Toon posts:

[BC3] Is een videokaart noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MOET een pc een videokaart hebben? Voor normaal gebruik is het natuurlijk wel zo handig, maar voor bijvoorbeeld een mp3-bak is het zonde om een videokaart erin te doen terwijl dat toch niet hoeft (LCD is wel genoeg). Dus is een (ISA/PCI/AGP) videokaart verplicht?

Verwijderd

volgens mij moet het wel.. maar kan je dan niet beter een cheap ass bordje kopen met alles onboard?? zoals je zegt, het is een mp3 bak... verder doe je er toch niks mee...

Verwijderd

Ik vraag me af of ie wel wil booten zonder vid. kaart :?

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:58
koop gewoon een mobo met alles onboard: de GA-6WMM7C van gigabyte bijvoorbeeld, het is overigen een prima bordje, al heeft ie alles onbard. Zker een mooi bordje als kleine server of mp3 bak

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

hmm ja maar voor een MP3 bak is een goeie soundchip wel handig, maar je kan gewoon een onboard videokaart gebruiken.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 07:15
Vidkaart is niet nodig voor booten. Gewoon instellen Halt on errors: none.
MAar als je een mp3prog met lcd output wil draaien, is het vaak nodig het mp3prog in grafische modus te starten, wat zonder vidkaart niet lukt.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
zijn er eigenlijk isa videokaartjes in omloop? (meer dan 2 mb, want dat heb ik nu(oke, geheugen zegt niet alles))

Verwijderd

Topicstarter
OK, iedereen bedankt voor de reacties, volgens mij mag ik concluderen dat een videokaart niet noodzakelijk is, als je maar halt on errors op none zet. Thx!
Pagina: 1