[BC3] vervangend kaartje voor voodoo2

Pagina: 1
Acties:

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb dus een 3dfx voodoo2 kaart in me compu hangen samen met een i740 kaart. |:(
nou wil dat niet echt goed lopen met nieuwere games zoals, Project IGI en Black and White.

ik wil daarom een nieuwe 3d kaart kopen, zodat de spellen wat beter lopen.
wat voor kaart kan ik het best kopen, of doe ik hier wel verstandig aan :?
aangezien dit mijn specs zijn:
pentium 2 350, 192 mb sdram, voodoo2 8 mb, i740.

of is het verstandiger om het te laten zitten en over een half jaar een hele nieuwe compu aan te schaffen :?

als het verstandig is om een kaart aan te schaffen, wil ik hier ongeveer rond de 300 a 400 gulden voor neerleggen.

Verwijderd

Koop de Voodoo 5 5500 ter vervanging met beide kaarten. Dat blijft prima binnen je budget.
Verstandig is echter over een tijdje gewoon een hele nieuwe configuratie te kopen. Want met een kaartje uit deze prijsklasse heb je straks weer spijt van deze aanschaf in een compleet nieuw systeem.

Verwijderd

denk gewoon het best een voodoo3 pci als je hem 2dehands ergens kan krijgen...

Iedereen zal wel waarschijnlijk een MX roepen,maar als je toch over 1 jaar een nieuwe pc koopt tja.....
als je voor 150 +- een voodoo3 kan scoren moet je het gewoon doen
of een MX voor 200 2de hansje

Verwijderd

Voor dat geld kun je dan beter een Voodoo 5 PCI kopen.

Verwijderd

Voodoo5 heeft een redelijk snel systeem nodig, op zo;n systeem is ie niet veel sneller als een TNT2.

Laatst stond er op de voorpagina een kaart te koop van Bitboys, de Pyramid 3d misschien is dat iets ?? :P

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Koop een AGP v3400TNT om dit jaartje uit te zingen.

Maar ik zou toch snel voor een athlon 1.33 gaan, of een athlon 1 ghz als je wat weinig knaken heb

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Creative GeForce2 MX DDR PCI

They made me do it.

• Rody
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb er niet echt veel verstand ervan..
maar is dit kaartje niks

Voodoo 4 3DFX ''4500'' 32MB Agp fl. 349,00

?????

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 18:24 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Voodoo5 heeft een redelijk snel systeem nodig, op zo;n systeem is ie niet veel sneller als een TNT2.

Laatst stond er op de voorpagina een kaart te koop van Bitboys, de Pyramid 3d misschien is dat iets ?? :P
Waar haal jij die wijsheid vandaan? Voodoo staat er juist om bekend dat dus juist niet nodig is!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:58
neeeeee, niet voor die prijs: kijk hier: http://www.alternate.nl/produkte/AGP_GRAFIK.HTM

De voodoo4 voor 199 (PCI) en de voodoo5 voor 299 (AGP)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 20:25 schreef snnasss het volgende:

[..]

Waar haal jij die wijsheid vandaan? Voodoo staat er juist om bekend dat dus juist niet nodig is!
Testje in PCzone tussen een V5, GF en GF2 dacht ik ...
op een pIII 450

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Toevallig zeg : ik heb ook een i740 AGP in mijn pc-tje zitten en een Creative Voodoo 2, ben van plan om een ASUS 7100 (GeForce 2 MX) te gaan kopen... of die van Hercules... Of wat zou beter zijn voor mijn pc; kheb nu een AMD K6 2 450 mhz + 128 MB Ram... maar ben wel van plan om processor + mobo te updaten... maar eigenlijk nu nog niet. Dus een videokaart waar ik nu wat aan heb en later ook nog behoorlijk wat. Ik d8 eigenlijk aan een GeForce 2 MX omdat tie T&L ondersteunt en al die nieuwe spellen met DirectX 7.0 of hoger daar toch gebruik van maken ?

