Toon posts:

[BC3] GeForce SDR vervanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe videokaart aanschaffen omdat m''n huide Creative GeForce SDR 32 mb kapot is. Maar als ik in pricewatch kijk zie ik zoveel verschillende kaarten en modellen dat ik niet wat ik moet kiezen.
Ik hoor veel goede dingen over de mx kaarten, maar ook over de kyro, gf2, radeon etc. Ik wil niet al te veel geld uitgeven aan een nieuwe videokaart aangezien ik m''n geforce nog goed vond presteren.

Dus welke kaart voor max 450,- kan ik qua games prestatie het beste aanschaffen?

M''n configuratie is :
Abit KT-7
AMD Duron 800
256 mb 133mhz

Verwijderd

Radeon 32Mb voor het goede beeld + goede performance. Een Gf2Mx voor goede performance en lage prijs.
Gf2Gts voor de beste performance, 32 mb versie rond de 500 gulden

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar ik denk dat ik toch voor een MX kaart ga. Na nog eens in pricewatch gekeken te hebben zie ik dat ze in prijs verschillen van f 220,- tot f 375,-

Wie kan me vertellen wat de beste mx kaart is en wat de pluspunten e.d zijn? Of misschien uit eigen ervaring

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag maar wat heb ik precies aan tv-out? Ik heb zelf een tv-kaart in m''n systeem. En presteert deze kaart wel sneller dan de geforce 1 die ik eerst had?

Verwijderd

De Gainward (goldensample) is goed en de Hercules Prophet..allebei hebben ze sneller geheugen dan de andere merken en zijn daardoor in principe beter over te klokken.

Ik heb zelf een MSI Gf2mx ben er tevreden mee, maar het is een vrij simpel ding. Geen tv-out enzo maar ik kan hem redelijk overklokken.

Verwijderd

een hercules prophet gamed wel lekker.. alleen moet je dan wel de Retail versie nemen want de OEM versie heeft langzamer geheugen (dus minder goed te overklokken ;( )
ik zou voor de hercules gaan, anders een Asus. Greetz :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
TVKaart = tvbeeld je computer in
TV_OUT = tvbeeld je comptuer uit

Oftewel, je kunt dan je computer-scherm op de televisie bewonderen. Kan leuk zijn voor games, DVD, divx enz..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 19:24 schreef Spookje het volgende:
Misschien een stomme vraag maar wat heb ik precies aan tv-out? Ik heb zelf een tv-kaart in m''n systeem. En presteert deze kaart wel sneller dan de geforce 1 die ik eerst had?
en TV-Out is een handige optie om beelden die je oorspronkelijk op je beeldscherm krijgt, nu op je TV hebt.. :)

(tenminste dat dacht ik :P haha)

Verwijderd

Net iets te laat :D

maar het klopt precies wat hij zei..

Verwijderd

ja , vooral als je em overclockt, standaard zal ie net zo snel zijn als een GF1 DDR, tv out.. tja ik heb er ook een........ maar om die te laten werken moet ik de officiele ASUS drivers gebruiken... hij doet et nu dus niet(goed) :P

Ga voor de Hercules retail zonder TV-out

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 19:10 schreef Spookje het volgende:
Ik ga een nieuwe videokaart aanschaffen omdat m''n huide Creative GeForce SDR 32 mb kapot is.
[..]
Geen garantie? Ik d8 drie jaar op een CLAP..

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Zeker snel, een stuk sneller dan een MX iig.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 april 2001 19:32 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Geen garantie? Ik d8 drie jaar op een CLAP..
Zou best kunnen, maar ik heb deze kaart toen tweedehands gekocht.

Na jullie reacties gelezen te hebben denk ik dat ik voor de Hercules kaart ga, kan iemand me vertellen wat de verschillen tussen de verscheidene modellen zijn? Het scheelt nogal in de prijs. TV-out :) lijkt me wel leuk maar dat hoeft niet persee, ik gebruik m''n computer voornamelijk voor games

Hercules 3D Prophet II MX (OEM) FL 225,-
Hercules 3D Prophet II MX (Retail) FL 249,- Hercules 3D Prophet II MX-LT Dual Display (OEM) FL 299,-
Hercules Prophet II MX TV-Out FL 299,-
Hercules 3D Prophet II MX 64MB FL 355,-

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op donderdag 19 april 2001 19:24 schreef SoDM2k het volgende:
een hercules prophet gamed wel lekker.. alleen moet je dan wel de Retail versie nemen want de OEM versie heeft langzamer geheugen (dus minder goed te overklokken ;( )
Mijn prophet MX loopt mooi op 220/220 :9

Maar de kans dat je een OEM net zo hoog kunt krijgen als een retail is idd niet zo erg groot.

Als ik jou was zou ik voor de Prophet 2 MX tv-out gaan. Ook de dualhead is een leuke optie :)

Verwijderd

Een Geforce II MX is niet tot nauwelijks sneller dan je Geforce SDR. Ik zou voor een Geforce 2 GTS gaan.

Je hoeft ook niet perse een factuur te hebben om van de garantie gebruik te maken. Aan de hand van de productiedatum kunnen ze zien of de kaart niet ouder is dan 3 jaar en dan krijg je als het goed is toch nog gewoon een nieuwe kaart. Ik zou eerst maar eens met Creative contact opnemen.

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 19:24 schreef SoDM2k het volgende:
onzin.......ik heb de oem 7ns versie ook van de hercules en hij gaat max tot 228/218 met een 92 mm fan erop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik val jullie nog even lastig. Ik was bijna zeker om voor een gf2mx te gaan toen ik deze zag op www.hetgoedkoopst.nl

Asus V7700 GeForce2 GTS DDR Pure 32 MB AGP OEM fl. 449.00 Bestel Details
Asus V7700 GeForce2 GTS DDR Pure 32 MB AGP Boxed fl. 449.00 Bestel Details

Is dit een snelle kaart? Hij valt in ieder geval precies in m''n oorspronkelijke begroting

Verwijderd

in / ex btw ???? ;)

Verwijderd

Geforce 2 MX is een aardig stukje trager dan een Geforce SDR 32mb hoor...iig wel in mijn P3 500 (heb ze allebij toevallig paar weken geleden getest) Geforce 2 GTS 32mb is wel duidelijk sneller, al is dan wel me CPU een grote bottleneck...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ASUS V7700 GeForce2 GTS 32 MB DDR net besteld. Bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 april 2001 22:55 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
in / ex btw ???? ;)
Inclusief btw

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op donderdag 19 april 2001 23:06 schreef _KORSTJE_ het volgende:
Geforce 2 MX is een aardig stukje trager dan een Geforce SDR 32mb hoor...
Das dus echt niet waar.

PC Specs

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 23:23 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Das dus echt niet waar.
mee eens

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:41

Wildfire

Joy to the world!

Kijk eens in de Pricewatch, een PowerColor GeForce 2 GTS valt ook binnen jouw budget... en het is een goede kaart, heb er zelf eentje gekocht bij RG Computers. Overklokt hartstikke goed! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1