Toon posts:

[BC3] [Kapot beeldscherm] Kap is er af, en nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Vervolg op dit topic:
Korte inhoud:
Ik draai een blije server thuis... En er zit een 3 jaar oude Daewoo 17" monitor op, prima ding voor de server...

Nu kom ik thuis, ding doet het niet meer, server draait, alleen lampie gaan niet meer aan... zelfs als ik de stekker stroom achterin me monitor douw, gaat er geen knettering of geluidje door me monitor, het stonk niet in huis dat ie doorgebrand was ofzo... Enkel dus lichtje gaat niet meer aan... Ik heb In de monitor geroken en ook niks branderigs qua reuk.

Nu mijn vraag, is ie echt naar zijn mallegrootje? Of zeg je van nou nee, geef em een kruik, en een lekkere borrel en hij werkt weer...
Oftewel, kan ik em repareren, of moet ik mijn DV camera pakken en kewle agressieve dingen met dat ding gaan doen
Nu heb ik maar besloten de kap eraf te halen ... Cholera zeg, wat een inhoud...
1 grote zwarte stofboel... ik wist niet dat die dingen zo complex waren... Nu heb ik em dus open, en ik dacht kijken of er iets doorgebrand eruit ziet, nou het ziet er uit of ik em net de openhaard uit heb getrokken... Alleen ruikt ie niet verbrand.. een soort roet laag van stofdeeltjes...

Zou ik de boel kunnen stofzuigen oid? Zodat misschien een contactje weer vrijkomt, of weet ik veel wat...

De kans dat ik dan verbrande onderdelen beter herken lijkt me makkelijker..
Iemand ervaringen met dit soort activiteiten?

Zou graag wat info willen hebben, wat vaak kapot gaat bij zo''n ding, en wat de eerste dingen zijn die je moet controleren?

Bedankt alvast...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik heb niet zoveel verstand van beeldbuizen, maar ik hoop dat je je wel realiseert, dat je riskeert om een (fatale) optater van die monitor te krijgen.
Mijn advies is om die kap er weer op te zetten totdat je weet waar je naar moet gaan kijken.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

UITKIJKEN!
binnen in monitoren en tv`s kan, ook als ze uistaan, een enorm hoog voltage staan! Niet voor beginners om in te prutsen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Lijkt me het slimste dat je hem eerst schoonmaakt, met een doekje, geen water en een stofzuiger en kruimeldief, misschien dat je nog een oude tandenborstel hebt, kun je ook gebruiken. Dus goed schoonmaken, dan kun je zien wat er misschien verbrand is en wat of er een draadje los zit. Ik geloof dat de beeldbuis het kwetsbaarst is. Zelf geen ervaring met iets dergelijks. Maar denk dat het schoonmaken geen slecht idee is.

Greetz

nog steeds een nickchange

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
er staan LEVENSGEVAARLIJKE spanningen op die monitor, ook al staat hij al uren uit...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 april 2001 18:09 schreef bombadil het volgende:
UITKIJKEN!
binnen in monitoren en tv`s kan, ook als ze uistaan, een enorm hoog voltage staan! Niet voor beginners om in te prutsen.
Ja heb ik vaak genoeg gehoord, ik heb em ook al 3 weken uitstaan... vaak is het zo dat je voltage dan wel nagenoeg weg is ...

Maar goed, heftige shit iig >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een weerstandje aangeraakt en ik leef nog... so far so good... alleen een beetje scary.. >:)...

We hebben de tape al lopen... mocht er iets kewls gebeuren... ( je weet het niet >:) )

Maar bereikbaarheid van de printplaat is wel 0 ...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
gewoon effe an zetten zonder de stekker in het stopcontact. Dan is de spanning wel weg dacht ik

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 16:03
Zelf heb ik meerdere keren meegemaakt dat de aansluitpunten van de hoogspanningscasade slechte verbindingen hadden. Soldeerbout erover, en weer werken..

Daar zou ik eens na kijken, verder kan je e.e.a doormeten vanaf de ingang (220V)

Alleen maak ik een beetje uit je verhaal op dat je zo ongeveer voor t eerst een weerstand ziet zitten, en dan raad ik je TV''s en monitoren ERRUG af.. In dat geval iemand opzoeken met ervaring, en zelf afblijven..

25Kv staat er in dat ding op sommige punten, en ook al staat ie tijdje uit, elco''s behouden vrolijk spanning, en mocht ie ergens een piek geven, ook al is t maar 5v, en dat beland in je trafo''s, dan komt er alsnog zo een paar kv vanaf!
Pagina: 1