De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ding ruilen en wel meteen!
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Appetoe
Iemand nog een andere aanbeveling??
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
NopeOp maandag 16 april 2001 12:11 schreef appetoe het volgende:
Bedankt voor je snelle reply,
Appetoe
Iemand nog een andere aanbeveling??
definetely de Geforce 1
Trouwens is de Geforce met DDR geheugen of niet?? Naja boeit niet hij is sowieso sneller.
Dus idd omruilen !!! Geen twijfel mogelijk!!
Ja inderdaad...en zo te zien heb jij die Geforce1 met DDR.Op maandag 16 april 2001 12:28 schreef DE_Michiel het volgende:
GeForce 1 zeker als je die met ddr neemt is dacht ik Geforce 256 (valt toch ook nog onder 1 of niet????)
En Geforce256 is inderdaad Geforce1 jah...:?
Viper2 is sneller dan de GF256SDR, maar een flink stuk trager dan de DDR versie.
Daar komt die Viper echt niet bij in de buurt hoor...|:(
dat komt omdat 3dmark geoptimaliseerd is voor nvidia kaatrenOp maandag 16 april 2001 13:59 schreef GaMbiNo het volgende:
Dacht het dus ff nie...Heb zelf een Geforce256SDR maar vind een 3dmark score van 4700 toch heel netjes
geen
Kijk de verschillende tests maar na, Viper2 is sneller dan de GF256 SDR, maar tegen de DDR moet ie het afleggen.
En nog iets: GF256 heeft voordeel in 3D Kwark van z''n HW T&L, hetgeen de Viper2 niet heeft (heeft het wel, maar niet aan te raden). er is geen enkel spel dat leunt op de HW T&L van de Geforce. Als je het kon uitzetten op de GF2MX, denk ik dat dat ding nog een stuk sneller wordt in spellen als kwak en UT (T&L VREET bandbreedte, wat de GF2MX te weinig heeft)
En 2d, wat is dan de beste?
Appetoe
Verwijderd
2D op Geforce zuigt, vooral op grote beeldschermen. Viper2 lijkt er meer op...
Ik zou zeggen: Als je nu een Geforce256 koopt, loop je al achter. Vervang je kaart niet eerder dan dat je er last van hebt. Alleen als je kaart te sloom is voor wat je NU doet, zou ik je aanraden een upgrade te wagen
Jezus man wat un gelul, jij volgt al die benchmarks echnie op inturnet heh, die GeForce2Mx is dus echwel sneller in alle spellen behalve UT (en misschien kweek3), maar voor de rest ALTIJD....Op maandag 16 april 2001 14:28 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb de GF2MX en de Viper2 getest. GF2MX had zelfde geheugensnelheid als die viper2 in mijn test, en de Viper2 had een coreclock van 40MHz lager dan die van de GF2MX. Guess what? 1000 3D Marks minder in zowel 3DM 2000 als 2001. Verder in OpenGL bijna evensnel (GF2MX iets in het voordeel), UT schoot de Viper2 de GF2MX voorbij.
Kijk de verschillende tests maar na, Viper2 is sneller dan de GF256 SDR, maar tegen de DDR moet ie het afleggen.
En nog iets: GF256 heeft voordeel in 3D Kwark van z''n HW T&L, hetgeen de Viper2 niet heeft (heeft het wel, maar niet aan te raden). er is geen enkel spel dat leunt op de HW T&L van de Geforce. Als je het kon uitzetten op de GF2MX, denk ik dat dat ding nog een stuk sneller wordt in spellen als kwak en UT (T&L VREET bandbreedte, wat de GF2MX te weinig heeft)
Jij mag dan misschien fan zijn van die viper2 maar in dit geval zouw ik toch wel STERK aanraden op omruilen voor die geforce hoor (welke idioot wil trouwus un geforce voor un viper2 ruilen
De T&L van de GeForce1 en 2 al helemaal wordt dus wel DEGELIJK ondursteunt in praktisch iedur spel want nu uitkomt en al een half jaar uit is, ze maken niet speciaal 1st en 2nd generation T&L voor die kaarten as ze daar niet sneller, moojer en meer gebruikt door worden hoor!
