Ik heb een LG Studioworks 775N monitor maar elke keer als ik hem uitzet hoor ik een raar tikkend geluid. Het lijkt wel op een soort electrische schokjes. Weet iemand wat dit kan zijn.
''t heet statische lading: als je de monitor uit zet verandert het voltage van sommige onderdelen van zeer hoog (veel meer dan de 220 V uit de stopcontact) naar 0 V ...
Door het hoge voltage in trafo en electronenkanon bouwt zich ook in de minder geleidende onderdelen van de monitor lading op. Na het wegvallen van het hoge voltage zoekt deze lading dan snel zijn weg terug naar de punten waar voorheen zo''n hoge spanning op stond, zodat de ontstane ladingsverschillen worden opgeheven. Net als wanneer je even flink met je hand over het tapijt gaat en vervolgens een metalen voorwerp (zoals een RVS aanrecht) aanraakt: Knetter knetter...
Door het hoge voltage in trafo en electronenkanon bouwt zich ook in de minder geleidende onderdelen van de monitor lading op. Na het wegvallen van het hoge voltage zoekt deze lading dan snel zijn weg terug naar de punten waar voorheen zo''n hoge spanning op stond, zodat de ontstane ladingsverschillen worden opgeheven. Net als wanneer je even flink met je hand over het tapijt gaat en vervolgens een metalen voorwerp (zoals een RVS aanrecht) aanraakt: Knetter knetter...
Maar waarom doet hij dit nu pas terwijl ik hem al 1,5 jaar heb. En hoe kan ik dit oplossen.
P.S. die degauss optie van mijn monitor heb ik al af en toe gebruikt maar dat help niet.
P.S. die degauss optie van mijn monitor heb ik al af en toe gebruikt maar dat help niet.
<quote>
elke keer als ik hem uitzet hoor ik een raar tikkend geluid.
</quote>
Je zou ''m altijd aan kunnen laten staan
elke keer als ik hem uitzet hoor ik een raar tikkend geluid.
</quote>
Je zou ''m altijd aan kunnen laten staan
- hardware always changes.. -