[BC3] 3dmark 2001 probleem! HELP!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Yo,

Ik heb een probleem met 3dmark 2001. 3 van de 16 tests mislukken! Namelijk:
- Game 4: Nature
-Enviroment Bump Mapping
-Pixel Shader

Bij deze 3 tests zegt ie: no hardware support detected.
Dit kan dus niet he gasten, dus kan iemand mij vertellen wat ik hiermee mot doen om ervoor te zorgen dat die tests het wel doen?
Ik heb het volgende systeempje:
Supermicro
Supermicro P3SCD 820 SL1 (ik weet het; sux!)
Intel Pentium III 667 Mhz
256 MB SDRAM PC100
ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR
Maxtor 20,4 GB 5400 rpm
SB Live 1024
AOpen DVD 1040 Pro
Philips 8/4/32 brander

Ik haal met dit systeem een 3dmark 2001 score van 1970, dit kan dus niet he gasten!!!
HELP!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11

Convoy

g44p

koop een G-Kracht 3

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er is helemaal niks mis met je systeem hoor, je geforce (mijn ook trouwens :)) kan die tests gewoon niet aan. Hij ondersteunt die functies simpelweg niet!

• Flipmo2K
  • Niet online
PS: Deze topic hoort in een ander forum!

• BC3 Victim
dus ik kan nix aan die score van 1970 doen?
Dan kan toch niet, ik scoor een kaart van 1300 ballen, en dan ondersteund ie die functies niet? komen er geen drivers voor uit???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:47

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move naar Videoplanken

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• BC3 Victim
je lage score is misschien te verwachten met een processor die als knelpunt gaat optreden¿

Verwijderd

precies... die 3dmarks is ook gemaakt voor de toekomst.. niet voor jouw koop verleden ;)

Verwijderd

de resultaten in je test zijn te laag vanwege een slecht geinstalleerd OS+drivers. Met jouw systeem zal je MINSTENS een score van 2500 kunnen krijgen.

Die geforce die je hebt is perfect... die 3 functies.. ach.. ik weet het.. het klinkt fuck.. maar het zijn gewoon te nieuwe functies.. en ach.. je zal ze echt niet zo snel missen in games hoor! En er is geen game die niet draait hierdoor.

En ik ben bang dat de geforce3 dit zelfs niet volledig oplost!

Anyways... je hebt prima hardware... nu nog alleen een goede nette windows install maken!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:39
Je bent waarschijnlijk vergeten de drivers voor de Intel 820 chipset te installeren. Je kan deze downloaden bij Intel (ook als je geen Intel mainboard hebt maar alleen een Intel chipset op een ander merk mainboard).
Het lijkt niks uit te maken op het oog maar let maar eens op je performance!

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 08:37 schreef geforce_nerd het volgende:
dus ik kan nix aan die score van 1970 doen?
Dan kan toch niet, ik scoor een kaart van 1300 ballen, en dan ondersteund ie die functies niet? komen er geen drivers voor uit???
overigens zegt 4d merk 2003 niet zoveel over je systeem...die tests doen het hierzo ook niet....het is een veredeld reclamepraatje voor de geforce 3, dus maak je geen zorgen over die kaart, is prima....de score is wel wat aan de lage kant voor die geforce...maar je processor is ook een wat lagere...

Verwijderd

Je hebt die videokaart toch niet gekocht voor je 3Dmark2001 score. Kijk eerst ''s naar games of die er goed uitzien (en met een V7700 zien die er goed uit) en realiseer je dan dat je die 1300 piek voor die kaart niet voor nix hebt betaald...

• BC3 Victim
Ik heb bij 3dMark gelezen dat die testen voor bijvoorbeeld MATROX kaarten zijn, want omdat veel kaarten wel HWT&L ondersteunen, en oudere matrox & ATI kaarten niet, werden deze testen erin gestopt om de testen voor MATROX en ATI te verbreden. Alle NVidia chips hebben de skip test no hardware support problemen bij deze tests. (Hij kan het wel, maar hij stuurd ze anders aan, waardoor de kaart niet werkt) De render manier is voor NVidia chips niet bekend.

• BC3 Victim
Ik haal xxxx punten op het tweede level van 3dmark2001 :?

Ik vind Outcast toch leuker.... 8-)

• BC3 Victim
ik ga het maar eens proberen met de detenator drivers van Nvidia, maar welke moet ik pakken om de hoogste score te krijgen???

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
De 10.xx 11.xx 12.xx series geven je 3DMark scores en algemene Direct3D performance een gigantische boost, maar de OpenGL performance van die drivers is :r

• Flipmo2K
  • Niet online
Om nog preciezer te zijn: het schijnt dat versie 10.80 de snelste versie is.

• BC3 Victim
met 10.80 drivers haal ik 2326, dit is al iets beter dan 1970 met die andere drivers, maar het moet toch hoger kunnen met een gf2 ultra?.....

• BC3 Victim
ikke ga een T-bird 1,33 Ghz scoren met een MSI moederbord K7T Turbo 266 FSB, dan gaat mijn performance vet omhoog!!!, is er verder nog een knelpunt in mijn systeem?

Verwijderd

waarom klok je de pentium 3 niet over schild weer geld

• BC3 Victim
ik heb een *****-moederbord, dit moet vervangen worden, dus waarom niet een vette T-Bird erin pleuren als ik toch al een nieuw moederbord wil gaan scoren......

Verwijderd

van daar dus dat je een nieuwe proc wil gaan kopen wat kost die pen 3 van je mog je hem verkopen

Verwijderd

Je videokaart kan die testen niet aan. Alleen de Gforce3 laat alles zien (ook nature!!!)

• BC3 Victim
yo suijkerbuijk,
ik verkoop die P3 Coppermine 667 Mhz voor ongeveer 200,-

• BC3 Victim
hebben of niet??

Verwijderd

Had je nou maar een ATi Radeon 64MB DDR gekocht heh :P

Die ondersteunt alle tests (ook nature!~!)

• BC3 Victim
mijn ultra is sneller en beter, dus niet zeiken joh!

Verwijderd

hoe heb je dat gedaan dan op de radeon want bij mij doet hij het niet terwijl mijn scoor wel goed is zie onder

Verwijderd

is goed stuur maar op via rembours
email me maar dan krijg je het adres van me
suijkerbuijk@noknok.nl

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik ging van 533 naar 1770 score 3D Mark 2001 met een Asus V3800 TNT2@ultra 32 Mb.
Oud: Celeron 466
Nieuw: Tbird 1,2 Ghz 266 FSB.

Conclusie: 3D Mark 2001 is zwaar CPU afhankelijk.

Hoe krijg je eigenlijk de Nature aan de gang op je Radeon? De Radeon ondersteund die shit wel, alleen dan in DX8 beta vorm. Ratten bij Microsoft brachten daarna nog even snel een verandering aan in DX8. Zeker niets te maken met de Nvidia samenwerking ivm Xbox >:)
Pagina: 1