[BC3] Geforce SDR wordt 119 graden!?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04
De pc van mn broer loopt de laatste tijd nogal eens vast (asus a7v133, tbird 1ghz, enz) en nu dacht ik dat dit aan de videokaart (asus v6600) zou liggen. Dus liet ik hem de temp in de gaten houden en normaal werd dat ding zo''n 76 graden, wat al erg hoog is, maar nu krijg ik een mailtje met een screenshot van Asus Probe dat 119 graden aangaf. Dat lijkt me wel erg hoog!!! Klopt dat programma wel? De fan die erop zit draait gewoon, maar waar zou het dan aan liggen?

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
ik neem aan 119 graden fahrenheid ;)

lol

• Dr_Frickin_Evil
helaas niet. 246 graden fahrenheit en 119 graden celsius. Een voltage van 3,49V en de fan draait op 4900 toeren/min. :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb in m''n 2e pc ook een SDR zitten, een Asus 6600, de SGRam versie gelukkig.

Deze wordt default ook iets van 80 graden, ''t zijn gewoon kacheltjes die SDR''s :)

mbt. dit probleem: een paar extra fans inbouwen in de kast en de airflow eens checken lijkt me geen slecht plan..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
hoe kan je zien hoe heet ie wordt dan?...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb er een temp. sensor tegenaan gezet..

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 01:27 schreef hezik het volgende:
Ik heb er een temp. sensor tegenaan gezet..
mot je em wel goed plaatsen :D kidding

• BC3 Victim
jongen ik hoop voor je dat het 119 in fahrenheid is en anders zit er maar 1 ding op:

Sloop die vent + heatsink eraf, waarschijnlijk zal er van die fabrieksshit cool pasta tussen zitten, haal die eraf en smeer er een flinterdun laagje arctic silver op, koop een nieuwe heatsink + vent, en plaats die en klaar is kees !

• BC3 Victim
* BC3 Victim denkt dat het zuigen van stof al heel veel zal helpen..

Verwijderd

Anders kan je er altijd nog een leuke barbeque op houden :9

• BC3 Victim
Even zonder gekheid.. haal de stofzuiger er eerst eens goed door. Computers zijn stofmagneten van de eerste orde, en bladen van ventilatoren al helemaal.

Tweakers merken dat niet, die poetsen al hun ventilatoren elke dag :) (of zetten er stofkapjes voor) , maar in een ''normale omgeving'' zit een computer na een jaar echt bomvol met stof, zeker als er gerookt wordt.

Waarsch. is het genoeg als je de computer eens goed uitzuigt (eventueel het stof van de ventilatorbladen met een wattenstaafje verwijderen). Daarnaast zou je kunnen overwegen een zgn. ''case-fan'' aan te schaffen. Deze zijn voor tussen de 15-35 gulden wel te koop bij computerwinkels/electronicaboeren.

Het advies om je koelblok even los te halen en er nieuwe pasta tussen te doen is imo ook goed, alhoewel ik niet de moeite zou doen om arctic silver te kopen, tenzij je het zaakje zwaar wil gaan overclocken en elke graad er 1 is. Een gewone pasta (a 2.95 de tube) is goed genoeg.

Een andere koeler aanschaffen zou ik pas doen _na_ het plaatsen van een case-fan. Als de warme lucht je kast niet uit kan (en frisse lucht erin) dan werkt geen enkele luchtkoeler goed.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

t3q

Say yes to teq

De mijne word rond de 63 graden celsisu met onderstannde config en standaard koelertje erop

Life goes as it goes.

Verwijderd

Die van mij wordt ook loeiheet, toch maar eens op zoek naar een radeon!

• Dr_Frickin_Evil
Er zit al een casefan in (aan de voorkant onderin), maar mn broer kan m waarschijnlijk omruilen voor een nieuwe :). 5 jaar garantie op dat ding, en de vriend van mn zus werkt in de computerzaak waar ie gekocht is. Altijd handig ;)

O, en zoals ik als zei, de temperatuur was dus in graden celsius!

Verwijderd

Ik kan ook niet mijn vinger op mijn GF houden, dan verbrand hij dus echt!!! (mijn vinger dan he)
Ik krijg ook allemaal artifacts in beeld terwijl ik hem niet een heb overgeklokt. Moet ik dan betere koeling ervoor kopen?

• BC3 Victim
neem dan een Geforce2 mx, die van mij krijg ik ZONDER actieve koeling (dus alleen coolblok) al op 200/200 (stock=175/183)

hou er een fles limonade tegen, en je hebt ijs!! :P

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 18:25 schreef BBViDz het volgende:
neem dan een Geforce2 mx, die van mij krijg ik ZONDER actieve koeling (dus alleen coolblok) al op 200/200 (stock=175/183)

hou er een fles limonade tegen, en je hebt ijs!! :P
Dat is geen oplossing voor een hitteprobleem.
Pagina: 1