En dat T&L disablen wordt de kaart echt niet snellur van hoor, de helft langzamer gok ik, die viper2 had noojt T&L ondursteuning aan het begin, denk dat je daar nog trauma''s van hept
Nouw jij weer!
I see dead pixels...
Ik heb een test gelezen waarin de Viper2 de Geforce SDR gewoon versloeg (helaas weet ik niet meer waar)
Over TnL op Viper2: alleen als je een oude Celly zonder L2 cache hebt heb je wat aan de buggy TnL van die Viper2. TnL vreet bandbreedte, en de CPU kan het sneller op de Viper2.
Aangezien de GF2MX ook een bandbreedtetekort heeft, zou een spel als kwak 3 er baat bij hebben als je TnL uitzet. Als ik de core overclock, gaat de framerate niet vooruit. Dat terwijl de TnL unit toch sneller werkt elke keer...
Ik kan me voorstellen dat jij dan gaat roepen dat TnL uitzetten performance inlevert, maar dat is alleen maar in 3D Kwark 200x, omdat die ervoor geoptimaliseerd zijn. Ik ken geen enkel spel die beter loopt omdat er TnL op een kaart zit. Waarom zou de Kyro zo goed zijn? Niet omdat er TnL op zou zitten, want dat is er niet.
Iemand anders er mischien nog iets op te zeggen????
Thx, Appetoe
Amper sneller man jezus jij moet toch echt even wat fatsoenlijk benchmarken of benchmarks kijke op inturnet (zie B&W, Giants, SeriousSam U name it) daar trekt ie de viper2 er ZOW gigantisch vet uit da wil je nog nie wetenOp maandag 16 april 2001 22:36 schreef _JGC_ het volgende:
Geforce2MX is amper sneller dan de Viper2 zoals ik al zei. Aangezien de GF2MX sneller is dan de SDR GF256, en trager is dan de DDR GF256, raad ik een SDR GF256 niet aan boven een Viper2.
De GeForce SDR en de GeForce2MX zijn 2 totaal andere kaarten heh dus let even op waar je naar verwijst, en true jij zal vast een paar spellen hebben waar de viper2 sneller op is, maar die viper kan gewoon qua beeldkwaliteit niet opboxen tege de 1st gen. (en 2nd gen. T&L) van de GeForces. Ik moet WEL zeggen dat als het over S3TC spellen gaat (de weinigen die dit (helaas) ondersteunen) zien deze er beter uit. Als je de url''s van de tests nog trugvindt laat het dan even wetenIk heb een test gelezen waarin de Viper2 de Geforce SDR gewoon versloeg (helaas weet ik niet meer waar)
Dat klopt, zondde van de T&L van de viper2 die eraan schort maarjah....Over TnL op Viper2: alleen als je een oude Celly zonder L2 cache hebt heb je wat aan de buggy TnL van die Viper2. TnL vreet bandbreedte, en de CPU kan het sneller op de Viper2.
TnL mag dan bandbreedte vreten maar de GeForces (iig de duurderen) zijn hierop gemaakt om dit te kunnen verdragen en als je een beetje snelle kompjoetur hept (geef toe we zitte ondur de tweakers dus die hebbe we wel
juist, je zegt het zelf al, 3dmark200x zijn GEMAAKT op T&L, maar de spellen die tegewoordig oitkome oowk hoor, die T&L is nie voor nix ontworpen.Aangezien de GF2MX ook een bandbreedtetekort heeft, zou een spel als kwak 3 er baat bij hebben als je TnL uitzet. Als ik de core overclock, gaat de framerate niet vooruit. Dat terwijl de TnL unit toch sneller werkt elke keer...
