[BC3] vreemde 3dMark resultaten

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb een noch al vreemde ervaring met mijn ati rage (ik weet het het is een kut kaart, maar ik wacht op de G3) als ik 3dmark2000 draai met m''n athlon 1200@1200 heb ik 1413 marks. Als ik hem oveklok 1200@1400 zijn het er ineens nog maar 1090. Weet iemand waar dit aan ligt?

ps. ik draai win2000

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Het kan zijn doordat je videokaart de bottleneck gaat vormen als je CPU op 1400 draait, maar het kan ook zijn dat je overclock niet stabiel is waardoor er dingen foutgaan en de boel stroef loopt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
net effe kaart in p500 geprobeert. daar doet ie het zelfde als ik die naar 600 knal gaat ook de score omlaag. Snap eer niets van. Verder namelijk geen problemen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
niemand ideen ?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00

Sick Nick

Drop the top!

Zoals je zegt, je wacht op een GF3 dus niet zeuren over dit kaartje. Je weet dat hij niet zo goed/snel is.

• BC3 Victim
Dat meen je niet mijn score met 3DMark 2000 is 8459. Systeem staat hieronder. Ik wist dat een GeForce Ultra snel was, maar dit is toch wel een groot verschil.*D

Verwijderd

Kan het zijn dat je het systeem met FSB overklokt, en dat de Rage kaart daar niet blij mee is?

Ik heb iets dergelijks met mijn Matrox kaart. Hogere FSB help maar alleen de 1e 5 Mhz. Daarboven wordt de video kaart merkbaar langzamer. Niet alleen de 3D benchmark, het zit hem nog meer in de snelheid waar simpele 2D operaties mee uitgevoerd worden.
(m.a.w. de muis ''voelt'' langzamer aan. Menutjes klappen iets later open)

• BC3 Victim
en ik dacht dat ik een kutkaart had hehe

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 18:19 schreef J3R03N het volgende:
en ik dacht dat ik een kutkaart had hehe
Mhh,
hoe voelt dat nu zo''n kaart..?

• BC3 Victim
Op woensdag 18 april 2001 18:42 schreef Hooi het volgende:

[..]

Mhh,
hoe voelt dat nu zo''n kaart..?
Hmmm, hehe nogsteeds kut haha

Ik heb gewoon een baggerkaart :(

Verwijderd

O. Ik dacht eigenlijk dat jouw antwoord nu kl*te zou zijn ;)

Maareh,
als je alle benchmarks even vergeet, wat voor spellen kan je dan met jouw kaart niet spelen? Ik bedoel dus niet of je met 1280*1024*32 UT kan doen met een framerate van 100,

... gewoon, welke spellen doen het niet.?

• BC3 Victim
Op dinsdag 17 april 2001 19:27 schreef sidewinder het volgende:
net effe kaart in p500 geprobeert. daar doet ie het zelfde als ik die naar 600 knal gaat ook de score omlaag. Snap eer niets van. Verder namelijk geen problemen.
Als ik mijn amd 700 naar 800 knalde deed mijn g-force 256 ook vrij kut (haald ipv rond de 5400 de 1000 nog niet eens) maar dat komt omdat ik die van mij via fsb overklokte dan kwam die AGP op 4X 81 MHz en dat is dus niet echt lekker voor een interface. toen ik em hoger probeerde te krijgen toen boote die niet meer dus ik weet niet hoe het verder is gegaan... (als ie hoger kwam) maar mijn AMD 1000 doet het wat dat betreft wel iets beter. Klok ik die naar 1100 dan werkt het beter (deels via FSB en deels via Multiplyer) want dan hang ik net onder de 6000 aan. |:(

Anyway probeer eens over te klokken met je multiplyer ipv de FSB en check hoe het dan gaat.

edit:

Het kan ook zijn dat je dan de core voorbij streeft en de kaart zelf niet het probleem is. Je kan in 3dMark ook kiezen voor de software rendering (misschien gaat dat sneller) en je kan even kijken hoe de kaart het doet op 2001 met de andere cpu waardes...

• BC3 Victim
mijn bakkie is van 600 naar 950 geclocked geweest bij wijze van experiment.. met zo''n golden finger device (geheel via multiplier dus)

multiplier : 9.5 * 100
L2 cache divider : 2/5

schoot toch wel omhoog die scores, en vet ook, scoorde wel iets van 1400 erbij ofzo

Pagina: 1