Toon posts:

[BC3] :( Heb 10 krassen op m''n beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M''n beeldscherm was een beetje vies dus ik met de stofdoek eroverheen:P.......en 1 stukje ging niet weg.ik met m''n nagel in de stofdoek over die plek:o.......en ik keek;(.......zaten er in eens 10 krassen op m''n beeldscherm :(
Is dat normaal:?
Ik had er geen middeltjes op gebruikt gewoon een normale stofdoek.
Wat kan ik doen:?
Is hij te maken met 1 of ander middeltje:?
Of moet ik hem laten maken:?, en zo ja hoe duur kost dat:?

Ik heb de Iiama vision master pro 452 (19 inch)........het is een vlakke beeldbuis (diamond tron)

Alvast bedankt voor de reacties *D

Ray

Verwijderd

In de diverse nieuwsgroepen heb ik gelezen dat de anti refl. laag van iiyama monitoren,en dan wel de diamontron beeldbuizen,zeer gevoelig zijn voor krassen.
Dit zit ook niet in de garantie.
Hier is niets meer aan te doen.
Zoek met het prog. renews maar eens naar iiyama dan kom dit probleem diverse keren tegen. :(

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Ik maak euhm schoon met Page en een beetje plegde (ja ik weet het dat is WAS).
M''n vriendin deed er ook de ramen mee:?Voordeel 1 krasjes zie je niet meer, 2 er zit nog een extra laagje op voor bescherming
en 3 het ziet er nog mooi uit ook...

Ok wie durft te lachen!?>:)

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 april 2001 21:06 schreef James_Watt het volgende:
Ik maak euhm schoon met Page en een beetje plegde (ja ik weet het dat is WAS).
M''n vriendin deed er ook de ramen mee:?Voordeel 1 krasjes zie je niet meer, 2 er zit nog een extra laagje op voor bescherming
en 3 het ziet er nog mooi uit ook...

Ok wie durft te lachen!?>:)

Dus daarmee gaan die krasjes weg?

Ray
Ik hoorde van iemand dat dat spul voor je telefoon (om krasjes weg te halen) misschien ook zou werken?
Iemand ervaring?

Verwijderd

Gray29, die shit voor je debieltje (no offence) is gemaakt voor kunstof. het kunstof venstertje van je debiel. Hoe het werkt? kzou het niet weten maar ik vermoed dat het het kunstof aan elkaar smelt met een chemische reactie. Of iets in die richting.

je CRT is iets heel anders, en ik zie het zo voor me dat je een soort dikke chemische shit over je moni smeerd. :?

in iedergeval, als het werkt, tell me!
ik zit zelf met een rete lelijke kras. brrr

dat verhaal met die was klonk wel goed,
plegde? WAS? wtf is plegde. ja was dus. maargoed, werkt het een beetje?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Op vrijdag 13 april 2001 23:59 schreef Peltier het volgende:
dat verhaal met die was klonk wel goed,
plegde? WAS? wtf is plegde. ja was dus. maargoed, werkt het een beetje?
Pledge is ouwe lullen meubel was

vette rotzooi dus :P

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Damn. Tja het is ook wat lastig. Stel dat ik m`n moni schoonveeg, dan veeg je die was mee, en is het dus een grote tering zooi.

Beter 10Krassen op je kast, dan 1 in je CRT. :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Autopoets? van die poets met teflon erin, zou dat wat zijn?

Of bel anders de locale carglass eens, misschien dat ze ''t eruit kunnen laseren, maar lijkt me stug..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Voor iedereen die nog een krasvrij scherm heeft, maak hem ALLEEN schoon met een beeldscherm reiniger zoals screen 99 van kontakt chemie.
Verkrijgbaar in de elektronica zaken etc.
Kost ongeveer F15.-

Verwijderd

vochtige doek, en dan afdrogen met een zachte doek. De krassen komen in de anti reflectie laag. die blauwe waas over het scherm. Dat schijnt bij ilyama nogal zacht te zijn.

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 13:04 schreef rbrand2 het volgende:
Voor iedereen die nog een krasvrij scherm heeft, maak hem ALLEEN schoon met een beeldscherm reiniger zoals screen 99 van kontakt chemie.
Verkrijgbaar in de elektronica zaken etc.
Kost ongeveer F15.-
Da''s toch helemaal niet nodig? Ik heb ook een diamandtron beeldbuisje en ik veeg het gewoon af met een vochtig doekje of als het alleen wat stof is ff met m''n mouw der overheen :P volges mij zijn van die beeldschermreinigers gewoon afzetterij... niet duur weliswaar, maar toch onnodig. Je moet gewoon niet met je nagel over je beeldscherm gaan.

En van die ideeen zoals autopoets lijkt me helemaal nix... dat schuurt toch gewoon het bovenste laagje van de autolak eraf zodat een niet al te diepe kras "verdwijnt"? Dat zou ik dus helemaal niet op m''n monitor gebruiken, maakt het alleen maar erger...

En spul om krasjes in het schermpje van je mobieltje op te vullen (het vult alleen maar op en "smelt" het niet aan elkaar ofzo) lijkt me ook geen oplossing. Dat wordt gewoon een dikke knoeiboel omdat de krasjes niet diep genoeg zijn om opgevuld te worden.

Je hebt dus gewoon dikke pech... er is volges mij nix aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe duur kost het om het te laten maken?

Ray

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Ik gebruik zelf altijd Glassex. En daarna smeer ik er een siliconenlaagje overheen. Houd hem ook nog stofvrij ook.

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Pagina: 1