[BC3] Het grote videoplank-vraagstuk

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgende week komen hier 2 Celly''s 500 binnen en dan zal mijn nieuwe systeem zijn:
- Dual Celeron 500
- Abit BP6
- 192 MB RAM
- S3 Trio 3D AGP videokaart

Die videokaart bevalt me niet zo. Ik wil daar graag een andere in hebben. Vooral de ondersteuning voor niet-Windows OS-en en het gebrek aan enige 3D acceleratie vind ik een reden om naar iets anders te zoeken

Ik draai op die machine de volgende operating-systems:
- Windows NT 4 workstation
- Windows ME (voor eventuele games)
- FreeBSD, XFree 4
- Linux, XFree 4
- BeOS 5

Ik wil graag een videokaart hebben die bovenstaande OS-en goed ondersteunt. Ook ondersteuning voor BeOS, dus geen trage VESA mode gebruiken.

De kaart moet probleemloos kunnen werken met Linux en FreeBSD.
Er moet goede ondersteuning voor XFree 4 wezen. M''n huidige kaart wordt niet-officieel door XFree 4 ondersteund, ik moet dan een Virge als kaart kiezen. Het werkt dan wel, maar als ik terug schakel naar tekstmode knippert m''n scherm eerst 10 keer. Zwaar irritant als je met CTRL+ALT+F-toets even naar een full-screen terminal wilt gaan. Met XFree 3 valt met die 3D Trio 3D van mij echt niks te beginnen.
Met andere woorden: Snelle en probleemloze werking onder XFree 4.x

Dat het onder Windows moet werken zal geen moeilijke eis zijn. Windows NT 4 moet ook goed ondersteund worden, en Windows 2000 eigenlijk ook, als ik daar evt. nog eens op over schakel.

Het zal heel leuk zijn (een pre) als de kaart ook onder QNX goed werkt, maar dat is geen absolute vereiste.

Tot slot moet de kaart zich thuis voelen in de eerder beschreven configuratie, een AGP kaart zijn natuurlijk en heel belangrijk betaalbaar. Ik ben niet bereid om veel te investeren in een videokaart. Ik ben geen hardcore gamer, ik hoef niet de meeste frames te trekken met Quake 3, maar natuurlijk wel een beetje 3D acceleratie, maar volgens mij hebben ze dat tegenwoordig allemaal.
Qua prijs het liefst onder of rond de 250 gulden.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Geforce 2 MX kaartje, maar 250 piek is wel erg weinig. Voor een dubbeltje op de voorste rij is nogsteeds zelden mogelijk.

Maar gebruik ook even de Search, want vragen zoals deze komen haast elke dag langs (helaas).

Qua OS support zit je met een GF2 MX goed, want Windows 98/ME/2000, Linux en Beos worden in ieder geval ondersteund.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:29

Beaves

Usque ad Finem

Dan kan je het best een nVidia kopen, omdat die heel goede drivers bakken, ook voor niet Windows configs. Ik denk dat een Geforce2MX een goede keus voor jou is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

hier draai ik op een deul celly''s 500@566
met een bp6 abit bord 128mb geheugen
40g seagate ultra100@66 5400
en een voodoo3 3000 gewoon spelen wat ik wil
vooral racegames waarom een Nvidia voor 250.-
als je al een voodoo3 al heb voor 100.- tweedehans

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
waarom geen win2000. Alle voordelen van NT4 en winME in een. Ken een gast die zelfs spellen speelt op 2000 advanced server. Dat loopt zelfs nog beter support je dual net iets beter.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen