If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Mijn vraag hierover is: heeft zoveel videogeheugen op dit moment wel zin? Ik begrijp dat je erg mooie textures kunt inladen met veel videoram, maar zijn er al spellen die dit ondersteunen?
En zou het, hierop vooruitlopend, niet iets zijn om bij een spel-installatie de keuze te kunnen geven om textures te installeren die geoptimaliseerd zijn voor de hoeveelheid videogeheugen in een PC?
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Misschien dat bepaalde scenes iets meer dan 64 mb aan textures hebben bv Tribes2?.
Niet op voorraad.
Dus jij vindt 128MB dus onzin? Waarom brengen ze zo''n kaart dan eventueel uit? Puur voor de specs (ik vind UDMA 100 ook zo''n nepstandaard, al zijn er natuurlijk gevallen dat het wel sneller is dan UDMA66) of gaat het in de toekomst wel nut hebben?Op zondag 15 april 2001 16:52 schreef FatalError het volgende:
volgens mij werkt texture compressie dusdanig goed dat 64 mb meestal al onzinnig is. Het spel moet dan wel texturecompressie ondersteunen, maar het zijn er best veel die dit doen.
Verwijderd
Ik koop ''m ook niet. Mijn vraag is puur technisch:"zijn er toepassingen voor 128MB videogeheugen?"Op zondag 15 april 2001 16:54 schreef Stoned-cow het volgende:
heeft compleet geen zin, de meeste spellen maken nu al geen gebruik van alle opties die de huidige videokaarten hebben(met de spellen die ik speel). Ik houd het nog lekker bij mijn geforce2 mx:), is snel zat en alle spellen draaien erop. Waarom veel geld uitgeven als je het pas over 1 jaar of later terug ziet komen in spellen. Iedereen denkt hier natuurlijk anders over>:)
En dus niet:"Is zo''n kaart het geld waard?" want dat verschilt per persoon.
Verwijderd
Niet op voorraad.
Maar nu zitten we weer voor hetzelfde...
Ik zou zeggen: 128MB is het komende jaar compleet nutteloos. Als je in de toekomst wilt investeren, koop je een 64MB kaart, dat heeft nu nml ook nog niet veel nut.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dat snap ik. Mijn vraag is nu dan ook wel beantwoord. Het heeft geen nut.Op zondag 15 april 2001 17:00 schreef _JGC_ het volgende:
Dat zeiden we dus ook al toen er een 12MB Voodoo2 kwam: dat krijgen we nooit vol, en in SLI al helemaal niet... Toen de V3, toen dacht 3dfx weer: 16MB is voldoende, en al helemaal op 16bit...
Maar nu zitten we weer voor hetzelfde...
Ik zou zeggen: 128MB is het komende jaar compleet nutteloos. Als je in de toekomst wilt investeren, koop je een 64MB kaart, dat heeft nu nml ook nog niet veel nut.
Overigens hadden 2 Voodoo II 12MB''s toendertijd WEL nut, omdat je Unreal kon spelen op 1024x768 vloeiend.
De spelontwikkelaars moeten dus beter kun best doen en veel mooiere textures maken. En desnoods haal ik een meer geheugenvretende texture-patch wel op van ''t internet. Anders is het inderdaad nutteloos en dus weggegooid geld om meer dan 32MB videokaart te kopen.
Dat zou wel fijn zijn ja. AlleenOp zondag 15 april 2001 16:48 schreef Lordy79 het volgende:
Dit nieuws staat op tweakers.net
En zou het, hierop vooruitlopend, niet iets zijn om bij een spel-installatie de keuze te kunnen geven om textures te installeren die geoptimaliseerd zijn voor de hoeveelheid videogeheugen in een PC?
[Denkmode] wordt de bestandsgrootte dan niet ontzettend groot? Ik bedoel, die textures moeten érgens opgeslagen worden, dan heb je {heel veel} CDŽs voor 1 spel!!
[/Denkmode] Maar voor de rest.... ik ben vóór
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ik speel al m''n spellen in 1280x1024x32 en er is een significant verschil in 32mb- en 64 mb kaarten, vooral in games als UT, Tribes 2, Giants ect.
Niet op voorraad.
