Toon posts:

[BC3] GeForce/GeForce2 to Quadro/Quadro2 Modification

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
GeForce/GeForce2 to Quadro/Quadro2 Modification

Wat schiet ik er allemaal mee op naast de prof settings ?
kan je hem toevallig ook verder overclocken ? inplaats van cap op 140 core ?

en is het de moeite waard ?

thanks
pim

Verwijderd

Ik zit ook te twijfelen.... maar ik las dat het allemaal niet veel(oftewel nix) uitmaakt met games dan, de mod is simpel dat wel...maar als het niets uithaalt laat ik alles liever zitten waar het zit.

Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met deze mod??? want wat ik er over lees vind ik vrij wazig.

Verwijderd

Met games schiet je er nix mee op, maar als je professionele applicaties zoals 3D Studio Max gaat draaien biedt het een paar voordelen (betere & professionelere drivers).

Dit is alles wat ik ervan weet, laat de echte pro''s hier ook ff replyen >:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
met games win je echt niets, behalve met opengl

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
ik heb een hercules geforce 2mx omgebouwt tot een quadro2 mxr, en in win2k zijn er bepaalde opties zichtbaar geworden, (in openGL) spellen in openGL worden iets sneller, als je je kaart flash met een quadro bios word de kloksnelheid en die van het geheugen ook iets verhoogt. Ik deed het vooral omdat ik toch niets te verliezen had, en het is wel leuk om te zeggen dat je een videokaart hebt terwaarde van 1000piek >:) waar je maar 300 voor betaalde :) het staat ook wel lekker interresant, Quadro2 MXR is een coolere naam :):):) ;)

• BC3 Victim
stja een boel games lopen op opengl. ik speel alleen unreal tournament en dan toch wel d3d is toch mooier met een gforce vin ik

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mister_X
Op dinsdag 17 april 2001 18:37 schreef maxi het volgende:
met games win je echt niets, behalve met opengl
en waren draaien games allemaal wel op? juist, opengl :)

• BC3 Victim
Ik ben het meer eens dat je met games niets opschiet, maar als je AutoCad of 3D studio gebruikt zijn de Quadro toch net iets sneller. Er zitten ook speciale programma''s bij om het tekenen nog te vergemakkelijken. Je moet de Quadro videokaart dus niet voor het spelletje spelen gebruiken dan kan je beter een GeForce kopen. :)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 09:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Voor diegene die een Geforce-quadro mod willen doen maar toch willen terug kunnen schakelen, dan moet je eens hier kijken!!
http://www.oc-community.de/workheadonq2.shtml
Je moet wel een beetje Duits kennen:)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Mister_X
terug schakelen? ehm, gewoon die resistors weer verplaatsen?

• Mister_X
Op dinsdag 17 april 2001 18:42 schreef The_badfish het volgende:
Ik ben het meer eens dat je met games niets opschiet, maar als je AutoCad of 3D studio gebruikt zijn de Quadro toch net iets sneller. Er zitten ook speciale programma''s bij om het tekenen nog te vergemakkelijken. Je moet de Quadro videokaart dus niet voor het spelletje spelen gebruiken dan kan je beter een GeForce kopen. :)
hmz, het maakt nix uit, de QUADRO is NET ZO SNEL als een niet-quadro geforce hoor! dus je verliest er nix mee als je hem ombouwt,

mijn 3dmark score is een paar punten (lees 50) omhoog gegaan ofzo.

Verwijderd

Hmmm intresting.....

Maar welke drivers moet ik gaan gebruiken voor een gemodde hercules geforce2 gts 64 mb?

• BC3 Victim
gewoon de detonators 10.00 of 11.00 of de 12.00

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 19:12 schreef maxi het volgende:
gewoon de detonators 10.00 of 11.00 of de 12.00
En tijdens het installen de quadro2 kiezen dus? of vind die dat zelf al na de mod?

• BC3 Victim
als het goed is ziet windows het vanzelf en zegt nieuwe hardware gevonden

Verwijderd

ik vond het gewoon leuk om te doen
beetje solderen op een kaartje van 300+ :P
maar goed, kan nu wat hogere resoluties draaien en het 2d beeld lijkt iets beter (kan ook aan mezelf liggen ;) )

Verwijderd

heh... die twee resistors eraf gehaald en voor de gein uit getest(zonder ze weer terug te zetten) tot mijn niet geringe verbazing werd het op deze manier ook een quadro2 pro!

Voor het gemak laat ik het maar zo, hij doet het prima dus zal het wel goed zijn zo :)

• Mister_X
ja ik had ook zoiets, solderen klaar kaart erin, bleek 1 zo''n resistortje niet zo goed vast te zitten, was het eerst 5sec een quadro en daarna meteen weer een mx2! omdat 1tje los zat/ging! (ik ben niet zo''n soldeer dude :)) maar ik vond het ook gewoon wel leuk(kick?) om op een kaartje van 300 ballen te prutsen :)

vergeet effe niet het hacked elsa bios erop te kwakken, ik heb er 1, de nieuwste, (ja er is weer een nieuwe uitgebracht)

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:57
waar staat die nieuwste m3dzone.com ofzo?.

ik heb de mijne ook gemod zie specs hieronder maar die oude bios werkt niet goed bij mij. maar dat solderen is een fluitje van een cent vond ik. met 10 min was het klaar en ziet er nog goed uit ook. maar een performance winst heb ik inderdaad niet gemerkt maar ik deed het dan alleen ook voor de naam en prijs.

er staan wel wat nieuwe dingen in hacked elsa stuff maar wat moet ik hebben al staat het bij m3dzone.com want ik wil nu wel eens een volwaardige quadro hebben :9

https://www.afrikareisopmaat.nl

Pagina: 1