[BC3] Hoe check ik of mun TV 60hz ondersteund?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
Precies, das de vraag.

Ik heb een Samsung TV. In de handleiding staat ~50hz. Nou is dit logisch omdat dit de europese standaard is, het wil dus niet persé zeggen dat mijn TV het niet ondersteund.

- Wil ik echter Dreamcastspellen uit USA/JAP kunnen spelen met correcte kleuren, dan MOET de TV 60hz ondersteunen.

=> Is er een manier dit te checken zonder eerst een USA spel te hoeven kopen bij mun Dreamcast??

Ik heb een megadrive met enkele USA spellen die je mbv een convertor kan spelen.. ik weet niet of die dan ook 60hz zijn; maar die zijn gewoon goed qua kleur..

IEMAND??

thx.

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

=> Is er een manier dit te checken zonder eerst een USA spel te hoeven kopen bij mun Dreamcast??

Er is vast wel en videotheek/spelotheek achtig iets in de buurt waar je zoiets kan lenen.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 20:00
Als je een video hebt waarmee je NTSC banden af kan spelen kan je dat proberen... misschien dat NTSC DVD''s op een stand-alone dvd speler ook werken maar dat weet ik niet zeker.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:59

MaxxMark

HT is Tof!

Op woensdag 18 april 2001 20:37 schreef Symphony-X het volgende:

- Wil ik echter Dreamcastspellen uit USA/JAP kunnen spelen met correcte kleuren, dan MOET de TV 60hz ondersteunen.
Uh? de Dreamkast staat zover ik weet verbonden met de TV via een Composite of een S-Video plug...

en zover ik weet kan een TV geen signalen terug sturen, en zeker niet door die Svideo of Composite kabel..

Dus ik vraag me af hoe die dreamcast/dreamcast spel kan checken of je TV 60hz support..

Dat is 1..

Verder vraag ik me ook af hoe het anatal Hz de kleuren kan beinvloeden van een spel!

Ik heb er zelf nooit van gehoord, maar verder ben ik ook gene DC expert ofzo :)

Het enige verschil dat ik zou zien, is dat het meer trilt op 50Hz dan op 60Hz :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
[b]
Uh? de Dreamkast staat zover ik weet verbonden met de TV via een Composite of een S-Video plug...
De dreamcast is mijn geval verbonden met de TV dmv een RGB-scartkabel. Dit geeft erg goed beeld...als je TV het ondersteund.. :P

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de meeste DC gamez die uit japan komen kan je kiezen
Of 50 of 60 herz

ALs 60 tril ff resetten en op 50 spelen
as easy as that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die 50Hz uit de handleiding is waarsch de netspanning. De 60Hz bij spellen draait om het gebruikte TV systeem. Wij gebruiken PAL (50Hz) en de japannes NTCS (NeverTheSameColor = 60Hz). Het gaat er dus om of je TV naast PAL ook NTSC ondersteunt.

Aangezien het een samsung is denk ik dat ie wel NTSC aan zal kunnen, staat dit echter niet in de handleiding dan is de kans groot dat je het kunt vergeten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NTCS (NeverTheSameColor) hahahahahaha FUNNNYYYYY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
D8t dat het NeverTwiceTheSameColor was :?
In ieder geval NTSC
Pagina: 1