Toon posts:

[BC3] Gforce II, leerzaam verhaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is al weer twee weken geleden dat het mis ging. Ik deed eigenlijk niets vreemds, geen peltiers op de core, geen extra grote heatsink, geen nieuwe ram sinkjes.

Ik trok aan m`n USB cable, die haakte achter m`n Video cable en wat bleek, m`n video kaart zat los. Gleed ietsjes uit z`n agp
slot, en heeft het Nooit meer gedaan.

Nou ben ik niet vies van gesloopte hardware, maar dit vond ik wat minder grappig. Temeer omdat het om een Asus v7700 32Mb Gforce II gts 210/410 ging. En tevens omdat er nix raars mee werd gedaan. Hij gleed uit z`n slot en that`s it. Geen rook (zoals met m`n mx300) geen Knal (zoals met m`n 300Watt Aopen voeding), geen stank (zoals met een 6,4Gb Harddisk) Eigenlijk niets.

Ik heb em nu in elk moederbord waar ik bij kon komen getest. M`n eigen Abit kt7a, Asus p2b, Asus p2b-f, abit blablabla.

Het is erg jammer, aangezien het kaartje er perfect uitziet. Geen brand merkjes.
alle contactjes zien er normaal uit, geen losgebrande connectors, geen afgebroken
deeltjes. Nergens een vreemde geur van plastic of iets dergelijks. Alleen de Lijm van de Ramsinkjes. Die heb ik er maar afgehaald voor een volgende video kaart.

Die lijm, en het feit dat op de garantie bon iemands anders naam staat zorgt ervoor
dat ik het kaartje nog niet naar de winkel heb terug gestuurd.
Toch is er iets niet juist. Alle andere hardware die ik in m`n omgeving heb zien kapot gaan, ging duidelijk kapot. Geen twijfel over mogenlijk. Alleen in dit geval is het gewoon niet juist.

Ik zit nu weer met een geleende Voodoo3 2000. Goed op 800x600 draait alles wel ja
CPU en 140Mhz fsb maken een hoop goed, maar het is gewoon balen. Dit ding had toch een redelijke dagwaarde en dat geld ben ik vermoedelijk dus kwijt. Voorlopig zit ik te stotteren op 800x600 en het ergste is, het is een stap terug. Met hardware ga je meestal vooruit nietwaar? Sneller meer mooier etc.

Wellicht heeft iemand een suggestie wat ik hier mee nog kan doen.. Toch opsturen met een lange brief erbij?

Zet iig Altijd je kaarten vast, hoe logisch het ook mag klinken. Vastzetten die handel!

Verwijderd

shit happens..

keb gelijk ff gekeken. boel zit goed vast!

en ALTIJD proberen, als Anus in een goede buis is repareren ze hem of ruilen ze ''m om.

maar niet jokken, voel ik me het lekkerst bij iig...

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Misschien dat als niet alle contacten contact maken er een soort kortsluiting kan optreden?

Ik zet em ook altijd eerst goed vast...

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de remains te koop aangeboden, en iemand zag er wel wat in. Sleutelhanger ofzo weet ikveel. Is iemand er in iedergeval nog blij mee.

Ik denk dat er kortsluiting heeft plaats gevonden of iets dergelijk. Of dat een data pinnetje met een voeding pin in aanraken kwam zodat het data kanaal getoast werd in de core. Ik ben geen hardware patholoog, volgende keer zet ik m`n kaart wel zeker vast. (Al m`n kaarten zaten solide vastgeschroefd alleen zo bleek zat m`n Video kaart los) Dank voor uw medeleven. Toch vreemd, M`n oude voodoo3 heeft Zo veel meer doorstaan en die werkt prima..

Verwijderd

reken maar dat ik blij ben met die sleutelhanger, tot zo :)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op maandag 16 april 2001 13:11 schreef Peltier het volgende:
Zet iig Altijd je kaarten vast, hoe logisch het ook mag klinken. Vastzetten die handel!
ben er eergister ook achtergekomen dat dat wel handig is, gelukkig doet die kaart het nog (v550 agp) maar alleen me beeld is wat geler geworden. het vage was dat ik gewoon geen beeld had. maar op dat moment lette ik er niet echt op omdat ik gelijk op m''n uitknop ramde

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
Op mijn MSI k7t turbo zit zo''n beveiling dat je apg kaart niet los kan raken, tenzij je een plasticy naar benede duwt

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb ik ook ooit gehad met een Viper v770. Bij het opstarten stanby scherm. Dus ik binenin kijken, zat de kaart er helemaal scheef in :) hij werkt nog perfect (voor een viper dan he ;) )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

erg klote als zo''n ding kapot gaat... had dat met mijn viper 770.... iemand wou die kopen voor het geheugen :?
nou ja.. voor 100,- heb ik hem toen toch nog verkocht!!

als je die kaart nog hebt.... ik heb wel interesse (verzamel nieuwe kapoote hardware... heb ook al 2 duron''s met kapotte core.. >:))

Verwijderd

er kan ook een vlo kapot dan zij helen kleinen brugjes op de video kaart asl die kapot zijn of missen kan de video niet werken of geeft slecht beeld zoals bepalden kleuren niet weer geven meer info email me
suijkerbuijk@noknok.nl

Verwijderd

ik heb m hier, pieeeeep, pieppiep. Dood dus, onderkant van de core en sommige onderdelen wordt binnen no time very warm :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Op maandag 16 april 2001 13:24 schreef edward2 het volgende:
Misschien dat als niet alle contacten contact maken er een soort kortsluiting kan optreden?

