[BC3] bestaat geforce2 MX met 32MB DDR ram?

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ik vroeg me af waarom er nergens geforce2MX''en met 32mb ddr ram te koop zijn of kijk ik scheel.

keb bij diversen online shops gekeken maar kan em niet vinden.

ik neem aan dat dit toch geen enkel probleem zou moeten zijn?

ik wil er graag zo eentje hebben omdat die veel lekkerder overclocken vanwege de memory bottleneck in die dingen (volgens anandtech)en dat de core niet zozeer het probleem is en het ook geen donder uitmaakt of er 64mb opzit....

dus, istie ergens te koop?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is dat niet de beruchte Geforce2MX400 ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
waar slaat dat nou weer helemaal op?

op de gts ultra zit toch ook ddr?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 13:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

bij een mx is toch de geheugen bus met de 1/2 verlaagd ten opzichte van de gf2gewoon? dus dan zou je ddr geheugen evensnel wandelen als gewoon.. handig heeft dus weinig nut. koop voor een leuk ocbare kaart een gf2ultra oid met 64 mb kan je weer een tijdje vooruit ;)

blup

Verwijderd

Die DDR-versie heeft een geheugenbandbreedte van 64 bits in tegenstelling tot de 128 bits van SDR SDRAM.

De doorvoerrate is dus verdubbeld maar de bandbreedte is gehalveerd. Theoretisch zijn ze dus even snel.

Nu is 64 bits geheugen veel goedkoper te maken dan 128 bits en is DDR niet zoveel duurder dan SDR. Goedkope kaarten bevatten dus soms DDR-geheugen.

In de praktijk blijkt 64 bits DDR iets langzamer te zijn dan 128 bits SDR

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op donderdag 19 april 2001 11:30 schreef 3DBlaster het volgende:
In de praktijk blijkt 64 bits DDR iets langzamer te zijn dan 128 bits SDR
Klopt. de enige mx met ddr is die van creative en die is niet echt snel voor een mx

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 13:37

Gallus

Cheesy

Op donderdag 19 april 2001 11:46 schreef GiLuX het volgende:
waar slaat dat nou weer helemaal op?

op de gts ultra zit toch ook ddr?
Waar dit op slaat? Lijkt mij allemaal vrij duidelijk. En natuurlijk heeft de ultra versie DDR geheugen.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:38
Allemaal off-topic dudes!!

Ja die bestaan:
Ik weet dat creative een GeForce 2 Mx heeft gemaakt met 32 mb ddr ram. Voor zover ik weet als één van de weinige plankbouwers
Hij doet het overigens in de benchmarks die ik heb gezien of bij sharkyextreme of bij Anandtech héél slecht, slechter dan vergelijkbare MX-en met sdr geheugen.
Mijn advies afblijven en gewoon een normale mx of een mx-400 kopen of via de pricewatch een goedkope no-name Geforce op de kop tikken.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, Creative. Ik heb zelf de Creative Geforce2 MX DDR PCI

They made me do it.

Pagina: 1