[BC3] Half Life super traag.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Ik heb Half_Life geinstald (eens wat anders dat UT) maar hij is echt supertraag.
Volgens mij ligt het probleem aan m''n Direct3D. Als ik dat selecteer krijg ik verder geen mogelijkheid om een Direct3D device te kiezen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, want het beeld is wel gewoon goed als ik met Direct3D ga spelen, maar het beeld beweegd zo''n 3 seconde later dan dat ik met m''n muis beweeg.

M''n systeem is een
PII @504
256mb
TNT2 @ 140 - 160
Detonator 12.00

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat heb ik ook een keer gehad. Volgens mij heb ik HL toen opnieuw geïnstalleerd en was ''t over (over de hele c:\ :?). Moet je maar ff kijken...

Verwijderd

opengl?? dit werkt beter met hl hoor, het is de quake2 engine he.

• InterCC
Op zondag 15 april 2001 20:10 schreef Aikon het volgende:
Dat heb ik ook een keer gehad. Volgens mij heb ik HL toen opnieuw geïnstalleerd en was ''t over (over de hele c:\ :?). Moet je maar ff kijken...
formatteren heeft geen zin. Dit is de 2e keer dat ik het probeer te installen. en in de tussentijd is de HD al minimaal 1x geformatteerd.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik denk ook dat je beter een oudere NVidia driver kan gebruiken! 12.00 is echt onzinnig voor een TNT2. Zelfs voor een GF2 hebben de nieuwste drivers eerder slechtere dan betere performance.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 15:26
Het is de quake1 engine zelfs :P

En probeer eens ''v-sync op off by default te zetten bij opengl properties van je tnt

HL draait hier het beste met 6.47 drivers

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 20:13 schreef Der_General het volgende:
opengl?? dit werkt beter met hl hoor, het is de quake2 engine he.
Yep dit moet je echt met OpenGL draaien...en btw het de quake2 engine...

• InterCC
Ik heb net OpenGL geprobeerd en dat gaat gewoon goed, maar dan toch vraag ik me af waarom Direct3D zo klote loopt..

Verwijderd

OpenGL...
dat werkt zeer goej met Half-Life aka Counter-Strike

o trouwens.... ik heb een ouwe TNT en heb ook Detonator 12.00 en haal ruim 70 fps op 1024x768....
wel GeOC''ed en beeld kwaliteit is niet zo geil als nieuwe kaarten

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 15 april 2001 20:15 schreef InterCC het volgende:
formatteren heeft geen zin. Dit is de 2e keer dat ik het probeer te installen. en in de tussentijd is de HD al minimaal 1x geformatteerd.
Oh... Ik weet niet meer hoe ik er dan vanaf ben gekomen. Maar ik heb t 1 keer gehad, ook een keer gehad dat alles wit was. Dat lag gloof ik aan de detonator drivers.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik draaide op m''n vorige comp HL op de 1.76 drivers (nog altijd de beste bleven dat!) in DirectX, 1024*768 en had prima framerates. Was trouwens een TNT1 kaart.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik had dat probleem ook icm met een TNT2. Lagere resolutie kiezen deed het probleem verdwijnen.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik heb een TNT2 PRO met detonator 12.00 en ik haal dik 80 fps in opelgl. Maarja halflife is ook maar 256 kleuren :( behalve de cs-models, want die zijn 512 kleuren

Verwijderd

Ik heb ook een TNT2 videokaart, en ook het probleem dat ie pas 3 seconden nadat ik mijn muis heb bewogen reageert. Verder is volgens HL mijn videokaart niet compatible voor open GL.

Bied bij uitkomst :P

Verwijderd

Welkom op Gathering of Tweakers, Xaveer :)

Ik zou wat nieuwere drivers proberen dan die van je voorgangers in dit topic, een modernere videokaart testen en een nieuw topic openen als je er niet uitkomt waarbij je aangeeft wat je allemaal al hebt uitgesloten/debugged. Zie ook de de forumFaq.

Dit topic is namelijk ouder dan 3 jaar en gaat terug in de diepe kelder van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.