[BC3] GF2 MX + directx vastlopers :(

Pagina: 1
Acties:

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Topicstarter
hallo, mijn GF2 MX wil niet meewerken. Na geheugenuitbreiding van 128MB PC133 naar 256MB PC133 loopt ieder directx ondersteunend spel vast (lees: spel wordt afgesloten en we komen weer in windows) met de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/g.sinnema/pics/ut%20loopt%20vast.bmp

Na het verwijderen van de 2e dimm van 128MB draaien alle spellen weer zonder problemen. Ikzelf d8 dat het door de 2e dimm zou komen, dus hebbik beide dimms al eens vervangen voor één goedwerkende dimm van 256MB PC133. Ook deze geeft hetzelfde resultaat.

De videokaart (msi 8818) werkt perfect met 256MB op een Asus P3BF.
Ken mijn Asus A7V het probleem kunnen wezen ?? Dat grote data transfers vanuit het (grotere) geheugen naar de AGP bus in de soep gaan ?? Een Viper 770 (ook agp4x) werkt nl zonder problemen in het systeem met 256MB PC133.

Bovenstaande fout treedt op onder win 98 en win 2k. met directx 8a en er zijn al verschillende combinaties via 4in1 + detenator drivers geprobeerd.

plz help me een stukkie op weg :) want ik zie door het bos de boompjes niet meer staan :P

Alleen:           DE GROETJES

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Ik zou het niet weten :?

Ik wens jou der veel sukstress mee :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
install windows opnieuw...

Ik heb dit ook gehad, en dat was de enigste mogelijkheid :(

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

Topicstarter
haha dat is al gedaan :) 4x ofzo :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

WHAAA!!!!! Houd nou es rekening met de modemers. Idioot! Een beetje een .bmp uploaden. :( tsss...ook niet helemaal lekker. Check je timing settings es. Laat Sandra ''es benchmarken. Doe een memory test..

You can't have everything. Where would you put it?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je al eens DX 8b (opnieuw) geinstalleerd nadat je de 256 mb erin hebt gezet?

B-)
nick

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

Topicstarter
sorry modemgebruikers onder jullie :)

transfer in 4 GB real mode, no paging, via cpu ingeger unit:
Beste tijd voor 64k MOVSD Cache/Page Hit: 27.2 uS => 2408.4 MB/s

En direcx 8b is nog niet uit hoor :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
hey misschien moet je eens of die dimmen wel dezelfde zijn,

je moet ook effe in het bios de timings zo hoog mogelijk zetten! dus CAS op 3, en alle andere getallen die je van je geheugen kan instellen op de hoogste waardes! dus 10ns/cas3, etc, als je systeem overgeklokt is effe terug klokken etc,

misschien heb je namelijk 2 verschillende reepjes die niet echt goed samen gaan! tell ook effe het aantal chippies op ieder reepje!

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

Topicstarter
tnx, ik heb 2 dezelfde dimms (128MB PC133) welke hetzelfde probleem veroorzaken als één enkele dimm 256MB PC133

Verder draait mijn Duron 800@800
FSB 100 MHz, geheugen PC133@100 AGP2x en voor de rest ook alles zo langzaam mogelijk gezet. Dit alles heeft nog niet geholpen

Pagina: 1