The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis
waar kan ik die bios vinden ?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Er bestaat een programmaatje (vgabios.exe) waarmee je een BIOS kan uitproberen zonder je kaart werkelijk te flashen. Die kun je ergens op www.m3dzone.com downloaden.
ook kan dit progje je fast writes activeren
maar om je SBA tijdens opstarten werkelijk te activeren heb je POWERSTRIP nodig , en daar klik je dan SBA nog een keer aan.
DIT WERKT ALLEEN ALS JE POWERSTRIP INSTALT IN ORIGINELE CONFIGURATIE . ik heb software matig SBA en FW aan met een geforce 2 gts.
dus eerst POWERSTRIP en dan die GEFORCE TWEAK
ik draai de beta versie van POWERSTRIP en dat werkt goed
heb je een via bord , dan weet ik hoe je die FW ook kan activeren LOL
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
wat ik uitgelegt heb werkt nl wel
wat geforce tweak doet is nl in je bios sba enablen na herstarten uiteraard
wees een bink en luister eens naar een ander
fuck you man
--------------------------------------------------
PowerStrip build - 126
Windows build - v.4.10.67766446.1. A
DirectX build - v.4.08.00.0400
OpenGL renderer - Quadro2 MXR/AGP, v.1.2.1
System board
CPU speed - 562 MHz
Type - VIA 693A-686A-2A6LGA1BC-UU
BIOS - Award Bios, 09/26/2000
AGP aperture - 128 MB
AGP transfer mechanism - DMA
AGP non-local memory - 85,4 MB
AGP driving value - 00h
AGP revision - 1.00
AGP transfer rates supported - 1x, 2x
Current AGP transfer rate - 2x
Sideband addressing - hardware support, but currently disabled
Fast write protocol - (n/a)
AGP texturing - Enabled
Graphics card #1
Identity - NVIDIA Quadro2 MXR
Memory clock - 206,72 MHz
Graphics clock - 206,72 MHz
IRQ - 11, not shared
AGP revision - 2.00
AGP transfer rates supported - 1x, 2x, 4x
Current AGP transfer rate - 2x
Sideband addressing - (n/a)
Display driver - nvdisp.drv, v.4.12.01.0647
DirectX driver - nvdd32.dll, v.4.12.01.0647
Attached monitor - Iiyama Iiyama A701GT, VisionMasterPro 400
Monitor caps (1) - 1600x1200, 96kHz, 160Hz
Device enumeration
NVIDIA Quadro2 MXR (011310DEh) - using IRQ11
VIA CPU-to-PCI/AGP bridge (06911106h)
VIA PCI-to-PCI/AGP bridge (85981106h)
VIA PCI-to-ISA bridge (06861106h)
VIA IDE controller (05711106h)
VIA Universal serial bus (USB) (30381106h) - using IRQ10
VIA Universal serial bus (USB) (30381106h) - using IRQ10
VIA CPU-to-PCI/AGP bridge (30571106h)
Creative Labs Audio device (00021102h) - using IRQ5
Creative Labs Input controller (70021102h)
Digital Ethernet controller (00141011h) - using IRQ10
OpenGL Extensions
GL_ARB_multitexture
GL_ARB_texture_compression
GL_ARB_texture_cube_map
GL_ARB_texture_env_add
GL_ARB_transpose_matrix
GL_EXT_abgr
GL_EXT_bgra
GL_EXT_blend_color
GL_EXT_blend_minmax
GL_EXT_blend_subtract
GL_EXT_compiled_vertex_array
GL_EXT_fog_coord
GL_EXT_packed_pixels
GL_EXT_paletted_texture
GL_EXT_point_parameters
GL_EXT_rescale_normal
GL_EXT_secondary_color
GL_EXT_separate_specular_color
GL_EXT_shared_texture_palette
GL_EXT_stencil_wrap
GL_EXT_texture_compression_s3tc
GL_EXT_texture_edge_clamp
GL_EXT_texture_env_add
GL_EXT_texture_env_combine
GL_EXT_texture_cube_map
GL_EXT_texture_filter_anisotropic
GL_EXT_texture_lod
GL_EXT_texture_lod_bias
GL_EXT_texture_object
GL_EXT_vertex_array
GL_EXT_vertex_weighting
GL_IBM_texture_mirrored_repeat
GL_KTX_buffer_region
GL_NV_blend_square
GL_NV_fence
GL_NV_fog_distance
GL_NV_light_max_exponent
GL_NV_register_combiners
GL_NV_texgen_emboss
GL_NV_texgen_reflection
GL_NV_texture_env_combine4
GL_NV_vertex_array_range
GL_S3_s3tc
GL_SGIS_multitexture
GL_SGIS_texture_lod
GL_WIN_swap_hint
WGL_EXT_swap_control
GL_Autodesk_valid_back_buffer_hint
ga maar eens 3dmark2000 bench met SBA aan en disabled, trouwens, ik doe het zelf zo wel

excuses modemers, dit ding is 100kb ofzo.
