[BC3] Geforce2MX & Koeling

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wie kan mij vertellen hoe je het betste een koelelement op mijn GPU van mijn ASUS V7100 kan plaatsen, er zit namelijk alleen een passieve koeling op. Ik wil graag opklokken, en daarom een actieve koeler erop zetten.

:? :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

[topic=150092]

Verwijderd

een koelelement is geen actieve cooling toch

Verwijderd

een koelelement lijm je gewoon vast met 2 componenten lijm ofzo

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 19:16 schreef r0ck3t het volgende:
een koelelement lijm je gewoon vast met 2 componenten lijm ofzo
Ja alleen moet je wel 2 weken w88 totdat de ocshop het eindelijk komt brengen! :(

Maar ik heb het nu eindelijk dus morgen ff aan de slag....

• BC3 Victim
Ja de Asus V7100 heeft alleen een metalen koelblokJE erop, geen fan, net als de vroegere kaarten waar geen fan op zat. Maar hoe zet ik er toch 1 op.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
fan er opzetten? wat dacht je van vastschroeven in de heatsink? of een beetje met draadjes in de weer gaan

Verwijderd

op zich hoef je de core van de mx niet te coolen, want die kan je wel op 190 of 200 zonder problemen zetten. Eventueel kan je er een fan opzetten (heb ik gedaan) door de schroeven in het koelblok vast te schroeven.
Belangrijker is koeling voor je geheugen, ik heb er heatsinks opgedaan, maar ik ken verhalen van mensen die er ook een fan op gedaan hebben. Je geheugen is de bottleneck, dus daar komt je snelheidswinst vandaan. Ik haal met onderstaande specs 10%meer score in 3Dmark2001..;)

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 09:07 schreef lucifer2 het volgende:
op zich hoef je de core van de mx niet te coolen, want die kan je wel op 190 of 200 zonder problemen zetten. Eventueel kan je er een fan opzetten (heb ik gedaan) door de schroeven in het koelblok vast te schroeven.
Belangrijker is koeling voor je geheugen, ik heb er heatsinks opgedaan, maar ik ken verhalen van mensen die er ook een fan op gedaan hebben. Je geheugen is de bottleneck, dus daar komt je snelheidswinst vandaan. Ik haal met onderstaande specs 10%meer score in 3Dmark2001..;)
Heatsinks op je mem heeft geen tot amper zin, dit omdat je geheugen of een snelheid van 210 amper lauw wordt.
heeft dus haast geen zin

• BC3 Victim
Op woensdag 18 april 2001 14:41 schreef r0ck3t het volgende:

[..]

Heatsinks op je mem heeft geen tot amper zin, dit omdat je geheugen of een snelheid van 210 amper lauw wordt.
heeft dus haast geen zin
Als ik mijn mem op 197 MHz zet zonder heatsinks, dan krijg ik al witte vlekken, op 195 MHz net niet. Dus als ik jouw moet geloven, kan ik hem zonder problemen op 210 zetten, dan heb ik volgens mij 1 groot wit vlak in beeld, Ik ga toch effe heatsinks op mem proberen. Want ik merk dat bij mij het geheugen van de kaart WEL erg warm wordt. Een grotere FAN boven alles zou dan voldoende koeling moeten geven. (PIII coolfan op speciaal beugeltje :7 ). ;)

Pagina: 1