Ik zet em ook altijd eerst goed vast...
als er kortsluiting op je mobo plaatsvind, ja, wat ik al heel wat keer meegemaakt heb, gaat je PC meteen UIT! en dan doet ie het ook de eerste 10 sec meer, na 10 sec kan je hem weer aanzetten en en doet ie het weer. maar dat betreft het mobo en voeding, weet niet hoe het met een vidkaart is.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
klote!
je had er toch gewoon niks aan kunnen doen en lekker terug gaan? is wel het slimste lijkt dan er eerst zelf er aan te gaan zitten.

ik had het een keer met m''n realtek kaartje van Casema. Als ik de kaart erin had, draaide compu super sloom :( kaart eruit perfect :)

ik had dus de kaart eruit liggen en wilde op het inet. en ik was toen zo pissed dus ik met heel het systeem draaiende. HUPPA kaart in z''n PCI slot gedouwd :+ toen sloeg me compu uit :o Daarna weer de power knop ingedrukt, nog steeds uit :o

daarna helemaal de stroom uitgeschakeld op de stekkerdoos en toen deed ie het gelukkig weer. dat was wel een gelukkie :)

Verwijderd

hehehehe, deze 7700 doet dus niets meer behalve warm worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Veel plezier rob met je nieuwe sleutelhanger :P

Mister_X dat klopt ja. Alleen ditmaal bleef m`n pc aan, en is alleen de kaart blijkbaar gefried. GVD erg erg zonde. Nu wachten op een nieuwe vidkaart, langzamer/slechter dan een Gforce II wil ik niet, das alleen verspilling. Dus dat wordt Of een Radeon SE (mocht die ooit nog uitkomen/bestaan) Of de lotto winnen en een gf3 halen. :(

Verwijderd

hehehehe, koeler zit al op mijn chipset, kaart wordt wanddecoratie.....

Verwijderd

Alle nieuwere msi''s hebben een zgn. retention clip, dan krijg je je agp kaart er niet meer uit.

Ik had het pas met een ati met tv-out die in een el cheapo kast zat, door die el cheapo kast ging die kaart scheeft, gelukkig doet hij het nog perfect.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zou hem gewoon terug sturen naar de winkel, en zeggen dat ie het niet meer doet ;) Dat je gewoon aan wilde zetten maar geen beeld kreeg. Als zij hem testen dan merken ze dat ook, en krijg je misschien wel een nieuwe!
Wat die Voodoo3 betreft, heb je nog mazzel. Ik heb mijn Asus V7700 verkocht (blijf maar vastlopen, heb er zelfs een nieuwe moederbord voor gekocht maar dat hielp ook niet). Ik w8 nu al 3 weken ofzo op mijn niewe Geforce 2 pro, maar hij is niet in voorraad :( Ik moet nu doen met een 4 mb S3 virge kaart...juist ja, geen openGL en Direct-3d. Kan alleen nog internetten en CS in software...dan heb jij nog mazzel met je Voodoo3, kan je tenminste nog iets spelen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Achja morph, je hebt geen pieken verloren. Wachten is vervelend ja.

Trouwens Het probleem was dat ik heatsinkjes op het ram had gelijmd, en er zitten dus nog sporen van lijm op de ddr-chipje ik ben de 2e eigenaar, factuur staat op naam van iemand anders. EN ik ken het hele bedrijf niet. Opsturen had gekund.

Waar blijft de Radeon SE nou grmbl, weer een gforce kopen is onzin.

Verwijderd

Ik heb met de Asus V7700 Pure 32MB EXACT hetzelfde gehad.
Ik gok dat de fan er mee is gestopt toen die half in het slot zat, aangezien die kaart erna ook gigantisch heet was.
Ik heb em toen naar Norrod teruggebracht en gezegd dat ie niks meer dee, en kreeg direct een nieuwe mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Oppertweaker, dus gefried toen het fannetje stilstond? is een goede mogenlijkheid, hij heeft alleen heel kort scheef gezeten, het valt nogal op zo`n zwart scherm.

Nogmaals, opsturen was lastig geweest, garantie formulier had andere naam, en er zaten Lijmresten op de ramsinkjes. anders had ik het zeker geprobeerd.

Verwijderd

mmmmm, lijmresten kun je verwijderen hoor

Verwijderd

Topicstarter
Ga je gang rob, het is vrij listig.
ALthans maak eens een sinkje schoon :) zul je zien dat het vrij gemeene lijm is. >:)

Verwijderd

heb je speciale zooi voor, maaruh ik ga m gebruiken als decoratie en die koeler kon ik goed gebruiken.....

Verwijderd

Topicstarter
het is je gegund, hoop dat ie mooi aan de muur hangt.

maar ik blijf erbij, het is vrij gemene 2 seconden lijm, dit goedje lost alleen op als de rest van het pcb al is verdampt en vervlogen.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 09:12
Ik heb ook ooit iets ge hot-un-plugged, was wel een oude isa geluidskaart, maar die doet het nog perfect. :P Vond ik wel een leipe actie.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1