[BC3] tv kijken zonder tv out2

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb een geforce 2gts :9~ zonder tv-out, moet ik anders een tweede ''goedkope'' videokaart (riva tnt ofzo) met tv out kopen en die alleen gebruiken voor dvd op tv kijken? maar geeft dat dan geen complicaties?

maarten

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

jij bent de 16788ste lummel die erin tuint dat je met tv-out tv kan kijken :)
tv out is geoon je monitor beeld op tv verplaatesen ...ftwewel op tv spellen spelen ofzo....

Als je Tv wilt kijken moet je toch echt een tv box kopen(usb) of gewoon een tvkaart...
Behalve als je de Ati allinwonder of de 3dfx voodoo3500 bedoelt...., want dan heb ik mis ;)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Volgens mij bedoelt ie of het zinvol is om een extra videokaart te kopen met tv-out om dan DVD op z''n tv te kijken.

Dat gaat echter niet naast je bestaande videokaart lukken, dan zal je totaal moeten overschakelen op die videokaart met tv-out.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• BC3 Victim
dank je majestic, ik wil ook dvd op tv kijken en NIET tv op pc kijken, want een tv heb ik al en die is groter (uiteraard) dan mijn 17 inch scherm!!!
maar een tweede kaart heeft dus geen zin?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Eh ... dat is niet waar.

Als je een PCI kaart koop met TV-OUT dan kun je switchen tussen je AGP en PCI kaart, bijvoorbeeld door hardware-profiles te definieren. Dan moet je dus opnieuw opstarten om je PCI kaart met TV-OUT te kunnen gebruiken.

Greetz :)

• BC3 Victim
De search kan soms erg handig zijn, temeer daar deze vraag notabene 2 uur voordat jij ''m stelde al beantwoord werd..

[topic=161247]

• BC3 Victim
Ik ben niet overtuigd dat het niet kan.

Het is misschien mogelijk met een extra pci kaart welke wel in bezit is van tv-out, om dan deze voor z''n tv-out te gebruiken.

Anders koop je gewoon 2dehands een simpel agp-kaartje met dvd-ondersteuning en tv-out en wissel je de kaarten als je dvd wilt afspelen.
Sis heeft er ooit een gemaakt, de dvd was erg goed, de rest klote maar je hebt al een Geforce2 dus dat maakt niet uit.
Diamond heeft hem uitgebracht onder de naam Speedstar A70 dacht ik.

Wel jammer dat je er bij aankoop niet aan gedacht hebt!

P.S. Kyle2000, laat eerst even goed doordringen wat er op je beeldscherm staat voor je jezelf belachelijk maakt en iemand een lummel noemt!

IMASTAR heeft gelijk, was mij net even voor.

• BC3 Victim
Feit blijft dat een Mpeg kaartje of een VGA/TV converter een stuk eenvoudiger en eleganter is :)

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Bij mediamarkt ( i know.... ) hebben ze trust (okok ik ga tever :) ) kastjes, waarmee je je vga signaal kan doorlussen!

Op dat kastje zit een VGA-IN op en een VGA-UIT (dus van je vga kaart naar dat kastje en dan naar je monitor) zodat je je normale vga beeld hebt ( helaas in een res van 1024x768bij 75Hz d8 ik, dat is een groot nadeel ).

Verder heb je een scakelaar om te wisselen, dan kan je je vga signaal ipv naar de vga-uit naar de TVout (svideo(d8 ik) en composite (in iedergeval)), zodat je PC beeld op je TV verschijnt!

Dit werkt allemaal prima zo heb ik gehoord van verschillende mensen, alleen jammer dat de VGA out zon redelijk lage res support :( maar dan kan je gewoon normaal je vga direct op je Monitor zetten, en als et moet zet je je res naar 1024x768x75hz en donder je dat kastje er tussen! Dan kan je em naar TV zetten!

Deze oplossing is natuurlijk best leuk, maar kost ook weer wat ( 180,- d8 ik even snel )
Bij de Macro stond ook zoiets te koop voor ook rond die prijs, alleen weet ik niet zeker of deze iedentiek was ( et plaatje erbij was van de verkeerde kant genomen dus kon de uitgangen niet zien :( )

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• BC3 Victim
dus dat is dan gewoon een soort switchbox?

Verwijderd

kan best, maar dan moet je dat k*tkaarte als 1e kaart zetten of gewoon heletijd om switchen met hardwareprofiles, want directdraw werkt niet over 2 kaarten en dan zou je geen snelle filmpjes hebbe

• BC3 Victim
Op zaterdag 14 april 2001 21:37 schreef MaxxMark het volgende:
Bij mediamarkt ( i know.... ) hebben ze trust (okok ik ga tever :) ) kastjes, waarmee je je vga signaal kan doorlussen!