Verwijderd
Dit ging bij mij helemaal goede onder win2k.
Ik merk niet echt verschil maar het werkt allemaal nog steets goed en versie nummer kwam weer wat hoger.
Ik had hem gevonden op de Duitse ASUSTek site.
3738 SBA OFF in nvmax
3783 SBA ON in nvmax
nah die 50 punten verschil komt denk niet door dat SBA. ik ben nog niet overtuigt dat je dat kan aanzetten doormiddel van software,
ik snap het niet, hoe kan je dmv software nou in een eeprom/flashrom schrijven? door te flashen moet je al in dos zijn met nvflash, en jij beweert dat zo''n simpel proggie die eigenlijk alleen maar wat reginstellingen kan veranderen wel eventjes iets verandert in mijn flash/eeprom? vaag hoor,Op donderdag 12 april 2001 22:52 schreef maxi het volgende:
om je SBA te activeren hoef je allen maar het programma . geforce tweak te downloaden
ook kan dit progje je fast writes activeren
maar om je SBA tijdens opstarten werkelijk te activeren heb je POWERSTRIP nodig , en daar klik je dan SBA nog een keer aan.
DIT WERKT ALLEEN ALS JE POWERSTRIP INSTALT IN ORIGINELE CONFIGURATIE . ik heb software matig SBA en FW aan met een geforce 2 gts.
dus eerst POWERSTRIP en dan die GEFORCE TWEAK
ik draai de beta versie van POWERSTRIP en dat werkt goed
heb je een via bord , dan weet ik hoe je die FW ook kan activeren LOL
Een BIOS (moederbord / videokaart / ...controller) heeft geen magische krachten hoor.
Het programma in je BIOS word tijdens het opstarten aangeroepen. En het enige wat ''ie moet doen is registers in de ...controller / chipset zo zetten dat deze overeen komen met de hardwareconfiguratie en inderdaad eventuele opties (als sba) aanzetten.
Er zijn best utilities te vinden die ook in de registers van ..controllers kunnen schrijven.
(Ik zelf gebruik WPCSET om de memory interleaving van mijn VIA plank op 4-way te zetten.)
In het DOS tijdperk was een BIOS nog noodzakelijk om low-level functies uit te voeren, maar in het Windows tijdperk doen de drivers dat. Die functies zitten er uiteraard nog steeds wel in, anders zou je computer je operating system niet kunnen opstarten.
heb ik ook, geeft me dubbele ram performance, beetje onstabiel af en toe allleen,
maar als jij gelijk heb, waarom staat dit dan op een site:
http://www.m3dzone.com/zoiah/HTML/biosmod/tutorial/sbanv10.html
sba staat uit in het bios op de eeprom/flashrom van de kaart, en die kan je niet aan/uit zetten
ow en trouwens, het betreft met SBA hier niet om een register/controller/of wat dan ook, vergelijk dat bios van die vidkaart met een register, het moet aangezet worden in het register voordat het effect geeft (bios van kaart dus)
Ik heb een Savage4 gehad. In de readme van diverse BIOS updates stond dat SBA uitstond zodra er een VIA chipset werd gevonden. Het is me NOOIT gelukt om dit met de Sideband regtweak weer aan te zetten. de tweaker zei dat het aanstond, maar WCPUID, SiSoft sandra en nog wat andere tooltje zeiden allemaal dat het UIT stond...