Ik kan me voorstellen dat jij dan gaat roepen dat TnL uitzetten performance inlevert, maar dat is alleen maar in 3D Kwark 200x, omdat die ervoor geoptimaliseerd zijn. Ik ken geen enkel spel die beter loopt omdat er TnL op een kaart zit. Waarom zou de Kyro zo goed zijn? Niet omdat er TnL op zou zitten, want dat is er niet.
Over de bandbreedte van de GeForce2MX: die heeft geen bandbreedte tekort, maar te langzaam geheugen, dat is de bottleneck van de kaart, bandbreedte zat, die T&L komt er wel door hoor
En als ik mijn kaart overclock gaat mun kweek3 of whatever er echwel snellur op lopen hoor, hij mag daar dan niet helemaal optimaal gebruik van maken, maar die extra berekeningen die mijn harde werker dan meer doet kun je wel degelijk aflezen in de fps, dat heeft nix met T&L te maken....
En over het punt van de Kyro2, daar hep je gelijk in, dat is een rielekste kaart zonder T&L (het kan dus wel
Ik houw wel van un goeje discussie
Ik w8 op reactie
I see dead pixels...
Verwijderd
Anyway, de GF-SDR en de Vip2 zijn wat geheugen betreft aan mekaar gewaagd.
Ik gooi er een reviewtje tegenaan:
http://www.savagegamers.hu/index.php?lg=eng&mode=cikk&c=hw&id=3&p=3
Weliswaar met o.a. een GF2MX, maar die zit akelig dicht in de buurt van een GF-SDR. Zelfde site heeft trouwens ook nog een aparte Vip2 review.
Voordeeltje van een GF: (nog steeds) driver support en goede Win2K ondersteuning.
Vip2 heeft Metal ---> UT !
Verwijderd
Wat betreft beeldkwaliteit: Als je een GF2MX of GTS naast een Viper2 houdt, wint de Viper2 het in alle opzichten.
Zie [topic=160774]
Is iemand die op een 22" monitor met een Voodoo2 SLI combo betere kwaliteit heeft dan een Hercules 64MB GF2 GTS...
Zelf durf ik ook nog eens te zeggen dat een viper2 zeer dicht bij de 2d kwaliteit van een Matrox G400 komt. Ik zeg zeer dicht, want er is geen kaart die dat ding kan overtreffen (de Viper2 heeft hierbij voordeel van de 350MHz RAMDAC, waar de G400 er maar een 300MHz heeft)
Zodra S3 uitkomt met nieuwe DX8 drivers, schopt die Viper2 echt wel ff die slome GF2MX kaartjes aan de kant. Nog steeds geen TnL, maar dat hoeft ook niet op een K6/3+ 570.
BTW: Viper2 heeft geen geheugenbottleneck, want geheugen op 166MHz of 186MHz is geen verschil, mijn sig klopt dus niet meer, want 166MHz is voldoende, en volgens specs van het geheugen van dat ding.
Verwijderd
Correct me if i''m wrong, maar is de chip van Viper II niet een TNT2? En is die chip niet (net zoals de GeForce) door NVidia gemaakt?Op maandag 16 april 2001 14:06 schreef Ozzi het volgende:
[..]
dat komt omdat 3dmark geoptimaliseerd is voor nvidia kaarten
euhm neuj da klopt idd nie, dus xal even correcten, de Viper2 is gebaseerd op de S3 (nu sonicblue) chip nl. de Savage2000, en niet de TNT2 van nvidiaOp maandag 16 april 2001 23:39 schreef Berran het volgende:
[..]
Correct me if i''m wrong, maar is de chip van Viper II niet een TNT2? En is die chip niet (net zoals de GeForce) door NVidia gemaakt?
I see dead pixels...