Tegenwoordig is het prijsverschil tussen een CD-Rom en een DVD-Rom verwaarloosbaar, dus straks komen spellen ongetwijfeld uit op DVD. Kunnen we weer even vooruit.Op zondag 15 april 2001 17:09 schreef Scipionyx het volgende:
[..]
Dat zou wel fijn zijn ja. Alleen
[Denkmode] wordt de bestandsgrootte dan niet ontzettend groot? Ik bedoel, die textures moeten érgens opgeslagen worden, dan heb je {heel veel} CDŽs voor 1 spel!!
[/Denkmode] Maar voor de rest.... ik ben vóór
Ik zal eens testen in de winkel. Een beest van een systeem met een Asus GTS 64MB Geforce2 vs. een Asus GTS 32MB Geforce2. En dan op de speelbare resolutie van 1280x1024x32bpp Unreal Tournamens.Op zondag 15 april 2001 17:10 schreef edward2 het volgende:
64 mb is echt geen overbodige luxe als je boven 1024x768 speelt.
Ik speel al m''n spellen in 1280x1024x32 en er is een significant verschil in 32mb- en 64 mb kaarten, vooral in games als UT, Tribes 2, Giants ect.
Ik ben er tamelijk van overtuigd dat het geen bal uitmaakt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb dit ook uitgebreid getestin UT(versie)436 en het maakt in bepaalde levels meer dan een bal uit, namelijk 50%!.Op zondag 15 april 2001 17:13 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Ik zal eens testen in de winkel. Een beest van een systeem met een Asus GTS 64MB Geforce2 vs. een Asus GTS 32MB Geforce2. En dan op de speelbare resolutie van 1280x1024x32bpp Unreal Tournamens.
Ik ben er tamelijk van overtuigd dat het geen bal uitmaakt.
In de introdemo dropt de framerate in 1280x1024x32 beneden de 30 fps met 32 mb kaarten, ook levelmappacks van Enoxx zijn nauwelijk te spelen in de reso met 32 mbkaarten
Je moet wel benches draaien met de intro-flyoverdemo want in bv UT bench wordt alleen je CPU getest, wedden dat je verbaasd zal zijn...
Met de nieuwe openGL/d3d renderer voor UT, die S3TC ondersteunt:9, zal dat voordeel die 64 mbkaarten hebben misschien weer voor een deel teniet gedaan zijn..
Niet op voorraad.
Interessant! Dat meen ik echt. Ben erg benieuwd en weet al wat ik ga doen dinsdagOp zondag 15 april 2001 17:17 schreef edward2 het volgende:
[..]
Ik heb dit ook uitgebreid getest en het maakt in bepaalde levels meer dan een bal uit, namelijk 50%!.
Je moet wel benches draaien met de intro-flyoverdemo want in bv UT bench wordt alleen je CPU getest, wedden dat je verbaasd zal zijn...
Dat ben ik wel met je eens, maar eeuh, koop jij je spellen in de winkel??Op zondag 15 april 2001 17:12 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het prijsverschil tussen een CD-Rom en een DVD-Rom verwaarloosbaar, dus straks komen spellen ongetwijfeld uit op DVD. Kunnen we weer even vooruit.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ja, ik koop spellen als ze goed zijn. Ik speel eigenlijk erg weinig meer (vroeger veel te veel) en als ik dan iets zie wat me leuk lijkt, koop ik het.Op zondag 15 april 2001 17:25 schreef Scipionyx het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, maar eeuh, koop jij je spellen in de winkel??Wil je ze downen, dan ben je wel langer bezig. Ik bedoel: op een DVD past nou 1maal meer dan op een CD. (aan de andere kant: we krijgen ook steeds snellere iNet-verbindingen
)
Over dat downloaden had ik inderdaad nog niet nagedacht. Maar je kunt vaak een ''backup'' krijgen van de download van iemand anders. En er zijn ook erg mooie DEMO-CD''s in de handel
Wat is er mis met 1024 MB internOp maandag 16 april 2001 15:57 schreef Forced het volgende:
tja , je kan het nu (allang) doen met je normale intern geheugen (sdram ofzo) stel je hebt 1gig interndan maak je ± 700 mb harde schijf van (je hebt nog 300 over) en dan laad windows super snel
En windows erop zetten is niet zo slim, want zodra het stroom eraf is ben je je data kwijt. Moet je eerst alles elke installeren om snel op te kunnen starten