Toon posts:

[BC3] Nieuwe computer, welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen, ik heb niet al te veel verstand van hardware en nu moet ik een videokaart gaan kiezen... welke kan ik het beste nemen? ik heb zo''n beetje de volgende eisen:

- moet alle spellen aankunnen
- ik wil waarschijnlijk 2 monitoren, een grote (min. 19") en een kleintje)
- ik wil op de nieuwe computer DVD en TV kunnen kijken... wat heb ik daar trouwens verder nog voor nodig?
- ach, het moet gewoon een goede kaart zijn, ik zat te denken aan GeForce2 64 mb ofzow

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
Radeon all-in wonder ofzow, die zijn heel goed.

Verwijderd

Als je twee monitoren en TV wilt kijken heb je twee videokaarten nodig.

Een AGP met VGA en TVout, en een PCI videokaartje.

Voor die AGP kun je inderdaad best een GF2 met tv nemen. Vooral als je niet teveel waarde hecht aan super 2D kwaliteit op resoluties van 1280*1024 en hoger.
Een GF2 32MB met tvout heb je al voor 450 piek (zie pricewatch).

Je kunt ook een "echt" dual head ding nemen, maar dan moet je voor je TV-out stekkertjes ruilen. Dat wil je -uiteraard- niet. Bovendien zijn die veel duurder dan de tv-out varianten.

Zo''n PCI ding kost geen drol meer (50 piek bij de lokale kompoeterboer). Als je nogges Flightsimulator ofzow wil proberen kun je een TNT2 M64 PCI proberen, die heeft nog enige 3D mogelijkheden.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
S3 VIRGE PCI !!

of je gebruikt de search..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 15:32 schreef OscarB het volgende:
Vooral als je niet teveel waarde hecht aan super 2D kwaliteit op resoluties van 1280*1024 en hoger.
Dat doe ik wel, ik werk erg veel met photoshop... ik wil ook met 3D studio max beginnen enz...

Ik zat te denken aan de: MSI MS-8815 PRO Geforce 2 GTS PRO DDR 64mb TV-OUT die kost fl. 749,-

Is dat wat?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Grappig dat je die kaart noemt, die heb ik ook bestelt. Als je wilt gamen een prima kaart, maar voor 2 monitoren en enzo lijkt hij me niet geschikt. Dan zou ik een Ati Radeon 64 mb ViVo nemen. DIe MSI pro koop ik trouwens voor FL 652,- bij venema computers.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Doe dan een ATI, als je toch goeie 2D wilt hebben en spellen wilt spelen. En voor tv kijken neem je een tv-kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 16:11 schreef Morpheus_ het volgende:
Grappig dat je die kaart noemt, die heb ik ook bestelt. Als je wilt gamen een prima kaart, maar voor 2 monitoren en enzo lijkt hij me niet geschikt. Dan zou ik een Ati Radeon 64 mb ViVo nemen. DIe MSI pro koop ik trouwens voor FL 652,- bij venema computers.
Ik was van plan om mijn volledige computer te kopen bij [url=""http://www.comptechworld.nl/winkel_prijslijst.shtml"]Comptechworld[/url] leek me verder wel een goede zaak, maar waarom is die kaart niet geschikt voor 2 monitoren? ik kan er toch gewoon een pci-kaartje naast hebben?

Verwijderd

ff wachten ? :)

Verwijderd

Gewoon een Geforce 2 kopen.
Prima kaart en wordt gedumpt op het moment.
Dus nieeens zo duur. :)

Verwijderd

S3 met 32 Megabit geheugen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Op dinsdag 17 april 2001 17:00 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
S3 met 32 Megabit geheugen.
MegaBYTE

Verwijderd

Ik zou dan voor de ATI Radeon ViVo Retail gaan.

1. Hij is sneller dan de oem.
2. Kwaliteit van het afspelen van DVD is erg goed.
3. Heeft een hele goeie 2D kwaliteit
4. Is snel vooral op hoge resoluties
5. Kost je geen rib uit je lijf :)

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Op dinsdag 17 april 2001 17:05 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

MegaBYTE
Nee dumbass megabit!

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 18:54 schreef The Dude het volgende:
Ik zou dan voor de ATI Radeon ViVo Retail gaan.

1. Hij is sneller dan de oem.
2. Kwaliteit van het afspelen van DVD is erg goed.
3. Heeft een hele goeie 2D kwaliteit
4. Is snel vooral op hoge resoluties
5. Kost je geen rib uit je lijf :)
natuurlijk ik een Geforce 2 GTS een lekkere kaart, maar aangezien jij photoshoppt, gamet, dvd en 3dmax doet, zou ik idd bovenstaand kaartje nemen
is evensnel als GF2 GTS

die hebben ze toch wel bij comptechworld??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
G kracht 3B-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 18:44 schreef J3R03N het volgende:
G kracht 3B-)
1500 balle betalen voor een videokaart die op hoge resoluties een lekker wazig beeld geeft nee dank je.
Pagina: 1