Op dat kastje zit een VGA-IN op en een VGA-UIT (dus van je vga kaart naar dat kastje en dan naar je monitor) zodat je je normale vga beeld hebt ( helaas in een res van 1024x768bij 75Hz d8 ik, dat is een groot nadeel ).

Verder heb je een scakelaar om te wisselen, dan kan je je vga signaal ipv naar de vga-uit naar de TVout (svideo(d8 ik) en composite (in iedergeval)), zodat je PC beeld op je TV verschijnt!

Dit werkt allemaal prima zo heb ik gehoord van verschillende mensen, alleen jammer dat de VGA out zon redelijk lage res support :( maar dan kan je gewoon normaal je vga direct op je Monitor zetten, en als et moet zet je je res naar 1024x768x75hz en donder je dat kastje er tussen! Dan kan je em naar TV zetten!

Deze oplossing is natuurlijk best leuk, maar kost ook weer wat ( 180,- d8 ik even snel )
Bij de Macro stond ook zoiets te koop voor ook rond die prijs, alleen weet ik niet zeker of deze iedentiek was ( et plaatje erbij was van de verkeerde kant genomen dus kon de uitgangen niet zien :( )
Dus ik denk dat dat boxje van Trust:( maar moet nemen en dan alleen aansluiten als ik dvd wil kijken!
en aangezien ik geen computer gekocht heb om dvd:) te kijken zal ik niet vaak moeten switchen!

• BC3 Victim
he ik heb een geforce 256 van dell :r
kan ik die ook converteren naar een quandro (ofzo)
en wat moet ik allemaal doen >:)

• BC3 Victim
sorry verkeerde topic |:( |:( |:( |:( |:( |:(

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Onder w2k en w98 kun je dual monitor inschakelen. Kun je je tweede monitor (tv) gebruiken om film te kijken.
Let wel ff op het type kaart, niet alle kaarten ondersteunen dit.
Zou je ff moeten checken op de HCL van Microsoft

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Verwijderd

als het alleen om dvd gaat neem ie toch een mpeg2 kaartje. Perfect dvd beeld op je tv.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^hij heeft gelijk :)

En trouwens ik had dat ding van trust na 2 dagen weer terug gebracht :)
Het is inderdaad zo dat je beeld op je tv EN monitor tegelijkertijd kan krijgen. Maar het beeld op je monitor word wazig dat komt doordat het gesplit word. Je beeld moet! een refresh rate van 60hz hebben want anders zie je op je tv alles behalve een goed beeld :)
Al met al vind ik het zonde om 180 piek aan zo''n doos uit tegeven, koop beter een mpeg2 kaart (8>

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waarom neem je nit een SiS kaartje voor TVOut.
Moet je ff in de prcewatch kijken, ze hebben een PCI kaartje voor 9 tientjes met TVout, ze deze naast je gforce en klaar.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 17 april 2001 00:39 schreef Koffie het volgende:
Waarom neem je nit een SiS kaartje voor TVOut.
Moet je ff in de prcewatch kijken, ze hebben een PCI kaartje voor 9 tientjes met TVout, ze deze naast je gforce en klaar.
|:(

Lekker slim, das een AGP kaartje.

Verwijderd

Je moet gewoon een pci kaart naast je AGP kaart zetten en die in dual monitor draaien. Ik heb zelf een Geforce2 GST samen met een TNT1 + tv-out werkend. Het enige nadeel is dat ik niet gebruik kan maken van de niewste drivers met behoud van de tv-out functie, maar 6.50 (win2k) doet het prima.

Op de site van www.realtimesoft.com kan je gebruikers ervaringen nalezen wat wel en niet werkt.
Suc6 en die Trust tv-viewer is echt bagger!!!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ik wil zelf ook wel zoiets (ik mik het maar in deze treath (dat is fout gespeld), zodat ik geen nieuwe hoef te openen. Ik wil het alleen wel zo goedkoop mogelijk hebben. In deze thread stonden 3 alternatieven (eig 2)

1) F200,- koop goedkoop mpeg2 kaartje.
2) F100,- koop vga->tvout modulator
3) F180,- koop vga/tvout ding met switch

Zijn er nog andere alternatieven (guess not..) of kan dat goedkoper? hoe heten de mogelijkheden bij 2 en 3? kun je er de pricewatch ook nog wat mee afstruinen..

Localhost is where the heart is

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:28

Stoney3K

Flatsehats!

/me Schop.... auw! (zwaar topic!)

Ik ben ook op zoek naar een scanconverter, maar dan wel zelfbouw. Eventueel kan ik met een AD724/725 iets doen, maar die is in een SOIC pakketje gestopt en dus moet ik SMD gaan solderen. Zo precies ben ik niet ;).... Zijn er nog andere IC'tjes die dit kunnen en die in een DIP-behuizinkje zitten? Op Google heb ik niets kunnen vinden.

Edit: Oeps, topic was misschien toch iets TE oud. Misschien beter om maar even een nieuwe te openen

[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 22-09-2003 16:29 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1