De PCI/AGP kaart zal tijdens het opstarten wellicht al onderhandelen met de chipset op het moederbord over het te gebruiken protocol (SBA).
Ik kan me voorstellen dat ze elkaar niet meer begrijpen als je het protocol veranderd nadat die afspraak is gemaakt.
Dus dan is de (VGA)BIOS de eerste en de laatste die dit proces kan sturen.
<\speculatie mode>
Verwijderd

Volgens mij is flashen trouwens de enige manier om het aan te krijgen...
nahja, ik wil ook zo''n bios is er 1 voor de Quadro2 MXR?
wat ik heb verteld zijn mijn bevindingen met een asus v7700 gts en een wat oudere msi mx
bij bijde kaarten werkte mijn opzet goed en alle progjes die wat zeggen over mn systeem ondersteunen dat ook , dus heb ik geen reden om aan te nemen dat ik word gefopt door windows . bij mij is het een kwestie van verschillende progs en dan ook nog een juiste volgorde
ook gaf sandra eerst dat sba enabled/n/a aan, en mijn via bord stond ook sba uit(standaard)maar toch heb ik het aan de praat
middels wpcrset en powerstrip
de discussie loopt enigsins uit de hand , maar is daardoor niet minder intressant , alhoewel ik ook weet dat om sba definitief te enablen je een andere bios nodig hebt
ik ben dus ook van mening dat bijna de hele geforce2 familie sba capeble is , maar tegen windows zegt om het niet te gebruiken , en dat is in windows te veranderen , en dat doen die tweak progjes weer .
verder brengt sba mij niet veel in frame rate, maar ik kan wel mn mem van de videokaart verder opkrikken naar 410 en daarvoor kwam ik maximaal op een 400
fast writes daaintegen brengt je wel meer vooral in kwaliteit . en dit is ook te enablen ook met een via based bord
tis dat ik nog niet weet hoe ik wat kan plakken in deze reactie anders liet ik het zien wat sandra zegt of welk ander prog dan ook
The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis
je hebt hiet over de via plankies die het aanzetten, dit is volgens mij weer niet correct, de AGP bus van de plank(chipset) ondersteunt misschien wel FW, SBA. (Mijnes alleen SBA) maar dat houd niet in dat het aan staat, ja, voor het VIA AGP slot staat het AAN! maar niet voor de kaart, want de kaar foceert het! die gebruikt het niet. omdat simpel weg het bios de instelling op off hebt staan, sommige biosen hebben het aan staan, maar ik kan geen Qaudro 2 MXR bios vinden die het aan heeft staan, als jij er 1 weet mag je het me vertellen en zal ik eens benchen met aan en uit.
ik geef het niet zo snel op, maar over de sba ga ik niet verder met je
je fw ondersteund je mobo niet hier ook niet
maar met de juiste register settings (jij ziet er nl maar 2) in wpcredit was hier ook het geval , maar er is nog een ontbrekende derde .LOL
ps . als wpcrset en wpcredit samen een bios direct "on the fly " kunnen veranderen waarom niet met een videokaart
ook in andere forums zijn de menigen verdeelt over de sba, maar de geen die me bijblijft is deze , als sba werkt"software matig dan" waarom het niet direct activeren zodat windows het daadwerkelijk ziet, in je bios
zie het bios als windows. windows met een register instellingen. windows kun je in, het bios ook. daar verander je het 1 en ander, voor mij part zet je je geheugen even op cas2. dan is die instelling gemaakt en word die doorgegeven aan de hardware, de instelling word gewoon op de flashrom bewaart, wat wpcredit en die andere nou doen is, zeg maar de geheime instellingen van het bios achterhalen. net als TWEAKIU bij windows doet. het bios van de videokaart heeft ook geen award in zijn rom zitten om instellingen te maken en opnieuw te bewaren.