Nu nog steedsViper2 is in t begin genekt door z''n slechte drivers
Zoals ik al zei: D3D is nie best met die viper2. Als je weinig D3D speelt, kan je best je Viper2 houden. Zoals in de review waar JanKees over sprak: Metal rulez. Niet omdat Metal zo goed is, maar omdat het het enige is wat de native taal van S3 kaarten spreekt. Het schijnt zo te zijn dat de ICDs van de Savage4 gewoon wrappers naar Metal zijn...daarna heeft het grote publiek het product nooit meer gewaardeerd. I kon hem krijgen in ruil voor mijn Viper770, niet gedaan, vanwege driver support en slechte D3D prestaties en bovendien was mijn quake3 snel genoeg. dus
Het probleem met D3D is dat S3 gewoon niet in staat is een laag te maken tussen M$ DX en de superkaart...
* _JGC_ heeft z''n viper2 voor 150 piek gekocht, anders had ie het niet gedaan
[inverse modus]
BTW: S3 is altijd heel paraat met z''n helpdesk. Als je iedereen meelt, krijg je van iedereen binnen 5 minuten meel terug, en ze helpen je altijd deskundig...
[/inverse modus]
Verwijderd
Dank u!Op maandag 16 april 2001 23:41 schreef jotheman het volgende:
[..]
euhm neuj da klopt idd nie, dus xal even correcten, [blaat]
Daar hep je helemaal gelijk in, de 2D van de GeForce is kut-met-pere, niet normaal maarjah ik hep um daarvoor niet gkocht dus xal er meej moete leve...
De G400 overtreft hiermeej de GeForce VET en de viper2 daar kan de GeForce oowk nie tege op, ben ik ut volledig meej eens...
En of de viper2 met nieuwe drivers de "vet trage" GeForce2MX gaat overtreffen WAAG ik te betwijfelen, aangezien zellufs de drivers voor de GeForce2MX nooooog steeds worde verbeterd (iets te vaak wat mij betreft
I see dead pixels...
Wat betreft driverupdates: Liever elke 2 weken, zoals met de Savage4 destijds, dan het met drivers van oktober 2000 te moeten doen
Verwijderd
ruil die Viper II ff tegen de nieuwste op 3d gebied.
Nl de S3 Virge DX
Stoere naam he?....Ennuh nog errug snel ook
kheb wel 1.12 fps met quake3A
en toevallig heb ik er nog 1 van liggen!
Verwijderd
Enige wat die GF''s sneller maakt is de goede TnL engine..
Groenten
JUIST, omdat het een BAGGER kaart is.
Kijk JCG als jij een miskoop hebt gedaan moet je niet andere mensen mee je graf in nemen. Had je ook maar zo''n deal moeten krijgen.
Next Please...
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
We praten over een viper2: savage 200 chipset (toch?) deze is een generatie verder.... en wel degelijk snellerOp maandag 16 april 2001 13:59 schreef GaMbiNo het volgende:
Dacht het dus ff nie...Heb zelf een Geforce256SDR maar vind een 3dmark score van 4700 toch heel netjes
if broken it is, fix it you should
Maar de TV-OUT en 2D kwaliteit is wel zeer goed.. Alleen is de viper2 bij mij onder win98 scherper dan onder w2k.. En dat vind ik een punt wat ik niet begrijp..
Maar nieuwe drivers.. Tja, Dat is een kwestie van afwachten...
Op de markt zijn geen andere videokaarten om naar overtestappen zonder daar gigantisch voor in de buidel te moeten tasten..
En ik zag bij een kennis op zijn 17" monitor het verschil in 2D bij een ati rage kaartje en een MSI geforce2 MX.. Wat een blur bij die nvdia kaart..
Ik blijf de komende tijd nog lekker met een viper2 kutten.. Maar goed.. Alleen echte tweakers doen dat..
