Toon posts:

Outcast, om te janken

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net dit spel geinst. maar die graphics zijn van 4 jaar terug, het ziet er niet uit!
Je gelooft gewoon je ogen niet (terwijl die shots zo mooi waren?!)
Ik weet wel dat de res. niet hoger gaat dan 512x3.. maar die voxeltechniek moest dat goedmaken....nou bij mij niet dus(p3 500mhz 192rm TNT2U)ik moet er bijna een traantje van laten, is dit soms een belgenmop?
Als ik dit niet beter krijg gaat spel in de kast!
Wie heeft hier ervaring mee?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Laat maar zitten... :)

• RemCOW
  • Laatst online: 21-02 09:45
Dat had ik nou ook met Delta Force, screen shots waren redelijk mooi maar wat zijn die graphics lelijk.. waarom nou geen accel. graphics dan? ik heb gvd mijn TNT niet voor niks gekocht!! gee.. en als die klote engine het niet aankan, pas hem dan aan.. bah bah bah :(

Konden ze nog veel meer dingen in proppen en draaide het ook nog een beetje normaal..... bah

Verwijderd

Ik was ook onaangenaam verrast toen ik Outcast zag. Ik dacht eerst dat het aan mij lag. Ik heb nog wel een soort hi resolution addon kunnen vinden op het net maar ik weet niet goed hoe ik dit moet installeren of is de 512 x 4nogwat al de hi-res mode.Het is niet te hopen, anders is het spel echt om te janken.

Verwijderd

Komt door de voxel-engine. Zoals jullie weten is een voxel een pixel met 3D-coordinaten. Tiberian Sun gebruikte dat in het begin ook, totdat ze overstapten op "echt" 3D.

Die Voxel-engine van Outcast is waanzinnig mooi. Het enige probleem is dat het niet hardware-versneld is en dus maar met een maximale resolutie van 512xnogwat te spelen is, zelfs op een P3-500. Zeg dus NIET dat het spel niet mooi is! Het is alleen een lage resolutie!

Laten we hopen dat DirectX en vervolgens ook de hardware voxel-hardware-acceleratie gaat ondersteunen. Ikzelf ben namelijk van mening dat dit zeker toekomst heeft. De grafische mogelijkheden van een voxel-engine zijn veel beter dan een gewone 3D(polygonen)-engine.

Verwijderd

Dat de resolutiegebeuren aan de voxel-engine ligt had ik ook al gelezen op de Outcast form. Een oplossing voor een hogere resolutie zal dus nog wel een tijdje op zich laten wachten. Ik ben er alleen voor om de producenten te laten verantwoorden voor de gelikte gerenderde 3DMax previewplaten die ze het internet opgooien om iedereen lekker te maken. Als je het spel uiteindelijk na vaak maanden te zien krijgt is het vaak een DD(Dikke Desillusie). Van Outcast kreeg ik echter een DDD (De Dikste Desillusie).

Verwijderd

Er staat een stuk geschreven over die nieuwe VOlume piXEL-engine op Adrenaline Vault artikel.

• Tomatrix
  • Laatst online: 27-02-2025
Ik heb eens gelezen dat die ontwikkelaars van Outcast er na het zien van Motocross Madness een beetje spijt van hadden dat ze voor de voxel-engine hadden gekozen. MM bereikt qua landschap nl. ongeveer hetzelfde effect maar dan met polygonen. Hou je als voordeel van de voxel-engine nog over dat ie mooi gras kan renderen...

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Saint,

Met wat jij zegt ben ik het op één punt niet eens nl. het gaat mij om het eindresultaat van een game onafhankelijk wat voor techniek of engine er wordt gebruikt, ook al wordt die goed benut, feit is gewoon dat de weergave ver beneden peil is en de vergelijking met de op het net gepresenteerde screenshots totaal niet aankan.
Als dit in het geval van Outcast een resolutie beperking is, is dit gewoon een heel slecht punt wat wel degelijk meeweegt in de beoordeling van een spel.
Ik heb echter zelf de fout gemaakt om het spel klakkeloos te kopen i.p.v. eerst een demo'tje in de winkel te laten draaien.

gv Edward

• RemCOW
  • Laatst online: 21-02 09:45
Zolang bij die (nieuwe) Voxel engine geen hardware support komt, gaat ik dus echt niet zo'n spel kopen eh, tenzij het mega super gameplay heeft.. Ik heb dus screenshots gezien van Delta Force 2, maar oh wauw ik begin bijna te kwijlen (NOT!)

Delta Force viel me dus vet tegen, helemaal de graphics. Dus ik ben al helemaal niet van plan om Outcast te kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
De gameplay is wel okay (vind ik tenminste), maar pas als er een patch voor 3d kaarten komt kan dit een topper worden.
De (graphics)eisen van een hedendaagse game liggen zo hoog.............

Verwijderd

De systeemeisen voor spellen zijn altijd hoog. Ze lijken alleen steeds hoger te worden naarmate je systeem ouder wordt. :P
Pagina: 1