Voor de mensen die ''t nog niet geloven.. fik eens een verkeerd bios op je VGA en gebruik dan dat BIOS-load geval en zie dat je VGA toch werkt, ondanks het feit dat het on-board bios weg is.
Overigens is het laatste uiteraard geheel voor eigen risico
Maar eigenlijk denk ik dat je wel gelijk hebt, dan blijft de verklaring dat ''t gewoon een setting vd. chipset is (wat ''t natuurlijk ook is) staan..
zoals ik eerder zei, mijn asus videokaart heeft volgens de specs alleen maar fw en geen sba , wederom is dit hier op te lossen door een combinatie van tweak progjes , en in de juiste volgorde
alle diagnose progs bevestigen dat dan ook
met deze kaart kan het dus wel en met mn oude mx ging dat ook ,en het is niet zo dat je dat ff aanvinkt en dat het werkt , het heeft me avonden gekost en menige vloek , niet te spreken van de fw wat nog moeilijker was
hoogachtend: maxi
genoeg hier over van mijn kant
wil je een paar schermafdrukken zien van diagnose progs , icq me even , dan stuur ik ze ff op
Er staan hier al schermafdrukken, dus lijkt me onnodigOp zondag 15 april 2001 12:16 schreef maxi het volgende:
genoeg hier over van mijn kant
wil je een paar schermafdrukken zien van diagnose progs , icq me even , dan stuur ik ze ff op
mogelijk een link voor je quadro bios
http://www.m3dzone.com/forums/showthread.php?s=50a5009470f5ef171335a07e74dce99e&threadid=521
Ik zou een asusv7700 pure of powercolor kopen, ik heb zelf een v7700 pure gekocht (geforce 2) voor maar 499,- alles doet het best hoor en gewoon bij een bedrijfje gekocht
deze met tv out en bla bla is misschien 50 duurder, maar je hebt dan wel een hele goeie kaart
thx, die gebruik ik al momenteel, en geen sba met dat bios, daarom zoek ik een andereOp zondag 15 april 2001 16:54 schreef maxi het volgende:
mister x
mogelijk een link voor je quadro bios
http://www.m3dzone.com/forums/showthread.php?s=50a5009470f5ef171335a07e74dce99e&threadid=521
maareh, vertel jij effe hoe je dat sba dan aangekregen heb, dan kenne we het allemaal proberen
voor het gemak ga ik van formatje uit
allereerst komen hier de via 4in1 429 erop,daarna mn onboard sound drivers.
dan duw ik de det.752 de 6disk agp versie erop, daarna kom powerstrip omdat powerstrip een schoon kaartje wil zien in orginele config.dan gaat det.11.01 erop ,directx 8a eroverheen en dan de geforce tweak. de orginele asus shit drivers komen er niet op hier , net als nvmax wat hier de boel flink in de war kan gooien.
ik install die ztagp tool van h.oda.
ik start dan geforce tweak op en klik sba aan, dan volgt er een koude boot, en dan geeft die ztagptool al aan dat sba voorhanden is op mijn vidkaart.
maar mn mobo doet dat nog niet dus ,daarvoor heb ik powerstrip nodig, als het goed is moet je nu in powerstrip/adapter sba kunnen aanvinken, daardoor neemt powerstrip een taak over die wpcrset zou moeten doen , maar hier niet doet. of nvmax hetzelfde kan weet ik niet ik heb het erop gehad , maar nooit de mogelijkheid gehad om sba te enablen met nvmax
dit is mijn volgorde , bij een andere volgorde word alles tering instabiel hier.
hoop dat het voor je werkt
al gebrobeerd om je bios te modden?
Verwijderd
Hey Mister_X, welke versie van NVMAX gebruik jij als ik vragen mag ?????Op zaterdag 14 april 2001 07:59 schreef Mister_X het volgende:
[afbeelding]
excuses modemers, dit ding is 100kb ofzo.
Thnx alvast, hoop ik
maar het bios is al een tijdje gemod ja. maar geen SBA hoor. als ik dat ook wil forcen aan te zetten met wpcredit crasht me hele pc in 1 keer