Verwijderd
Die kennis mag hem wel ruilen hoor voor zijn geforce 1 sdr
Verwijderd
Savage4 & 2000 kennen dozijnen "driver tweakers", een indicatie van de goede kwaliteit vd drivers
Blurry beeld (bij GF bv) zegt niets over de chip, maar wel over de electronische componenten (lijkt me meer merkgebonden)
Amen!, zow is da!Op dinsdag 17 april 2001 18:15 schreef MGSNK het volgende:
Luister niet naar JCG die probeert zijn miskoop ( de Viper II) goed te praten. Hij lult zoveel dingen aan, waarvan hij de helft niet kan bewijzen. Als de Viper zo goed was, waarom is ie dan geen goed verkochte vidkaart???
JUIST, omdat het een BAGGER kaart is.
Kijk JCG als jij een miskoop hebt gedaan moet je niet andere mensen mee je graf in nemen. Had je ook maar zo''n deal moeten krijgen.
Next Please...
As jij je kaart nie wil ruile moeje ut maar zegge, doe ik da met ALLE plezier, ik hep da ding nog ligge en ik zouw da ECHWEL doen....
Die JGC zwamt idd in de ruimte
I see dead pixels...
NIET ruilen dus
Ik gebruik em nu voor de TV-Out op mijn PII350 DivX systeempje, dat bevalt wel goed... maar de drivers zijn bagger, weigert bij mij CS te draaien, andere games zien er niet uit, kut refreshrates (mijn Elsa Geforce kan wel de goede refresh geven)
zal wel, blijft een verneukte kutkaart! ik haat dat dingOp dinsdag 17 april 2001 18:23 schreef elgringo het volgende:
[..]
We praten over een viper2: savage 200 chipset (toch?) deze is een generatie verder.... en wel degelijk sneller
Euhm, dan moet ie um dus juist WEL ruilen, want hij kan ZIJN viper2 inruilen voor iemand anders zun GeForce, ff communicatiefoutjeOp woensdag 18 april 2001 01:46 schreef Euroshima het volgende:
Ik heb hier een Geforce 1 en een Viper II, de Viper II zuigt verschrikkelijk, de Geforce doet zijn werk!
NIET ruilen dus
I see dead pixels...
Waarom? De driver ontwikkeling van Viper II''s / S3 chips staat nogal stil. Met een nVidia kaart heb je constant nieuwe drivers, die in de toekomst wellicht bugfixes bevatten. Daarnaast is een GeForce zowiezo een zeer goede kaart die door veel software goed ondersteund wordt. Ook door andere OS''sen en natuurlijk Tweak-Software
Concrete Loop Watercooling
Om eerlijk te zijn, als ik nu weer moest kiezen had zou ik dus geen viper II genomen. Maar ja, toentertijd leek ie goed en dat is het ook wel. 2D kwaliteit is perfect, alleen die drivers.... Gewoon een lekkere kaart om wat mee te prutsen en een voldaan gevoel te krijgen als ie opeens wel een game perfect op het scherm krijgt.
OpenGL en Unreal (Tournament) trekt ie lekker mee, of zelfs beter dan de verschillende geforce kaarten. D3D hoef je niet veel naar om te kijken, want met de huidige drivers is dat kut (Operation flashpoint start niet eens, Delta Force LW heeft zelfs een antieke driver nodig)
Het punt is, dat als je tevreden bent met een Viper2, dat het doelloos is om em weg te doen. Ik had hiervoor een Savage4, ook van S3, met dezelfde driverreputatie. Ik heb deze Viper2 gekocht, en hij bleek ruim 2x zo snel te zijn. Daarom ben ik er tevreden mee. Ook is het zo, dat een GF2MX op een Duron 1GHz amper iets toevoegt in de spellen die ik speel.
* _JGC_ speelt soms D3D spellen, meestal OpenGL en UT
BTW: Als je W2K wilt gebruiken, ben ik het met iedereen eens: nvidia of Ati nemen, want S3 kan geen W2K drivers maken...