Toon posts:

[BC3] Iiyama 452 en MSI Geforce kaarten - baggerbeeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren m''n nieuwe rekenbak opgehaald met een MSI Geforce 2 GTS (8815) en een Iiyama vision master pro 452 (ma901u).
Vanaf resolutie 800 * 600 werd het beeld zeer wazig. Gisteren geruild (tijdelijk) voor een MSI 8816 (MX). Beeld is wel iets beter, maar nog steeds onacceptabel.
Alle mogelijke combinaties geprobeerd tussen m''n oude pc met Matrox Mystique 220. Dit levert bij beide monitoren (de andere een CTX 710Pro Trinitron) een superstrak beeld op, beide op de nieuwe pc een baggerbeeld.
Vraagje: is het mogelijk dat 2 merken hardware elkaar niet verdragen of kan er iets anders mis zijn? |:(
Het beeld is voornamelijk wazig.
Heb al meerdere drivers geprobeerd, moire en andere correcties helpen ook niet.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb sinds kort mijn Matrox G200 8MB SGRAM vervangen voor een Geforce2MX 32MB SDRAM, en ik moet zeggen dat ik nu meer last van mijn ogen heb met lange duur 2D werk, en soms schuine strepen in mijn beeld opmerk. Maar ik heb geen Iiyama beeldscherm...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Dat het 2d beeld op de geforce kaarten iets minder goed is dan bij ATI en Matrox wist ik vantevoren, maar mijn beeld is echt heel slecht :'(

• BC3 Victim
/offtopic

wel raar trouwens dat als ik mijn MX vervang voor een GTS dat TwinView niet meer werkt, met exact dezelfde drivers... duurdere kaart, minder mogeijkheden TVout

/offtopic

maar in kwaliteit vond ik de MX ook beter, de Chontel was 1 nummertje hoger dan op die GTS (TV-out)
de monitorkwaliteit vond ik hetzelfde op de MX als op de GTS.

Had ik nu maar doorgespaard voor een Ati Radeon All In Wonder Pro :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb nu dan ook een GeForce 2MX, maar ik heb tot op 1600x1200 op mijn EIZO 17" monitor echt onwijs strak beeld. 75 HZ op 1600x1200, en nog ontzettend duidelijke goed leesbare letters. Het probleem van jullie kan wel aan de Geforce 2MX liggen, de eerste die ik had gekocht had ook veel problemen, ff geruild, en perfect. (het schijnt dat bij de productie van de MX GPU''s veel tollerantie in kwali doorgelaten wordt, terwijl bij ATI en Matrox alles aan de hoogste eisen moet voldoen. Nvidia doet dat om zoveelmogelijk chips voor zo weinig mogelijk wil verkopen, niet echt slim van ze maar ok :? ).

• BC3 Victim
Trouwens ook van de GTS.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Uhmmm, het feit dat Iiyama Vm452 icm geforce kaarten zo''n baggerbeeld geeft, ligt niet in de eerste plaats aan Nvidia, maar aan de videokaartbakkers...

Zij gebruiken een andere (lees goedkoper) filter waar deze monitor niet goed mee overweg kan....

Daar komt het door...

Verwijderd

Topicstarter
Vraag is dan nu, hoe is het gesteld met de filters in msi-kaarten?
Volgens mij dus niet goed.....
Hoe kan ik hier achter komen?
Welke merken staan bekend om de betere filters?
Of toch maar een ATI Radeon nemen, lever je wel iets 3D in, maar ik speel toch niet zo heel veel spelletjes.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 18:11
Op donderdag 19 april 2001 10:33 schreef lippo het volgende:
Vraag is dan nu, hoe is het gesteld met de filters in msi-kaarten?
Volgens mij dus niet goed.....
Hoe kan ik hier achter komen?
Welke merken staan bekend om de betere filters?
In de C''T van twee maanden geleden stond een test. De Hercules had van de MX-en de beste 2D. Ik zelf een Asus MX en de kwaliteit op 1280x960 85 Hz vind ik eigenlijk wel zeer acceptabel.

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Elsa en Visiontek staan bekend om hun betere filters (visiontek maakt ook elsa) Asus is ook wel redelijk.
Als je echt zeker wilt zijn van een goede 2d kwaliteit kan je beter een Ati Radeon, Voodoo 5 of een Matrox kopen.
De beeldkwaliteit van mijn Creative gts was ook slecht in hoge resoluties op mijn pro 510 (kaart heb ik inmiddels verkocht) Ik zat te kijken naar de MSI 64mb pro kaart, maar ik denk dat ik daar maar vanaf zie :)

"Choose life"

Pagina: 1