De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik denk dat hij dan wel 200km/u doet
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
Op dinsdag 17 april 2001 18:52 schreef Speedy-J het volgende:
Je ken hem van 4 hoog es naar beneden gooien
Verwijderd
Dat ga je niet redden die 200 km/u, of je moet wel een heel zwaar videokaartje hebben, of anders een wat hogere flat ( waarschijnlijk om 200 km/u te halen, beide opties)Op dinsdag 17 april 2001 18:52 schreef Speedy-J het volgende:
Je ken hem van 4 hoog es naar beneden gooien
ik zit te denken aan een G kracht 3 maar die schijnt nogal duur te zijn
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Gegarandeerd een lege portomonnee
Geloof dat ze in de 1700-1800 regio zitten.
Bnet pindle#2913
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
ff off-topic vitten: het gewicht van een voorwerp maakt niets uit bij de valsnelheid:
Op dinsdag 17 april 2001 19:33 schreef Evolution het volgende:
[..]
Dat ga je niet redden die 200 km/u, of je moet wel een heel zwaar videokaartje hebben, of anders een wat hogere flat ( waarschijnlijk om 200 km/u te halen, beide opties)
FF zonder gein je kaart is aan een vervanger toe
Ik geef toe ook de mijne is wat oud.
Probeer een GF 2 Ultra of de GF3 ofzo
Greets
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Vraagje wat is je score in 3Dmark 2001Op dinsdag 17 april 2001 18:51 schreef J3R03N het volgende:
Die kaart heb ik dus, maar ik vind m nog al langzaam (score bij 3dmark 2000 1800). Hoe en kan ik deze sneller maken??
Greetzzz
Of heb ook nog geen 128 MB
mijn antwoord: overclocken met power strip of tntclk
Meier er op dat dat uit maakt!Op dinsdag 17 april 2001 22:08 schreef Vyktos het volgende:
[..]
ff off-topic vitten: het gewicht van een voorwerp maakt niets uit bij de valsnelheid:
[..]
Fkinetisch=M*G*H
M=Massa (in KG)
G=9,81
H=Hoogte
Voila, maakt wel uit
Greetzzz
Verwijderd
vb. 1kg lood (Pb) valt stukken sneller dan 1kg wol.
[edit]
Krachten zijn niet altijd snelheden.
vb. 5kN rust op een paal, de paal heeft geen snelheid.
Nog wat mechanica: vallen in het luchtledige,...
Geg:
200km/h=55.56m/s
a=v/t, a=h/t^2
a=versnelling m/s²
v=snelheid in m/s
t=tijd in sec
h=hoogte in m
formule omvormen: t=v/g
g=aardversnelling=een soortversnelling
t=v/g=55.56/9.81=5.66sec
h=g*t^2=9.81*5.66^2=314m
Antw:
Je moet je kaart van 314m hoog laten vallen om 200km/h te bereiken
Besluit:
Deze berekening klopt alleen als men de proef in het luchtledige doet, in de normale omstandigheden is er wrijving en het remt af.
Correct me, if I''m wrong...
ik heb nog wel een 4mb pci-kaartje voor je liggen!
Jaja.... Da''s net zoiets als: Wat is zwaarder? Een kilo lood of een kilo veren...Op dinsdag 17 april 2001 23:27 schreef algabra het volgende:
De massa maakt niets uit, maar de massadichtheid.
vb. 1kg lood (Pb) valt stukken sneller dan 1kg wol.
Galileo heeft ons eeuwen geleden al laten zien dat alle voorwerpen, ongeacht hun gewicht, even snel vallen... (en op aarde wel met een versnelling van 9,8 meter per secondekwadraat....)
Edit: Je berekening lijkt me OK... Maar zoals je zelf ook ziet, komt daar het gewicht(of de dichtheid) van het voorwerp niet in voor..
Verwijderd
Goed, we gooien een schone damesslip en een kilo lood van diezelfde flat af, wedden dat het lood het eerst beneden is.Op dinsdag 17 april 2001 22:08 schreef Vyktos het volgende:
Heb er ook zo een, vrij klote, maar tis een onboard, dus ik kán hem niet eens vervangen, aldi
[..]
Bovenstaande bewering gaat niet op indien de flat zich in het luchtledige bevindt
Bovenstaande bewering gaat eveneens niet op als het de slip van Erica Terpstra is
Verwijderd
je gaat het inderdaad niet redden als je het van de 4e verdieping recht naar beneden gooit, maar niet om de reden die evolution noemt. het gewicht maakt niks uit de versnelling van het ding is (afgezien van wat luchtweerstands invloeden) het5zelfde voor elk object.Op dinsdag 17 april 2001 19:33 schreef Evolution het volgende:
[..]
Dat ga je niet redden die 200 km/u, of je moet wel een heel zwaar videokaartje hebben, of anders een wat hogere flat ( waarschijnlijk om 200 km/u te halen, beide opties)
200 km/h is zo''n 55.56 nmeter per seconde (200*1000/3600) de formules die hier van toepassing zijn zijn de volgende:
x = v0*t + 0.5*g*t^2
v = g*t
g = 9.8
in dit geval stellen we de hoogte op 12 (afstand x op 12) dus x = 12
als je hem laat vallen dan geldt v0 = 0
als dit het geval is dan geldt de volgende berekening:
12= 0*t + 0.5*9.8*t^2
t^2 = 12/4.9
t = 1.6 (1.565 maar dat omdat we in deze berekeing maar een decimaal hebben gebruikt zijn dat geen significante cijfers)
1.6*9.8 = 15.3 m/s = 55.2 km/h
miscchien wat hoger gaan staan of een catapult menemen? hoe hard je kan gooien weet ik niet maar dan is de berekinging dus anders v0 zal dan wel in de buurt van de 1 m/s liggen
de weerstandwaarde van z''n kaartje weet ik niet dus die verwaarlozen we ff voor het gemak. (ik denk dat het weinig uitmaakt vant het ding is vrij dun)
wacht idd maar ff op de kyro II en varvanhg dan het kaartje als je er geld voor hebt.
(in mijn opwinding heb ik niet verder lopen lezen en dus ok niet gezien dat agrabra me voor was)btw. weet iemand een online binas o.i.d. te vinden?
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Dat ding loopt normaal op Core 133 en mem op 143. Daarmee kreeg ik een score van 485 3Dmarks in 2000 (op mijn oude k6-2 500).
Toen heb ik um maar eens voor de grap helemaal tot het uiterste geclocked, Core 170 en mem 180. Dat ding liep finaal vast
Maar toen had ik um voor de grap maar eens undercl9ocked. Dus Core op 115 en Mem op 125. En ik kreeg 520 3Dmarks.
Nou weet ik ook wel dat 3dMark niet helemaal te vertrouwen is als het om uitendelijke prestaties gaat, maar toen dat ding in bijvoorbeeld UT ook sneller.
ik vond het redelijk vaag.
Verwijderd
Ik heb zelf voor mn GFMX een TNT2-M64 gehad. Ik haalde met dit systeem ongeveer 2200 punten in 3DMark2000. (DirectX8.0a, dets 5.32, VIA-4in1 1.28a, 1024x768) Ik weet alleen niet meer hoe hoog ik hem oc''ed had. Maar veel kan dat niet zijn geweest.Op woensdag 18 april 2001 17:01 schreef J3R03N het volgende:
Mijn comp is goed, nou alleen nog een goede 3d kaart