Toon posts:

[BC3] Welke videokaart voor digitale video(camera)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb laatst een digitale video camera gekocht (een sony) en ik ben benieuwd wat voor soort capturekaart ik kan gebruiken voor het bewerken van de opgenomen video''s.

Omdat het dus een digitale camera is lijkt me het ook dat het signaaltje er digitaal uitkomt, maar ik heb geen idee hoe dat verder zit. Heeft iemand hiermee ervaring of kan hij/zij mij vertellen welke capturekaart hiervoor het beste geschikt is?

Mij dank zal groot zijn. :)

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je dan een DV camera? En vaak zit er dan een firewire aansluiting op. Dan moet je een firewire capture kaart kopen. Pinacle Studio DV ofzoiets.

Maar dat is wel prijzig.

En daar zit dan geloof ik al een uitgang voor naar je tv op. Composite en S-Video. Btw zie net dat die studio dv dat niet zou hebben. Dat moet je ff goed nakijken/vragen. Want dan moet je nog een videokaart met tv uit nemen. Of een duurdere capture kaart.

Kijk hier maar ff rond: http://www.pinnaclesys.com/

I, for one, like Roman numerals

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:33

Nicap

Tsssk....

Of je koopt een dynalink firewire kaartje van 125 piek ofzo. Daar wil het ook wel mee. Daar zit alleen geen tv-out op en zo, alleen 3 firewire poorten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Dan wordt de vraag nu anders:
Wat adviseren jullie voor firewirekaartje je waar ook TV-out op zit?
Ik wil in ieder geval met een pakket als Adobe Premiere kunnen editen!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik gebruik momenteel de DC10+ van MIRO, heel fijn kaartje en wij hebben ook een digitale videocamera (Panasonic) en dat gaat prima :)

Greetzzz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Om ff een paar misverstanden weg te helpen;
Een Miro DC10+ is voor analoge video-editing(dus niet digitaal0
De Miro DV heeft alleen Firewire uit, dus kun je het beeld alleen terug naar je camera krijgen als deze een dv-in optie heeft. Dit is bij de goedkopere Digi-cams niet het geval (hiervoor zou je eventueel een DV-Widget kunnen gebruiken). De DV plus heeft composite en S-Video uitgangen, maar werkt net als de DV en veel andere goedkopere FireWirekaartjes niet met Premiere.
Pagina: 1