik Fast Writes niet inschakel.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Wat een duidelijke uitleg hier :+ .. AGP Fast Writes houd in dat je CPU rechtstreeks kan communiceren met de GPU (over de AGP bus) zonder dat data eerst door het systeem-geheugen heen moet. Dit zou het systeemgeheugen minder belasten en de bandbreedte dus vrijhouden voor andere data. Je merkt er in de praktijk echter geen reet van :P ..

PC Specs

• BC3 Victim
Nee, Fastwrites kan niet bij elke Mobo/Videokaart. In sommige gevallen wordt zelfs aangeraden om het uit te schakelen voor stabiliteit.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op vrijdag 20 april 2001 20:11 schreef Flipmo2K het volgende:
Die MSI en Radeon ondersteunen dat wel ja. Weet je hoe je het inschakelt?
De Radeon ondersteunt dus geen Fast Writes .. zoals al eerder vermeld alleen nVidia kaarten vanaf de GeForce 1 ondersteunen het.

PC Specs

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
zinloos dus...

• BC3 Victim
zoals al eerder gezegd is het voor directe comunicatie tussen proc. en gpu.
alhoewel het niet veel doet met frame-rate , is toch duidelijk waarneembaar dat games rustiger en bovenal gedetaieerder lopen.sba en fw zijn hier enabled en geen problemen met stabiliteit.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Voor zover ik weet wordt fastwrites alleen ondersteunt door VIA chipsets.

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
weet iemand hoe je fast writes aanzet zonder een prog als powerstrip of nvmax ? bvd.

Verwijderd

heb ik ff geluk dat ik een nvidia gf2 mx en een VIA chipset heb :)
Pagina: 1