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 20:36 schreef Tha_Roeltje het volgende:

[..]

Testje in PCzone tussen een V5, GF en GF2 dacht ik ...
op een pIII 450
Dus uit een testje tussen 3 videokaarten op een ander systeem haal jij dat je een nieuw systeem nodig hebt voor een van die kaarten, geloof je dan....

Denk het niet... beetje erg vaag allemaal.

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 21:23 schreef Faico het volgende:
Toevallig zeg : ik heb ook een i740 AGP in mijn pc-tje zitten en een Creative Voodoo 2, ben van plan om een ASUS 7100 (GeForce 2 MX) te gaan kopen... of die van Hercules... Of wat zou beter zijn voor mijn pc; kheb nu een AMD K6 2 450 mhz + 128 MB Ram... maar ben wel van plan om processor + mobo te updaten... maar eigenlijk nu nog niet. Dus een videokaart waar ik nu wat aan heb en later ook nog behoorlijk wat. Ik d8 eigenlijk aan een GeForce 2 MX omdat tie T&L ondersteunt en al die nieuwe spellen met DirectX 7.0 of hoger daar toch gebruik van maken ?
En waar heb je T&L voor nodig dan? Het gaat erom dat spellen of applicaties erom vragen, niet DirectX.
De Voodoo kent ook weer een aantal truukjes die anderen weer niet kunnen of kennen. Het is maar net wat je leest. Het is allemaal 1 pot nat. Over een jaar of twee is toch alles wat je nu koopt weer achterhaald, of je nu een kaart van ? 300,- of ? 1200,- koopt.
Dus als je NU iets koopt, koop je iets wat aansluit bij jouw specificaties, verlangens, behoeftes, budget.

Ik upgrade als ik vind dat ik het nodig heb, niet als er allerlei speeltjes op de markt zijn en in de toekomst kijken kun je toch niet. Waar ik op let is een goede prijs/ kwaliteitsverhouding. Daarom heb ik een Voodoo 5 voor $176 dollar een half jaar terug. Die kan wat, ik vind een mooi beeld belangrijker dan snelheid, en ik betaal nooi ? 800,- of zelfs meer voor wat dan ook in mijn computer. Een computer dient immers de mens en niet andersom!
Een MX kaart is leuk nu maar ik denk dat je over een jaar (of 2) baalt, omdat hij nogal beperkt is in zijn bandbreedte. Maar ook dat is koffiedik kijken....

Verwijderd

UIt die test kwam alleen naar voren dat op dat systeem je meer FPS kreeg met een GF dan met een V5

Verwijderd

Ja maar meer HLP en GVD uit een Voodoo....

En dat heeft werkelijk helemaal niets te maken met je eerdere bewering.

• nadd
  • Laatst online: 18-08 16:22
waarom bestel je niet gewoon de voodoo3-3500 kan je ook nog lekker tv-kijken of zon voodoo5 voor 350 gulden kan je ook over een jaartje nog wel mee gamen.

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Maar is een Voodoo 5 niet erg tricky ? Omdat nVidia 3DFX heeft overgenomen ? (Support en zo... drivers en dergelijke).

Verwijderd

Like always... tuurlijk heeft dat invloed is een keuze die je zelf moet maken of je 3Dfx koopt of niet...

Nu elvis is dood maar mag ik daarom geen bekertje van hem halen? ;)

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 20:54 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Nu elvis is dood maar mag ik daarom geen bekertje van hem halen? ;)
nee dat mag niet :)

ik heb zelf een voodoo 3, TNT2, geforce 2 MX en voodoo 5 gehad.. de V5 heb ik nu nog steeds... de voodoo heeft wel een lompe cpu nodig... de TNT2 een beetje... geforce 2 mx presteerde redelijk op mijn celeron 433 (3857 3dmarks)... voodoo 3 is ook een leuk kaartje... en was ongeveer gelijk als de TNT2....
Pagina: 1