[BC3] Voodoo3 en Windows 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb een 3DFX VOODOO 3 kaart en nu heb ik als besturingssysteem Win2000 , maar als ik dan een spel (Unreal) wil gaan spelen dan gaat ie mijn monitor op eenextreem laag hertz zetten zodat je er koppijn van krijgt , hij zet hem dan namelijk zelf op 60 hertz terwijl ie in windows zelf op 85 Hertz draait , wie kent dit probleem of weet hoe je dit op kan lossen laat het mij weten

B V D

Franklin

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Als je DX speelt in plaats van Glide, kan je met DX diag of zo je Hz''en instellen bij elke beeldgroote. Leve W2K :(

Verwijderd

met nvidea kaarten is het zou dat die precies hetzelfde probleem opleveren als jij omschrijft.

Ook 60 hz alleen in games enzo...

je kunt altijd proberen om de nvidea refresh rate fix te halen ook al heb je een 3dfx kaart (misschie werkt het) of ff aan je settings prutsen

• BC3 Victim
Gewoon je Win2k even op dezelfde resolutie als het spel zetten, en dan de refresh op de waarde die je wilt hebben. Dan weer terug zetten naar je oorspr. resolutie/refresh en je spel gaan spelen. Bij mij werkte het, totdat ik win2k eraf gooide ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
wat is precies DX ??

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op zondag 15 april 2001 10:02 schreef Stendersvroegevogel het volgende:
wat is precies DX ??
DX=DirectX
Is een API, net als OpenGl.

Verwijderd

Topic titles aub niet compleet uppercase.

• BC3 Victim
maar hoe speel ik hem via Direct x dan ??

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Doe Start --> Run --> DXDiag.

Op de laatste tab "More Help" Zit een knop "Override" om de refreshrate op te krikken bij DirectX gebaseerde spellen. Maakt niet uit op welke resolutie. Mijn monitor kan niet meer aan dan 85hz, of dat nu op 800x600 of 1024x768 is, dus ik heb daar 85 ingevuld. Alle spellen lopen sindsdien op een fatsoenlijke resfresh rate.

Ik heb een Geforce2 MX btw.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Bij de NL-versie is het de knop wijzigen

• BC3 Victim
Hartstikke bedankt ik heb het nu net ingesteld ga kijkenof het werkt BEDANKT !!
Jullie zijn goed bezig !

Franklin

• BC3 Victim
Maar dan moet ik wel persee Direct 3D doen en niet Glide for Windows want dan gaat ie eigenwijs gewoon weer op 60 Hertz , dus....
Weet iemand hoe je met Glide for Windows op 85 HErtz kan ??

B V D

Franklin

Verwijderd

Je kunt de refreshrate van Unreal instellen in de unrealtournament.ini (in de \system dir van UT)

Verder raad ik je aan de laatste beta drivers te installeren welke staan op www.x3dfx.com (dus niet www.3dfx.com) en directx 8.
En dan natuurlijk ook nog je kaartje overklokken. VOodoo 3000 kunnnen makkelijk 190 Mhz met een p1 fannetje er op.

• BC3 Victim
En waar zie je die Refreshrate dan staan in die INI want ik heb nu de laatste drivers voor beide en nu de INI van Unreal geopend maar.......ik weet niet waar je dat hoger kan zetten

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 11:17 schreef RopStop het volgende:
Je kunt de refreshrate van Unreal instellen in de unrealtournament.ini (in de \system dir van UT)

Verder raad ik je aan de laatste beta drivers te installeren welke staan op www.x3dfx.com (dus niet www.3dfx.com) en directx 8.
En dan natuurlijk ook nog je kaartje overklokken. VOodoo 3000 kunnnen makkelijk 190 Mhz met een p1 fannetje er op.
niet de nieuwe x3dfx drivers halen heeft geen enkel nut er zitten paar kleine foutjes in en ze zijn hier onder 98se langzamer dan de laatste whql versie van 3dfx zelf

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:12

Erikie

www.erikie.nl

ps.. wat nou windows 2000 :( .. het rocks, alleen niet ontworpen voor games, alhoewel de meesten het gewoon feilloos doen.. dus ik vind ... windows 2k :) ...

traktor scratch!

Verwijderd

in unreal.ini
onder GlideDrv.GlideRenderDevice
Refreshrate=75 of zo zetten

JA ik ken Unreal.INI een heel eind uit me hoofd.. mag ook wel, heb de compleetste tweakguide ooit ervoor geschreven ( ego floats above room )
ach ja ;)

• BC3 Victim
tja moet je maar geen voodoo 3 kopen (ik wil jouw niet afkraken), maar de voodoo 1 en 2 waren super..... de 3 en verder :'(
(heb er zelf ook ervaring mee)
Maar ach, de geforce 2 worden al kood koper
(zelf een kekocht voor 499,- retail asusv7700 pure)

• BC3 Victim
Ik heb nu net die REFRESHRATE in Unreal ingesteld op 85 Hertz kijken of het werkt !
Alvast bedankt !!

• BC3 Victim
Het werkt niet , hoe kan dat nu weer , werkte dat bij jou wel dan ?
Ik heb onder GlideDrv.GlideRenderDevice
De Refreshrate op =85 Hertz gezet wat doe ik nu weer fout ??
Want ik had nu goede gevoelens erbij maar...

B V D
Franklin

• BC3 Victim
HIJ DOET HET NU WEL voor de geintereseerden kijk op deze link : http://www.tdfc.de/english/products/voodoo_freqsel.htm

Franklin

Pagina: 1